  • 1. Data: 2008-02-26 22:41:41
    Temat: Oszustwo z Allegro - jakie mam szanse
    Od: aiken <i...@a...pl>

    Witam

    Dokonałem zakupu poprzez allegro kamery cyfrowej HD Panasonic za 999zł
    w opisie były podane pełne dane techniczne sprzetu prezkopiowane
    pewnie
    ze strony producenta.
    Przesyłke zamowilem kurierem za pobraniem z opcja otwarcia przy
    kurierze
    wewnatrz było pudełko opisane Panasonic i w nim kamera troche podobna
    nawet do
    tego modelu jaki teoretycznie zakupilem ale wlasnie tylko troche...
    parametry zamiast High Definition ma takie jak kamera w telefonie
    mniej wiecej
    Na obudowie jest napis Panasonic i symbol ale jest to tandetna
    podróba...

    Teraz tak kurier mimi ze przy nim otwierałem paczke pieniadze
    zainkasował
    nadawca ani mysli przyjac sprzet z powrotem i zwrocic pieniadze
    allegro generalnie umywa rece
    i tak mam cos warte ok. 200zł za ponad 1000zł z kosztami przesyłki

    Czy jesli zgłosze sprawe na policje to mam jakies szanse na odzyskanie
    kasy
    i ukaranie sprzedawcy - moze macie jakies doswiadczenia w tym
    zakresie.

    Do goscia ktory mi to wyslal mam jakies 500km wiec jechac i go szukac
    raczej słabo mi sie chce
    szczegolnie ze nie podał prawdziwego adresu tylko adres do jakiejs
    ciotki na jakiejs wsi.
    On z cała pewnoscia wiedział co mi sprzedaje ale teraz oczywiscie moze
    palic głupa
    ze nie miał pojecia itd.
    Dlatego sie zastanawiam czy gra bedzie warta swieczki i jakie mam
    wogole szanse.

    Z drugiej jednak strony poirytowany jestem mocno...
    myslałem tez o złozeniu pozwu o wydanie rzeczy faktycznie zgodnej z
    zaprezentowanym opisem
    bo w.g refulaminu allegro sprzedawca odpowiada za to co podaje w
    opisie aukcji.

    I moze jeszcze by sie udało go podac za wprowadzanie do obiegu
    podrobionego sprzetu, a nie miał tylko jedenej takiej kamery...

    Bede wdzieczny za wszelkie sugestie i opinie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-26 22:53:49
    Temat: Re: Oszustwo z Allegro - jakie mam szanse
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "aiken" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    Zostałeś po prostu oszukany. Złóż zawiadomienie o przestępstwie. Zamiennie
    możesz skontaktować sie z przedstawicielem PANASONIC w Polsce i jego
    poprosić o pomoc. Wówczas nie dość, że sprzedający będzie miał na karku
    oszustwo, to jeszcze PANASONIC dobierze mu się do skóry za naruszenie praw
    do znaku towarowego. Sądzę, że uświadomienie tego faktu sprzedającemu
    powinno pozytywnie wpłynąć na zawarcie przez Was ugody.

  • 3. Data: 2008-02-26 23:21:39
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    >Dokonałem zakupu poprzez allegro kamery cyfrowej HD Panasonic za 999zł
    >w opisie były podane pełne dane techniczne sprzetu prezkopiowane
    >pewnie
    >ze strony producenta.

    jesteś sam sobie winny - tacy co chcą kupić sprzęt za 1/3 ceny a potem płaczą,
    że ich oszukali powinni siedzieć w jednej celi z tymi, którzy ich oszukują ;)

  • 4. Data: 2008-02-26 23:35:32
    Od: krigtopf <k...@g...com>

    aiken wrote:
    [..]
    > I moze jeszcze by sie udało go podac za wprowadzanie do obiegu
    > podrobionego sprzetu, a nie miał tylko jedenej takiej kamery...

    Poza tym, co pewnie inni Ci zasugerują, podając szczegóły (tzn. pozew,
    Rzecznika Praw Konsumenta), proponuję - o ile to jest podrobiony sprzęt
    - skontaktować się z polskim oddziałem Panasonica i poinformować ich o
    tej transakcji. Może Ci pomogą, przynajmniej w pewnym zakresie.

    krigtopf

  • 5. Data: 2008-02-27 09:27:16
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'aiken'
    Wpis z dnia 26-02-2008:

    > Czy jesli zgłosze sprawe na policje to mam jakies szanse na odzyskanie
    > kasy
    > i ukaranie sprzedawcy - moze macie jakies doswiadczenia w tym
    > zakresie.

    Zapadały już wyroki z sprawach o oszustwo na kwoty:
    89 zł - wyrok Sądu Rejonowego w Pile z dnia 27.11.2007 (kara 6 miesięcy
    ograniczenia wolności)

    240 zł - wyrok Sądu Rejonowego w Łodzi z dnia 20.04.2006 (kara 9 miesięcy
    pozbawienia wolności)

    Mam skany tych wyroków znalezione kiedyś w sieci - mogę Ci podesłać -
    prześlesz je pacjentowi, to może trochę zmięknie. :)

    --
    TomaSz.
    http://www.kociezycie.net

  • 6. Data: 2008-02-27 12:41:06
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > jesteś sam sobie winny - tacy co chcą kupić sprzęt za 1/3 ceny a potem
    > płaczą, że ich oszukali powinni siedzieć w jednej celi z tymi, którzy ich
    > oszukują ;)

    W pełni popieram, chcieli kupić sprzęt kradziony - świadomie dążyli do
    popełnienia przestępstwa paserstwa a później płaczą:)

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzzz.

  • 7. Data: 2008-02-27 12:48:32
    Od: j...@g...com

    On 27 Lut, 13:41, "dekazzze" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > W pełni popieram, chcieli kupić sprzęt kradziony - świadomie dążyli do
    > popełnienia przestępstwa paserstwa a później płaczą:)

    Daleko wysunięta teza - jakieś argumenty ??

  • 8. Data: 2008-02-27 15:51:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 27 luty 2008 13:48
    (autor j...@g...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <c...@q...go
    oglegroups.com>):

    > Daleko wysunięta teza - jakieś argumenty ??

    Tylko kompletny idiota uwierzy, że kamera HD kosztuje 1000zł. Za 1000zł to
    można kupić zabawkę. Właśnie taką, jaką on dostał.

    Rozumiem, że coś może być tańsze 10%, 20, ale tańsze 80% zbudza podejrzenia,
    prawdaż?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 9. Data: 2008-02-28 06:00:51
    Od: j...@g...com

    On 27 Lut, 16:51, Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z środa, 27 luty 2008 13:48
    > (autor j...@g...com
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak:
    > <c...@q...go
    oglegroups.com>):

> [...]
    >
    > --
    > Tristan
    > Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,

    To że wzbudza podejrzenie nie znaczy że zawsze tak jest, spotkałem się
    z towarami tańszymi o 50 % lub nawet 70 % - oczywiście nigdy nie był
    to nowy towar lecz pochodzący np z zajęcia egzekucyjnego ..... ale w
    tym wypadku wina leży tylko i wyłącznie po stronie sprzedającego,
    przecież kupujący korzysta z oferty złożonej przez niego... a on ma
    prawo sprzedać coś za bezcen .....

  • 10. Data: 2008-02-28 10:52:49
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Feb 27, 10:27 am, "TomaSz." <u...@o...pl> wrote:

    > Mam skany tych wyroków znalezione kiedyś w sieci - mogę Ci podesłać -
    > prześlesz je pacjentowi, to może trochę zmięknie. :)

    No i nie zapominajmy o przestępstwie wprowadzania do obrotu towarów
    oznaczonych podrobionym znakiem towarowym.