  • 11. Data: 2005-08-23 20:00:42
    Temat: Re: Otwieranie paczek na UP...
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie obchodzi mnie co poczta z tym zrobi, moze sobie nawet d*** podetrzeć
    > tym... zamiawiałem komórke, odtwarzacz samochodowy i inne graty i nigdy
    > nie
    > było problemu... kładłem kase na blat i otwierałem... a teraz jakby piorun
    > rabarbar, nagle im się odwidziało sprawdzanie przesyłki.

    poczta wykonala swa usluge - przeslala i doreczyla paczke, moze jedynie
    poswiadczyc co w niej sie znajdowalo
    i w tym momencie mozesz zglosic popelnienia przestepstwa prawdopodobnie a rt
    286 kk, oraz zgodnie z art 62 kpk, mozesz wytoczyc powodztwo cywilne w celu
    dochodzenia w postepowaniu karnym "roszsczen majatkowych wynikających
    bezposrednio z popelnienia przesteptswa".

    P..

  • 12. Data: 2005-08-24 06:13:53
    Od: "ZNak ZApytanIA" <Z...@w...pl>

    > Czy się coś pozmieniało ? Może macie jakiś link do paragrafu na to ;-)
    > żebym
    > mógł wydrukować i jutro się tym argumentować, bo powiedziałem, że chcę z
    > kierownikiem rozmawiać...

    Mozesz po zaplaceniu poprosic o komisyjne otwarcie paczki i sporzadzenie
    protokolu przez pracownikow poczty w razie niezgodnosci towaru z umowa. Taki
    protokul pomoze Ci pozniej domagac sie od sprzedawcy zwrotu kasy/ badz od
    allegro po zgloszeniu faktu na policji zwrotu kasy z ubezpieczenia.
    Tak wiec- jesli w paczce jest cegla- prosisz pracownika aby spisal protokul
    swiadczacy o tym ze to cegla!!!

    pzdr

  • 13. Data: 2005-08-24 11:47:08
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Mephisto2oo5 napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Takie pytanko mam, pracownica poczty nie chce pozwolić na komisyjne
    > otworzenie przesyłki celem sprawdzenia zawartości. Jakiś czas temu nie
    > miałem z tym problemu (zamiawiałem telefon komórkowy i normalnie otworzyłem
    > paczkę przed zapłaceniem, kilka innych cenniejszych przedmiotów również).
    > Czy się coś pozmieniało ? Może macie jakiś link do paragrafu na to ;-) żebym
    > mógł wydrukować i jutro się tym argumentować, bo powiedziałem, że chcę z
    > kierownikiem rozmawiać...

    Nie uargumentujesz, bo niemasz racji.

    Praktycznie wygląda to tak:
    - płacisz za paczkę
    - komisyjnie otwieracie paczkę na poczcie
    - w środku jest cegła, więc spisujecie protokół
    - natychmiast idziesz na policję (z wydrukami aukcji, korespondencji
    itp.), zgłszasz oszustwo, prosisz o zablokowanie zapłaconej kasy
    (dopilnuj tego)
    - policja zabiera kasę z poczty
    - po miesiącu czy dwóch dostajesz ją z powrotem.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 14. Data: 2005-08-24 14:16:35
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Sądzisz że zawartość paczki to problem poczty ?
    > I wg Ciebie jak mieli by weryfikować zawartość ?

    U mnie sprawa była podobna, ale dotyczyło to paczek już opłaconych, a nie tych
    za pobraniem. Paczki były zagraniczne i zawsze była to żywność. Prawie nigdy
    paczki nie dochodziły w całości, ale waga zawsze się zgadzała. Ubytki
    uzupełniano makulaturą, kamieniami itd. Zawsze paczki miały dołączone formułki,
    że nadeszły uszkodzone z zagranicy. Zacząłem robić awanturę - posłali mnie do
    wszystkich diabłów. Napisałem skargę do dyrekcji poczty - odpowiedzieli, że
    kradnie cło. Napisałem skargę do dyrekcji cła - napisali, że kradnie poczta. Z
    pewnych względów całkowicie wykluczałem okradanie paczki za granicą i w czasie
    podróży do kraju. Zażądałem, żeby paczki były komisyjnie otwierane w mojej
    obecności, na co poczta wyraziła zgodę, ale jak wspomniałem wcześniej, były to
    paczki już opłacone. Od tego czasu żadna paczka nie przyszła już okradziona.

    Pozdrawiam

    Czapla