  • 11. Data: 2009-09-14 13:35:21
    Temat: Re: Oszust w sieci - ciekawa sprawa [trochę dłuższa historia] - ostrzeżenie
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 12:11:59 +0200, GK napisał(a):

    > Tak, sprawdziłem, faktycznie... co nie zmienia faktu,

    Podany numer wystepuje na googlach 29 razy, z czego czesc to linki tutaj.
    Tak na przyszlosc - jesli chcesz szukac na googlach konkretna wieloczlonowa
    fraze - ujmij ja w cudzyslow "". Wtedy znajdziesz dokladnie to czego
    szukasz, a nie strony zawierajace czesc frazy

    --
    Mark

  • 12. Data: 2009-09-14 14:01:21
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "GK" napisał:
    > A co do słupów, to ciekawa sprawa. Na forum elektrody, pewien człowiek
    > przyznał się, że to jego konto, ale "on żadnych pieniędzy nie otrzymał"!

    często oszuści nie dość ze posługują się udzą tożsamością, to jeszcze
    posługują się cudzymi kontami/adresami i innymi, więc tym bardziej
    powinieneś to zgłosić!:O)

  • 13. Data: 2009-09-14 21:06:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    Nie wiem dokałdnie, po jakim czasie banki wykorzystują raz nadany numer
    konta bankowego, ale w ciągu kilkunastoletniej "kariery" nie spotkałem sie
    z przypadkiem, by zlikwiodowane konto oszusta nagle normalnie wypłynęło w
    obiegu w powiazaniu z inną osobą. Podaj tej Pani namiary na prowadzone
    postępowanie, czyli sygn. akt i jednostkę prowadzącą. Pani ta przekaże to
    prowadzącemu jej sprawę i istnieje spora szansa, że to mimo wszystko ta
    sama osoba.

    Być może oszustwo na tej Pani dotyczy okresu sprzed aktu oskarżenia. Inna
    możliwość, to że kontakt z Tobą nawiązał sam sprawca. Nie wiedząc
    ostatecznie, kto na niego doniósł może tą metodą starać się to wybadać.
    Albo w celu zaszkodzenia Ci, albo zaspokojenia Twoich roszczeń. Jego
    sytuacja procesowa przed sądem będzie wyglądała o wiele lepiej, gdy
    zeznając stwierdzisz, ze twoje roszczenia zostały zaspokojone. Byc moze
    sparwca nie chce / nie może zaspokoić wszystkich oszukanych, więc stara sie
    wybadać, kto powiadomił organa ścigania i tym osobom pieniądze zwróci.
    Pozostałym nie.

  • 14. Data: 2009-09-15 06:32:18
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 23:06:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > z przypadkiem, by zlikwiodowane konto oszusta nagle normalnie wypłynęło w

    Jednak są oferty kart pre-paid np. BZ WBK ma takie karty i może po 5 latach
    przechowywania historii transakcji na rachunku takiej anonimowej karty,
    numer się "zwalnia" i jest przypisywany do kolejnej karty którą od ręki
    może kupić w banku kolejny klient.

    praktycznie jest to niemożliwe, aby numer kiedyś się powtórzył (chyba, że
    po kilkudziesięciu latach) biorąc pod uwagę fakt, indywidualne numery
    rachunków w ramach jednego banku to blisko 10 biliardów numerów, co daje
    średnio ponad 300 mln numerów rachunków na jednego aktywnego bankowo
    obywatela PL.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow
    _k_Warszawy_20070930-32.php

  • 15. Data: 2009-09-15 06:55:38
    Od: r...@m...com

    > Witam,
    > Z rok temu zostałem oszukany przez internet. Kwota niewielka, 60 zł.
    > Proceder ciekawy. Dałem ogłoszenie o zakupie starych mikrokomputerów -
    > takie moje hobby. Któregoś dnia przez gg zgłosił się do mnie człowiek i
    > zaoferował kilka mikrokomputerów. Nie chciał dużo, uzgodniliśmy cenę i
    > sposób zapłaty i wysyłki. Przelałem pieniądze

    I tu błąd.
    Niestety ludzie są albo bardzo naiwni albo nie wiedzą że istnieje coś takiego
    jak przesyłka pobraniowa z możliwością sprawdzenia zawartości przy
    listonoszu/kurierze.

  • 16. Data: 2009-09-15 09:49:19
    Temat: Re: Oszust w sieci - ciekawa sprawa [trochÄ dĹ uĹźsza historia] - ostrzeĹźenie
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On 15 Sep, 07:55, r...@m...com wrote:

    > I tu bĹ Ä d.
    > Niestety ludzie sÄ  albo bardzo naiwni albo nie wiedzÄ  Ĺźe istnieje coĹ  takiego
    > jak przesyĹ ka pobraniowa z moĹźliwoĹ ciÄ  sprawdzenia zawartoĹ ci przy
    > listonoszu/kurierze.
    >
    > --

    I tak - i nie - jednoczesnie przelew zostawia slad nie do zatarcia.
    Wiadomo, dyskusje rodzi pozniej mozliwosc odzyskania lub nie - ale
    przelew jednoznacznie wiaze rachunek nadawcy A z rkiem odbriocy B i
    jako tako jest dowodem kto te pieniadze odebral.