  • 101. Data: 2005-08-09 08:50:52
    Temat: Re: P2P
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A gdzie reszta sklepow? Twierdzisz ze prawie wszystkie inne wpychaja tylko
    > Windows z radosci a nie z przymusu?

    nie rob siebie teraz debila, linuksa mozesz scignac z kilkuset serwerow na
    swiecie,
    albo kupic w pierwszym l;epszym kiosku ruch za 30 zl.

    > Biznes nielegalnej monopolizacji, za co dostali kare. I nie wychodza z
    > sadu do dzisiaj za kradzieze i oszustwa na szkode konkurencji.

    bo tacy ludzie jak ty ich pozywaja. Nie rozumiem na czym kradziez i oszustwo
    ma polegac w przypadku
    udostepnienia za darmo IE ?

    > To bylo kiedy na rynku byl Netscape i IE _tylko_

    no i co z tego, teraz sa moze 3-4 porzadne pakietry biurowe,

    rozni,

    widze ze tez cierpsiz na te przypadlosc

    P.

  • 102. Data: 2005-08-09 08:53:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Te wiedze to pewnie czerpiesz z jakichs bardzo mondrych kolorowych
    > czasopism? Zeby opatentowac to trzeba byc autorem i pierwszym. W USA i w
    > Europie.

    naucz sie czytac, nie napisalem ze jest tak jak pisze tylko ze tak by bylo
    ok, pozatym w europie
    patentow na algorytmy nie ma.

    > A dalej kwestia udowodnienia wysokosci szkody.

    banalna do wyliczenia, zreszta w przypadku udostepnioania oprogramowania
    wbrew woli autora nieokreslonej liczbie osob
    powinno sie oszacowac ile ludzi moglo by je pobrac.

    P.

  • 103. Data: 2005-08-14 13:54:04
    Od: porto <e...@p...net>

    Przemek R... wrote:

    > nie rob siebie teraz debila, linuksa mozesz scignac z kilkuset serwerow na
    > swiecie,
    > albo kupic w pierwszym l;epszym kiosku ruch za 30 zl.

    ale nie mozesz go zainstalowac na takiej wezmy Toshibie bo Toshiba na
    umowe z M$ sabotujaca wszelkie inne OS. Nie mozesz nawet uzywac live
    Linuxa z CD! A to jest juz nielegalna monopolizacja rynku.

    No i oczywiscie klient nie ma wyboru kiedy XP jest gotowe do uzywania, a
    z linuxem trzeba sie nameczyc, a w przypadku notebookow Toshiba w ogole
    niemozliwe.

    > bo tacy ludzie jak ty ich pozywaja. Nie rozumiem na czym kradziez i oszustwo
    > ma polegac w przypadku
    > udostepnienia za darmo IE ?

    dlatego ze celem takiego dzialania jest wylacznie zbankrutowanie
    konkurencji, a nie pomoc konsumentom.

    > no i co z tego,

    duzo. M$ stac na wydanie milionow na R&D i rozdawanie za darmo, i dalej
    posiadanieprofitow. Netscape ledwo uszlo z zyciem.

  • 104. Data: 2005-08-14 14:32:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > ale nie mozesz go zainstalowac na takiej wezmy Toshibie bo Toshiba na
    > umowe z M$ sabotujaca wszelkie inne OS. Nie mozesz nawet uzywac live
    > Linuxa z CD! A to jest juz nielegalna monopolizacja rynku.

    nikt nie ma prawa mowic tobie co mozesz a czego nie instalowac na
    komputerze,
    umowa o ktorej mowisz zapewne obejmuje nowe komputery, a jaka producent
    wybierze to juz jego sprawa, nie zmienia to faktu ze
    mozesz sobie pozniej zainstalowac

    > No i oczywiscie klient nie ma wyboru kiedy XP jest gotowe do uzywania, a z
    > linuxem trzeba sie nameczyc,

    i to powod dla ktorego system mialby byc darmowy a bill to zlodziej bo tak
    nie jest ?

    a w przypadku notebookow Toshiba w ogole
    > niemozliwe.

    mozesz podac zrodlo tych rewelacji?
    Cos mi sie wydaje ze mocno krecisz, albo po prostu linuksa nie potrafisz
    zainstalowac.

    > dlatego ze celem takiego dzialania jest wylacznie zbankrutowanie

    gdzie tu widzisz oszuwto?

    > konkurencji, a nie pomoc konsumentom.

    to jest bizness, i kazda firma na tym swiecie nie kieruje sie tym aby pomoc
    konsumentom tylko tym
    by wydac jak najlepszy produkt tymsamym zwiekszyc obroty. A tak jest z
    windowsem.
    Czy to Wina Billa ze zrobil system przyjazny uzytkownikowi? To go czyni
    zlodziejem?
    Stuknij sie w lepetyne zawistny pasozycie

    > duzo. M$ stac na wydanie milionow na R&D i rozdawanie za darmo, i dalej
    > posiadanieprofitow. Netscape ledwo uszlo z zyciem.

    od kiedy to proba zniszczenia konkurencji jest oszustwem? Przeciez na tym
    polega bizness.

    P.

  • 105. Data: 2005-08-14 14:55:45
    Od: porto <e...@p...net>

    Przemek R... wrote:

    > nikt nie ma prawa mowic tobie co mozesz a czego nie instalowac na
    > komputerze,

    Wiec czekamy teraz az potepisz nielegalna dzialalnosc Toshiby. Oni
    akurat zabraniaja uzywania linuxa. Powtarzam uzywania (z CD), nie mowiac
    o instalacji!

    > umowa o ktorej mowisz zapewne obejmuje nowe komputery,

    zgadza sie. Co za roznica?

    > a jaka producent
    > wybierze to juz jego sprawa,

    z tym ze Toshiba sprzedaja hardware a chce decydowac o uzytkowaniu/nie
    uzytkowaniu software. A tego juz im nie wolno.

    > nie zmienia to faktu ze
    > mozesz sobie pozniej zainstalowac

    pod grozba utraty gwarancji...

    > i to powod dla ktorego system mialby byc darmowy

    nie, ale jest to typowe oszustwo na szkode konsumenta.

    > a bill to zlodziej bo tak
    > nie jest ?

    Jezeli zawiera nielegalna umowe (o jego sprawach
    monopolizacyjno-kryminalnych slyszales?) na szkode konsumentow to jest
    bandyta.

    > a w przypadku notebookow Toshiba w ogole

    > mozesz podac zrodlo tych rewelacji?

    Idz do pierwszego lepszego sklepu sprzedajacego Toshiby z Knnopixem na
    CD i kaz sprawdzic.

    > Cos mi sie wydaje ze mocno krecisz, albo po prostu linuksa nie potrafisz
    > zainstalowac.

    A co jest do instalowania w Knoppixie? Wkladasz CD i wciskasz klawisz
    zasilania kompa.

    > gdzie tu widzisz oszuwto?

    W zmuszaniu klientow do swojego produktu. Brak wyboru.

    > to jest bizness, i kazda firma na tym swiecie nie kieruje sie tym aby pomoc
    > konsumentom tylko tym
    > by wydac jak najlepszy produkt tymsamym zwiekszyc obroty.

    nie moze to odbywac sie przy pomocy monopolizacji rynku.

    > A tak jest z
    > windowsem.

    ROTFL.

    Windows "jak najlepszym produktem"?

    > Czy to Wina Billa ze zrobil system przyjazny uzytkownikowi? To go czyni
    > zlodziejem?
    > Stuknij sie w lepetyne zawistny pasozycie

    nie. natomiast linux jest o wiele solidniejszy i tez jest przyjazny
    uzytkownikowi. Ile razy dziennie zawiesza sie uzytkownikowi XP a ile linux?

    > od kiedy to proba zniszczenia konkurencji jest oszustwem?

    od zawsze.

    > Przeciez na tym
    > polega bizness.

    Nie. Na tym polega _nielegalna_ monopolizacja.

  • 106. Data: 2005-08-14 15:26:39
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wiec czekamy teraz az potepisz nielegalna dzialalnosc Toshiby. Oni akurat
    > zabraniaja uzywania linuxa. Powtarzam uzywania (z CD), nie mowiac o
    > instalacji!

    no to teraz sprezcznosc z tym co kilka linijek nizej napsiales, podaj zrodlo
    tych informacji bo inaczej nei mamy o czym
    rozmawiac (w jezyku polskim na stronie producenta - warunki uzywania
    komputera czy cos wtym rodzaju, jaka umowe
    podpisuje z dystrybutorem swoich komputreown mnie w tym moencie nie
    interesuje)

    > zgadza sie. Co za roznica?

    taka ze producent decyduje z jakim sysetmem chce rozpowszechnic swoj
    komputer,
    nie widze powodu by na niego pluc. Skoro Toshiba jest zaprojektowna dla XP
    i system ten wykorzystuej maxymalnie mozliwosci komputera to nie widze w tym
    nic zlego.

    > z tym ze Toshiba sprzedaja hardware a chce decydowac o uzytkowaniu/nie
    > uzytkowaniu software. A tego juz im nie wolno.

    podaj zrodlo, w ktorym toshiba zabrania uytkownikowi instalowania
    czegokolwiek na komputerze

    > pod grozba utraty gwarancji...

    aaa, i juz wiemy o co chodzi (jak zwykle od dupy strony podane przez
    zawistnego czlowieka w celu pomowienia biznesmenow),
    toshiba zaprojektowana jest pod xp, i producent nie testowal jej z systemami
    takimi jak linux
    stad nie jest w stanie przewidziec negatywnych sktiwok uzytkowania, biorac
    to pod uwage uwazam za wpelni uzasanidony
    taki punkt w gwarancji.

    > nie, ale jest to typowe oszustwo na szkode konsumenta.

    wykaz jaka szkode w tym momencie ponosisz.

    > Jezeli zawiera nielegalna umowe (o jego sprawach
    > monopolizacyjno-kryminalnych slyszales?) na szkode konsumentow to jest
    > bandyta.

    zapoznaj ise ze slowem ktorego uzywasz.

    > Idz do pierwszego lepszego sklepu sprzedajacego Toshiby z Knnopixem na CD
    > i kaz sprawdzic.

    pokaz zrodlo informacji w ktorej topshiba zabrania uzytkownikowi instalowac
    systemy inne niz MS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    > W zmuszaniu klientow do swojego produktu. Brak wyboru.

    kto Cie zmusza? Kupujesz komputer sciagasz linux i instalujesz, nikt Ci enie
    zmusza, dostarcza jedynie narzedzie
    z dobrym systemem operacyjnym wpelni wykorzystajacym molziwosci komputera

    > nie moze to odbywac sie przy pomocy monopolizacji rynku.

    pierd. teraz glupoty.

    > ROTFL.
    >
    > Windows "jak najlepszym produktem"?

    jest bardzo dobrym produktem, ty zdaje sie zatrzymales sie na etapie win 95
    ..

    > nie. natomiast linux jest o wiele solidniejszy i tez jest przyjazny
    > uzytkownikowi. Ile razy dziennie zawiesza sie uzytkownikowi XP a ile
    > linux?

    mi xp sie nigdy nie zaiwesil, linux a dokladniej kde kilkakrotnie, po z
    atym takis kozak
    to daj linuksa "pani ewie z sekretariatu" niech zacznie od zaraz na nim
    pracowac!

    > od zawsze.

    to sie fachowo nazywa marketing

    > Nie. Na tym polega _nielegalna_ monopolizacja.

    ziew

    P.

  • 107. Data: 2005-08-14 15:35:20
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Sun, 14 Aug 2005 13:54:04 +0000, porto napisał(a):

    > ale nie mozesz go zainstalowac na takiej wezmy Toshibie bo Toshiba na
    > umowe z M$ sabotujaca wszelkie inne OS. Nie mozesz nawet uzywac live
    > Linuxa z CD! A to jest juz nielegalna monopolizacja rynku.

    A to ciekawe. Kupilem rok temu TOshibe i nie znalazlem w dolaczonych
    dokumentach wzmianki o tym, ze nie wolno mi na niej zainstalować Linuksa.
    Teraz pokojowo sobie na mojej Toshibie lezy Linuks i WinXP z Toshiby.

    > No i oczywiscie klient nie ma wyboru kiedy XP jest gotowe do uzywania, a
    > z linuxem trzeba sie nameczyc, a w przypadku notebookow Toshiba w ogole
    > niemozliwe.

    Co jest niemozliwe?

    Andrzej

  • 108. Data: 2005-08-14 15:59:53
    Od: porto <e...@p...net>

    Przemek R... wrote:

> [...]
    > komputera czy cos wtym rodzaju, jaka umowe
    > podpisuje z dystrybutorem swoich komputreown mnie w tym moencie nie

    http://cdgenp01.csd.toshiba.com/content/support/pdf_
    files/stdwar/pma500064011_web.pdf
    Starczy?

    > taka ze producent decyduje z jakim sysetmem chce rozpowszechnic swoj
    > komputer,
    > nie widze powodu by na niego pluc.

    doc zasu kiedy nie ogranicza prawa konsumenta do wyboru. Toshiba
    sprzedaje hardware a nie software.

    > Skoro Toshiba jest zaprojektowna dla XP
    > i system ten wykorzystuej maxymalnie mozliwosci komputera to nie widze w tym
    > nic zlego.

    do kiedy nie blokuje _celowo_ linuxa.

> [...]

    > aaa, i juz wiemy o co chodzi (jak zwykle od dupy strony podane przez
    > zawistnego czlowieka w celu pomowienia biznesmenow),

    wiesz co znaczy wyraz "pomowienie"?

    > toshiba zaprojektowana jest pod xp,

    oraz zaprojektowana do _blokowania_ linuxa.

    > i producent nie testowal jej z systemami
    > takimi jak linux

    testowal, testowal. Musial zreszta skoro wiedzial jak zablokowac dostpe
    do linuxa.

    > stad nie jest w stanie przewidziec negatywnych sktiwok uzytkowania,

    to nie jest pprzypadek, a celowe dzialanie.

    > biorac
    > to pod uwage uwazam za wpelni uzasanidony
    > taki punkt w gwarancji.

    tylko co do tego ma uzywanie linuxa tylko z CD i bez instalacji?

    > wykaz jaka szkode w tym momencie ponosisz.

    Jaka szkode ponosi konsument kiedy jeden producent monopolizuje rynek?
    Hmm... Niech no pomysle. Daj mi troche czasu :-P

    > zapoznaj ise ze slowem ktorego uzywasz.

    nie ma roznicy pomiedzy drobnym bandyta na rogu ulicy a wielkim bandyta
    z Redmond.

    > pokaz zrodlo informacji w ktorej topshiba zabrania uzytkownikowi instalowac
    > systemy inne niz MS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    http://cdgenp01.csd.toshiba.com/content/support/pdf_
    files/stdwar/pma500064011_web.pdf
    A jalepiej bedzie, kiedy glupku samemu pofatygujesz sie do sklepu z
    Knoppixem w reku i poprosisz o sprawdzenie przed kupnem.

    > kto Cie zmusza? Kupujesz komputer sciagasz linux i instalujesz,

    nie. Bo Toshiba blokuje instalacje Linuxa. A naet jezeli mozna by bylo,
    to jest to utrudnienie zbyt duze dla komfortu konsumenta.

    > nikt Ci enie
    > zmusza, dostarcza jedynie narzedzie
    > z dobrym systemem operacyjnym wpelni wykorzystajacym molziwosci komputera

    ROTFL

    > jest bardzo dobrym produktem, ty zdaje sie zatrzymales sie na etapie win 95
    > ..

    Zwlaszcza te dziury pozwalajace NSA na przegladanie cudzego komputera
    bez nakazu sadowego sa wyjatkowo dobre. Jak rowniez te stemple w Wordze
    ujawniajace kto konkretnie na ktorym komputerze napisal dokument.

    > mi xp sie nigdy nie zaiwesil, linux a dokladniej kde kilkakrotnie, po z
    > atym takis kozak
    > to daj linuksa "pani ewie z sekretariatu" niech zacznie od zaraz na nim
    > pracowac!

    Knoppix.

    Wkladasz CD, wlaczas kompa i wio.

    > to sie fachowo nazywa marketing

    mozesz nazwac siebie tez agentka towarzyska, jezeli Ci wygodniej z tym
    wyrazem.

  • 109. Data: 2005-08-14 16:02:05
    Od: porto <e...@p...net>

    Andrzej wrote:

    > A to ciekawe. Kupilem rok temu TOshibe i nie znalazlem w dolaczonych
    > dokumentach wzmianki o tym, ze nie wolno mi na niej zainstalować Linuksa.
    > Teraz pokojowo sobie na mojej Toshibie lezy Linuks i WinXP z Toshiby.

    to bylo rok temu. Teraz widac jest inaczej.

    > Co jest niemozliwe?

    Uzywanie live linuxa z CD bez instalacji.
    Instalcja zreszta tez.

  • 110. Data: 2005-08-14 17:20:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > http://cdgenp01.csd.toshiba.com/content/support/pdf_
    files/stdwar/pma500064011_web.pdf
    > Starczy?

    nie starczy pisalem o jezyku polskim, i w takim wlasnei jezyku oczekuje

    > doc zasu kiedy nie ogranicza prawa konsumenta do wyboru. Toshiba sprzedaje
    > hardware a nie software.

    nie ogranicza, zjakim oprogramowanie je sprrzedaje to jest jego, tylko i
    wylacznie jego sprawa.

    > do kiedy nie blokuje _celowo_ linuxa.

    na czym ta blokada ma polegac?

    > http://cdgenp01.csd.toshiba.com/content/support/pdf_
    files/stdwar/pma500064011_web.pdf

    zrodlo w jezyku polskim,

    > wiesz co znaczy wyraz "pomowienie"?

    wiem co znaczy dokladnie to co ty robisz w stosunku do przedsiebiorcoiw, a
    Ty jestes zawistny wiec z moje jstrony
    pomowienia zadnego nie ma.

    > oraz zaprojektowana do _blokowania_ linuxa.

    udodownij

    > testowal, testowal. Musial zreszta skoro wiedzial jak zablokowac dostpe do
    > linuxa.

    na czym polega ta blokada?

    > tylko co do tego ma uzywanie linuxa tylko z CD i bez instalacji?

    to ze czlowiek w sklepie nie bedzie ryzykowal uruchamianiem systemu
    operacjego z plyty ktore moze
    nawet uszkodzic sprzet jezeli nie jest dodstosowany do pracy z takim
    komputerem.

    > Jaka szkode ponosi konsument kiedy jeden producent monopolizuje rynek?
    > Hmm... Niech no pomysle. Daj mi troche czasu :-P

    ftp://sunsite.icm.edu.pl/

    kilkadziesiat dystrybucji do porbania, podownie pytam jaka szkode poosisz?
    W jaki sposob ogranicza tobie dostep do innych systemow?

    > nie ma roznicy pomiedzy drobnym bandyta na rogu ulicy a wielkim bandyta z
    > Redmond.

    mam nadzieje ze dostaniesz pozew od microsoft polska

    > http://cdgenp01.csd.toshiba.com/content/support/pdf_
    files/stdwar/pma500064011_web.pdf
    > A jalepiej bedzie, kiedy glupku samemu pofatygujesz sie do sklepu z
    > Knoppixem w reku i poprosisz o sprawdzenie przed kupnem.

    w jezyku polskim prosze!,

    > nie. Bo Toshiba blokuje instalacje Linuxa. A naet jezeli mozna by bylo, to
    > jest to utrudnienie zbyt duze dla komfortu konsumenta.

    na czym blokoada polega (konkretnie)

    > Zwlaszcza te dziury pozwalajace NSA na przegladanie cudzego komputera bez
    > nakazu sadowego sa wyjatkowo dobre.

    jezlei tak jest , potrafisz to udowodnic idz na policje, bo to by bylo
    przestepstwo

    Jak rowniez te stemple w Wordze
    > ujawniajace kto konkretnie na ktorym komputerze napisal dokument.

    co zlego widzisz w walce ze zlodziejami ?

    > Knoppix.
    >
    > Wkladasz CD, wlaczas kompa i wio.

    kretyn, nie pisze o instalacji,
    daj Pani Ewie do zaintslaowania chocby gnu gadu ciekawe ja sobie poradzi

    (knoppix si enie nadaje do normalnego uzytkowania)

    > mozesz nazwac siebie tez agentka towarzyska, jezeli Ci wygodniej z tym
    > wyrazem.

    debil

    P.