  • 1. Data: 2019-03-27 21:42:44
    Temat: Oszustwo
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Przykład abstrakcyjny:

    Komis samochodowy.
    Szukasz samochodu.
    Właściciel komisu pokazuje Ci samochód wraz oceną samochodu wykonaną przez
    rzeczonawcę.
    Wychodzi z opini rzeczoznawcy że z samochodem jest wszystko OK i auto wg ceny
    rynkowej jest warte 1000zł.
    Właściciel komisu sprzedaje ci za 800 zł.
    W noc spada deszcz i rano z samochodu odpada podłoga.
    Bierzesz swojego rzeczoznawcę i on twierdzi że auto warte jest 20 zł

    Oszustwo wg kk jest wtedy gdy dochodzi do:
    Niekorzystne rozporządzanie mieniem - jest bo wydałem kasę, faktura
    Wprowadzenia w błąd- jest bo mam dokument że auto jest OK od rzeczoznawcy.
    Korzyści majątkowej- handlarz bo sprzedał mi złoma za 20 zł w cenie 800zł.

    Kogo mam podać do sądu?
    Rzeczoznawce, od razu się rzuca w oczy odpowiedź.
    No a ja sie pytam o handlarza.A co z nim?
    On odpowiada
    "masz tu pan opinie niezależnego eksperta z której wynika że auto w chwili sprzedaży
    było OK.
    Trzeba było wsiąść swojego eksperta a nie truć teraz po fakcie.
    A tak naprawdę to jesteś pan oszust bo żeś pan sam rozwalił to auto i teraz mnie
    bezpodstawnie oskarżasz."
    No ale z mojego punktu widzenia handlarz też powinien wiedzieć co sprzedaje
    jeśli z tego żyje.

    Jak to jest?

  • 2. Data: 2019-03-27 23:10:14
    Temat: Re: Oszustwo
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.03.2019 o 21:42, Bolko pisze:

    > Jak to jest?

    Wycena pojazdu jest kwestią ocenną. Ekspert powołany przez komis nie
    jest niezależnym ekspertem, bo płaci mu komis. Sądzę, że jakby
    niezależnie od siebie powołać kilku innych, to każdy by podał inną cenę.
    Która będzie "prawdziwa"?

    Oszustwo jest przestępstwem przeciwko mieniu. Zatem w zarzucie musi się
    pojawić konkretna kwota. To nie może być jakaś wirtualna kwota, tylko
    wynikająca z czegoś. Najlepiej z opinii biegłego.

    W praktyce o wiele łatwiejszym będzie wykazanie, że biegły wyceniający
    pojazd w imieniu komisu zataił jakieś istotne uszkodzenie, które
    powinien ujawnić, niż to, że podał niewłaściwą wartość pojazdu. Ale to
    będzie raczej przestępstwo przeciwko dokumentom.

  • 3. Data: 2019-03-28 06:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > jest niezależnym ekspertem, bo płaci mu komis. Sądzę, że jakby
    > niezależnie od siebie powołać kilku innych, to każdy by podał inną

    No własnie, która?
    Zakładajac ze ten komisowy napisał tysiac a pozostali, uczciwi podali
    rozne ceny: 20, 30, 35, i 17zł to która bedzie prawdziwa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 4. Data: 2019-03-28 08:23:46
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2019 06:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > No własnie, która?
    > Zakładajac ze ten komisowy napisał tysiac a pozostali, uczciwi podali
    > rozne ceny: 20, 30, 35, i 17zł to która bedzie prawdziwa?

    Sumując w pamięci i dzieląc przez cztery wychodzi mi 25.
    Przemnóżmy razy 2=50.
    Dodajmy drugie tyle =100.
    A komisowy napisał 1000.

  • 5. Data: 2019-03-28 09:49:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-28 o 06:59, Budzik pisze:

    > No własnie, która?
    > Zakładajac ze ten komisowy napisał tysiac a pozostali, uczciwi podali
    > rozne ceny: 20, 30, 35, i 17zł to która bedzie prawdziwa?

    Żadna z podanych przez ciebie.
    Rzeczoznawca zawsze się wybroni bo zestaw wybranych elementów
    wycenianego samochodu dojdzie do tego tysiąca złotych.
    Ty podałeś wycenę koła zapasowego.

    Wracając do pytania wątkotwórcy pozywać może sprzedawcę, zwłaszcza
    jeśli ten twierdził że pojazd jest sprawny i nadaje się do jazdy.
    Jeśli ten zezna że informował że pojazd nadaje się na części to nic
    nie ugra.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-03-28 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Żadna z podanych przez ciebie.
    > Rzeczoznawca zawsze się wybroni bo zestaw wybranych elementów
    > wycenianego samochodu dojdzie do tego tysiąca złotych.
    > Ty podałeś wycenę koła zapasowego.

    Zmylily cie kwoty ale one były podane tylko zeby jakas skale przyjac.
    Powiedzmy ze bedzie to 10.000 a pozostali w zakresie 2-3k
    Ty sugerujesz ze rzeczoznawca w praktyce nie odpowiada za wykonaną
    wycenę?

> [...]
    > jeśli ten twierdził że pojazd jest sprawny i nadaje się do jazdy.
    > Jeśli ten zezna że informował że pojazd nadaje się na części to nic

    Zezna? Znaczy tej opinii nie sporządził pisemnie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 7. Data: 2019-03-28 17:57:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-28 o 11:59, Budzik pisze:

> [...]
    > Powiedzmy ze bedzie to 10.000 a pozostali w zakresie 2-3k
    > Ty sugerujesz ze rzeczoznawca w praktyce nie odpowiada za wykonaną

    Tamte kwoty sugerowały coś innego.
    Powiedzmy że przemyśl to co piszesz i napisz jeszcze raz
    ale precyzyjnie z prawdziwymi kwotami bo inaczej ta rozmowa
    nie ma sensu.

    > Zezna? Znaczy tej opinii nie sporządził pisemnie?

    Na pewno masz pisemną opinię sprzedawcy?
    I skoro sprzedaje na co dzień trupy to czy nie wie jak zareagować
    na twoje oskarżenia?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2019-03-28 18:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tamte kwoty sugerowały coś innego.
    > Powiedzmy że przemyśl to co piszesz i napisz jeszcze raz
    > ale precyzyjnie z prawdziwymi kwotami bo inaczej ta rozmowa
    > nie ma sensu.

    W jakim sensie z prawdziwymi?

    > Na pewno masz pisemną opinię sprzedawcy?
    > I skoro sprzedaje na co dzień trupy to czy nie wie jak zareagować
    > na twoje oskarżenia?

    Ja? Moje oskarzenia? Radku, na pewno czytasz wątek ze zrozumieniem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 9. Data: 2019-03-28 20:28:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2019 o 06:59, Budzik pisze:

    > No własnie, która?
    > Zakładajac ze ten komisowy napisał tysiac a pozostali, uczciwi podali
    > rozne ceny: 20, 30, 35, i 17zł to która bedzie prawdziwa?

    Skąd wiadomo, ze pozostali są uczciwi?

  • 10. Data: 2019-03-28 20:32:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.03.2019 o 09:49, RadoslawF pisze:

    > Żadna z podanych przez ciebie.
    > Rzeczoznawca zawsze się wybroni bo zestaw wybranych elementów
    > wycenianego samochodu dojdzie do tego tysiąca złotych.
    > Ty podałeś wycenę koła zapasowego.

    Pół biedy, jeśli rzeczoznawca w ogóle zechce się bronić. Bo równie
    dobrze może przyjąć wygodną dla siebie obcję, ze "Pan Prokurator będzie
    uprzejmy udowodnić, ze ten samochód nie ma wartości 1.000 zł" i życzę
    powodzenia :-)

> [...]
    > jeśli ten twierdził że pojazd jest sprawny i nadaje się do jazdy.
    > Jeśli ten zezna że informował że pojazd nadaje się na części to nic

    No i jeszcze musiałby dowieść, że samochód W CHWILI SPRZEDAŻY nie
    nadawał się do jazdy, a sprzedawca o tym wiedział.