  • 11. Data: 2008-12-15 23:05:09
    Temat: Re: Oszustwo??
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Gospodarcze i cywilne. Same sądy nie mogą się zdecydować jakie ;)

    No to nieprawda że polkomtel zawsze wygrywa, zresztą często to nie on
    pozywa, tylko jakieś firemki typu presco.

    > PKO BP - karne.

    Po apelacji również?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-12-15 23:07:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > No to nieprawda że polkomtel zawsze wygrywa, zresztą często to nie on
    > pozywa, tylko jakieś firemki typu presco.

    Nic nie wiem o firemkach typu presco.
    Mówię o pozwach Polkomtela i Orange.

    > Po apelacji również?

    Również

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 13. Data: 2008-12-15 23:10:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Nic nie wiem o firemkach typu presco.
    > Mówię o pozwach Polkomtela i Orange.

    A słyszałeś jak polkomtel dostał po d*pie w sprawie monitorowania
    stanu rozliczeń? A w sprawach "zmian regulaminu/cennika"?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-12-15 23:25:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > A słyszałeś jak polkomtel dostał po d*pie w sprawie monitorowania
    > stanu rozliczeń? A w sprawach "zmian regulaminu/cennika"?

    Kto mu dał po dupie? UOKiK czy UKE?

    Ja mówię o pozwach tych firm przeciwko zwykłym ludziom - wyłudzają od
    nich po kilkanaście, kilkadziesiąt tysięcy.

    Swoją drogą - jak ktoś używa przedpłacone karty Orange to niech leci
    w te pędy z reklamacją. Duża szansa, że ma wielokrotnie zliczane te same
    rozmowy, zjedzoną kasę i parę innych niespodzianek.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 15. Data: 2008-12-16 11:09:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Kto mu dał po dupie? UOKiK czy UKE?

    Sąd cywilny.

    > Ja mówię o pozwach tych firm przeciwko zwykłym ludziom - wyłudzają od
    > nich po kilkanaście, kilkadziesiąt tysięcy.

    Ale jak wyłudzają? Wystawiają rachunki za nieistniejące rozmowy?

    > Swoją drogą - jak ktoś używa przedpłacone karty Orange to niech leci
    > w te pędy z reklamacją. Duża szansa, że ma wielokrotnie zliczane te same
    > rozmowy, zjedzoną kasę i parę innych niespodzianek.

    Coś takiego jest w erze dla tych, co używają gadu gadu w telefonie
    (oprócz opłaty abonamentowej era pobiera jeszcze niepoprawnie opłatę za
    przesył danych, konsultanci szczerze przyznają, że od ponad roku "nie
    potrafią" sobie poradzić z tym problemem.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2008-12-16 23:12:50
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > Sąd cywilny.

    Coś bliżej?

    > Ale jak wyłudzają? Wystawiają rachunki za nieistniejące rozmowy?

    Przysyłają fakturę na np. zero złotych.

    Na dole drobnym druczkiem - kwota do zapłaty: 30 tys.

    Po 2 latach składają pozew o 30 tys.

> [...]
    > przesył danych, konsultanci szczerze przyznają, że od ponad roku "nie
    > potrafią" sobie poradzić z tym problemem.

    Miodzio. Czyli przykład Microsfotu i operatorów GSM pokazuje, że można
    bezczelnie oszukiwać ludzi jak się jest DUŻYM :)

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 17. Data: 2008-12-16 23:25:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Coś bliżej?

    http://liwiusz.republika.pl/polkomtel/msr_jak_odzysk
    ac.html

    > Przysyłają fakturę na np. zero złotych.
    >
    > Na dole drobnym druczkiem - kwota do zapłaty: 30 tys.
    >
    > Po 2 latach składają pozew o 30 tys.

    Aż mi się nie chce wierzyć, aby robili to specjalnie. Poza tym
    roszczenie takie łatwo obalić, pokazując poprzednie faktury, z których
    nie wynika 30 000zł. Może jakiś błąd systemu?

    Dodam, że mi też Polkomtel naliczył karę za przedterminowe
    rozwiązanie umowy (mimo że nie miał prawa - zmiana cennika) - 650zł.
    Niedawno dostałem nakaz zapłaty od firmy PRESCO, ale jako że należność
    jest już przedawniona, to nie bawiłem się w obalanie zasadności
    roszczenia, tylko złożyłem zarzut przedawnienia. Jak wygram, to obalę
    Twoje zdanie o nienaruszalności roszczeń Polkomtela :)

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2008-12-16 23:32:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    [..]
    > Aż mi się nie chce wierzyć, aby robili to specjalnie. Poza tym
    > roszczenie takie łatwo obalić, pokazując poprzednie faktury, z których
    > nie wynika 30 000zł. Może jakiś błąd systemu?

    Nie. To świadome działanie

    > złożyłem zarzut przedawnienia. Jak wygram, to obalę Twoje zdanie o
    > nienaruszalności roszczeń Polkomtela :)

    Ok :)

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 19. Data: 2008-12-17 20:59:37
    Od: "Lapus" <l...@p...onet.pl>

    > Bank złożył zawiadomienie, więc Policja to musi prowadzić. W toku
    > postępowania, by Cię skazać za oszustwo, trzeba by było dowieść, że w
    > chwili pobierania tych środków z banku nie miałeś zamiaru albo możliwości
    > spłaty zadłużenia.

    Możliwości mogłem nie mieć bo straciłem prace. Jak mi bank wypowiedział umowe
    rachnyku to prosilem ich o rozlozenie na raty. Najpierw sie nie zgodzili, a
    pozniej po jakims czasie wyznaczyli rate 3500zl. Prosilem o zmniejszenie, z
    powodu braku pracy, ale sie nei zgodzili.

    > Ale to jest bardzo ciężkie. Przeważnie się to wykazuje w
    > ten sposób, ze ktoś wprowadził bank w błąd. Fałszywe dokumenty, fałszywe
    > oświadczenia.

    Zaswiadczenie o dochodach bylo prawdziwe, dodatkowo na kontro przelewano mi wyplate

    > W Twoim wypadku bank dawał Ci pieniądze bez pytania o
    > cokolwiek, więc nie wyobrażam sobie, jak mógłbyś ich oszukać.

    To bylo tak, ze ta karta byla obciazeniowa (czy jakos tak). Bank mi odnawial na
    niej limit (uzupelnial) co miesiac i moglem go wybierac. Karta splacala sie
    chyuba z rachunku ror, ale automatyzznie

    > To znaczy
    > oczywiście teoretycznie jest to możliwe, bo art. 286 kk jest bardzo
    > pojemny, ale w praktyce - o ile Twój opis jest rzetelny - nie do
    > udowodnienia. Spodziewam się odmowy wszczęcia postępowania lub jego
    > umorzenia z powodu braku znamion przestępstwa.

    Policjant mowil, ze to moze byc umorzenie, ale on musi sie z pania prokurator
    skontatkowac. PRzesylychiwany bylem jakies 3 tygodnie temu, do dzis jest cisza.

    > A przecież juz gołym okiem widać, że ich
    > zawiadomienie po przegranym procesie cywilnym ma na celu skłonienie Cię do
    > układów i dobrowolnej spłaty przedawnionego zobowiązania, którego bank w
    > inny sposób nie może dochodzić.

    Wygrlame proces cywilny - przedawnienie i wyslalem do banku wezwanie do zaplaty
    (za powodztwo przeciwegzekucyjne) oni mi zwrocili pieniadze i w tym samym dniu
    wyslali do prokuratury to pismo.
    Co grozi - w teorii wiem, bo przeczytalem kodeks karny - za takie cos? Jesli by
    sie okazalo ze Arek ma racej i mi udowodnia, ze to bylo oszustwo (ja uwazam
    inaczej)??

  • 20. Data: 2008-12-17 22:47:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lapus" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co grozi - w teorii wiem, bo przeczytałem kodeks karny - za takie cos?
    > Jeśli by
    > się okazało ze Arek ma raczej i mi udowodnia, ze to było oszustwo (ja
    > uważam
    > inaczej)??

    W praktyce pewnie grzywna i zawiasy. Największa dolegliwość, to będzie
    wówczas obowiązek naprawy szkody (czyli uchylenie przedawnienia) oraz sam
    fakt, ze będziesz karany. Ale niespecjalnie spodziewam się, by ta Sprewa w
    ogóle trafiła na wokandę.