  • 51. Data: 2009-12-23 02:20:46
    Temat: Re: Oszuści...???
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Od 5 lat mieszkam w moim mieszkaniu.
    > Poprzednia właścicielka przed nikim obecnego adresu nie ukrywa, wręcz
    > dokładała starań żeby we wszystkich instytucjach był znany jej nowy
    > adres, a mimo to nadal przychodzą listy adresowane do niej.

    Nie czytałeś dokładnie. Tu nie chodzi o stare sprawy, tylko o kredyty brane
    teraz (!) z celowo podanym starym adresem.

    > I to nawet bywa tak że ona w jakimś banku podała nowy adres, ale się
    > okazuje że wydział spraw takich i owakich w tym banku ma osobną bazę
    > danych

    Dlatego musiał się tu pofatygować dzielnicowy a gościa ściga jeszcze Urząd
    Skarbowy... Wybacz, ale Twoja argumentacja jakoś mnie nie przekonuje. Trochę
    też zbyt dużo tych banków z "osobnymi bazami danych" :).

    > i znowu przyszło do mnie.

    Dzielnicowy też przyszedł?

    > Więc tu też bym od razu nie szalał - jeżeli Ci ludzie zaniedbali

    Nic nie zaniedbali.

    > Bo póki co szalejesz - oglądasz koperty od zewnątrz

    Wot, szutnik :))))

    > Przyjdzie komornik, to wytłumaczysz mu jak sprawa się ma.

    Czy rozmawiałeś kiedyś z komornikiem? Mam podstawy przypuszczać, że nie. Bo ja
    rozmawiałem wielokrotnie. Najlepiej rozmawia się z nimi w sądzie, ewentualnie
    w TV. Wygoogluj sobie tę emerytowaną bibliotekarkę, będziesz wiedział na czym
    polegają rozmowy z komornikiem. Albo Andrzeja C., zwanego "katem ze Słupska".

    > Jak nie odpuści to dopiero będziesz miał powód do kombinowania.

    Kombinowania powiadasz? No ciekawy to punkt widzenia...

    > Póki co postaraj się spać spokojnie :)

    Z komornikiem na głowie?

    > Bo niczego tu nie uprzedzisz, a tylko się zadręczysz.

    Taki już mój los widocznie. Muszę cierpieć za miliony :)

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 52. Data: 2009-12-23 02:53:47
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > No to sorry - jak sam pokazałeś nie ma żadnej możliwości obrony przed tym.

    Możliwości pewnie są. Fachowców nie ma :).

    > Bo sądzę że gazety również z nimi współpracują.

    Z czego wniosek, że nigdy nie uczestniczyłeś w kolegium redakcyjnym... Dla
    brukowców ważna jest sensacja. Często kłamią i manipulują (ich święte prawo!)
    ale współpracują tylko wtedy, jeśli mają wspólny interes. Z komornikami to
    raczej rzadko sie zdarza, bo dla brukowców są to nieźli chłopcy do bicia.
    Głupio mi tak bronić komorników, ale obiektywnie rzecz biorąc, to znam liczne,
    bardzo brutalne, niekiedy wręcz świńskie przykłady zohydzania tego zawodu
    przez czerwoniaki.

    > Nie obraź się, rozumiem że miałeś jakieś niemiłe doświadczenia z
    > komornikiem

    Słowo "niemiłe" nie do końca oddaje istotę rzeczy :).

    > ale potraktuj to jako dobrą radę kogoś z boku

    Nie stoisz z boku, w Twoich wypowiedziach jest wyczuwalne zbyt dużo emocji :).

    > Zastanów się czego oczekujesz...
    > Zakazu wysyłania listów na Twój adres?

    Nie. Zmuszenia ustawodawcy, żeby wprowadził sprawdzanie danych w rozprawach
    sądowych na końcówce peselu (wyjaśnić o co chodzi z tą końcówką?).
    Uzmysłowienia bankom, żeby nie dawały kredytów oszustom w ciemno, bez
    sprawdzenia adresu. Wszczęcia śledztwa i unieważnienia gościom dokumentów ze
    starym adresem. Ukarania ich za wyłudzanie kredytów. Strasznie coś dużo chcę...

    > Skoro raz już przez to z sukcesem przeszedłeś...

    To nie chcę przechodzić po raz drugi. Logiczne chyba?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 53. Data: 2009-12-23 07:19:20
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Błagam, meritum! Widzę, że nie kupowałeś jeszcze mieszkania.

    > Zbyt duża kasa jest do stracenia. Kupisz mieszkanie z zameldowanym gościem, to
    > on pojawi się w mieszkaniu tuż po podpisaniu aktu notarialnego. Jeśli
    > dodatkowo umówił się ze sprzedającym, to pozbędziesz się go dopiero za parę
    > lat.

    Jakim cudem człowiek nie mieszkający gdzieś, wejdzie do mieszkania bez
    zgody/umowy z właścicielem?
    To się nazywa włamanie. Zameldowanie jest informacją do urzędu, gdzie się
    mieszka, a nie prawem do mieszkania.
    Jak zadzwonisz do domu, że jesteś na piwie w barze SMAKOSZ, to oznacza to, że
    możesz w tym barze zamieszkać?

    > Oczywiście, że mieszkał. Sprzedający z rodziną. Wymeldowali się parę dni przed
    > podpisaniem aktu notarialnego, wyprowadzili parę dni po.

    Czyli złamali prawo, bo poświadczyli nieprawdę. I gdyby się nie wyprowadzili to
    nowy nabywca bujałby się parę lat z sądem, nieszkaniem zastępczym itp. I mógłby
    sobie ich brakiem zameldowania tyłek podetrzeć.

    > A potem płacz... i wizyty komorników tak jak u tej bibliotekarki, która nie
    > wymeldowała gościa. Z całym szacunkiem, ale wydaje mi się, że chyba nie
    > przeczytałeś nawet mojego pierwszego tekstu.

    Piszemy na grupie pl.soc.prawo a nie na pl.soc.jakie_mam_pojecie_o_prawie lub
    pl.soc.moje_przygody_z_niekompetentnymi_urzednikami

    --
    andreas

  • 54. Data: 2009-12-23 07:28:59
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > Nie powiem, żeś głupi. Powiem, że kłamiesz - bo przekazywaną Ci
    > elementarna wiedzę przez odpowiadaczy po prostu olewasz.

    Takie wypowiedzi w stosunku do osoby, ktora moim zdaniem ma na prawde
    powazny problem nie pomoga w promocji firmy, ktora masz w sygnaturze...

  • 55. Data: 2009-12-23 07:36:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Przychodzi listonosz, otwierasz , list do pani dupczyńskiej. Odpowiadasz -
    > nie mieszka tu taka, wyprowadziła się bez podania adresu. Listonosz
    > skrobie na przesyłce ADRESAT NIEZNANY, i koresp wraca sobie do nadawcy.

    zawsze uwazalem cie za rozsadnego faceta, ale teraz przedziwnie sie upierasz
    przy swoim punkcie widzenia, w dodtku nie do konca slusznym

    a o ktorej twoim zdaniem listonosz donosi korespondencje?
    jak myslisz, gdzie pytajacy w tym czasie jest, bo mysle ze dom, raczej jest
    ostatnim miejscem gdzie w tym momencie mozna go znalezc, chyba ze ma L4
    jak myslisz, jaki interes ma pytajacy, w twierdzeniu, ze trafil na
    urzedniczy beton, ktory nie chce przyjac do wiadomosci ze adresat nie
    mieszka pod tym adresem?

  • 56. Data: 2009-12-23 07:40:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Czapla pisze:
> [...]
    > osobisty i nie sprawdzają niczego. Wychodzi na to, że goście biorą małe
    > kredyty z zamiarem ...niespłacenia, skoro podają adres nieaktualny od wielu
    > lat. Kupując mieszkanie oczywiście dokładnie sprawdziłem, czy ktoś nie jest
    > przypadkiem zameldowany (mam potwierdzenie) a także księgę wieczystą, czy nie
    > ma jakowyś zapisów. Wszystko było czyste, jesteśmy z żoną jedynymi
    > właścicielami. Po prostu ci goście przez parę lat nie zmienili sobie dowodów
    > osobistych, albo biorą te kredyty na jakieś legitymacje czy prawa jazdy sprzed
    > wieków (nie znam procedur, nigdy nie brałem kredytów).

    Albo ktoś daje kredyty na skradzione dowody.. Koleżanka miała taką
    sytuację, skradziono jej dowód, zgłosiła wszędzie gdzie trzeba 2-3 lata
    później ktoś wziął na ten dowód kredyty i je dostał! Najzabawniejsze
    jest to, że koleżanka nie dość, że nie mieszkała już w tamtym miejscu,
    gdzie wskazywał adres z tamtego dowodu, to i w międzyczasie wyszła za
    mąż, więc i zmieniła nazwisko. Tak więc o awizach z banku, tudzież
    ponagleniach od komornika nic nie wiedziała, do czasu, gdy nagle pojawił
    się komornik w zakładzie pracy i zajął jej pensję... Co ciekawe po
    wyjaśnieniu sprawy komornik zatrzymał sobie opłatę egzekucyjną!!! Nie
    wiem czy w końcu udało jej się i tą odzyskać, ale to jest jak dla mnie
    dopiero granda. Bo jakby nie było winny jest bank, który dał kredyt na
    zastrzeżony dokument, a obciąża się osobę w zasadzie z tym procederem
    nie związaną, albo związaną bardzo pobieżnie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 57. Data: 2009-12-23 08:00:10
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Albo ktoś daje kredyty na skradzione dowody..

    Raczej wykluczam taką możliwość. Kradzież tożsamości bywa ostatnio modna, ale
    wywiad wśród starszych sąsiadów, wizyta dzielnicowego i działania Urzędu
    Skarbowego wskazują raczej na celowy przekręt.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 58. Data: 2009-12-23 08:16:13
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Jakim cudem człowiek nie mieszkający gdzieś, wejdzie do mieszkania bez
    > zgody/umowy z właścicielem?

    Przecież ma umowę... najmu.

    > To się nazywa włamanie.

    Bo otworzy drzwi własnymi kluczami?

    > Zameldowanie jest informacją do urzędu, gdzie się
    > mieszka, a nie prawem do mieszkania.

    Taka była myśl ustawodawcy. Niestety, tu nie jest Ameryka...

    > Czyli złamali prawo, bo poświadczyli nieprawdę.

    Nie złamali. Byli w trakcie przeprowadzki. Ale zupełnie nie o te kwestie
    chodziło w moim pytaniu...

    > I gdyby się nie wyprowadzili
    > to nowy nabywca bujałby się parę lat z sądem,

    Bywają takie przypadki. Podesłać link?

    > Piszemy na grupie pl.soc.prawo a nie na pl.soc.jakie_mam_pojecie_o_prawie
    > lub pl.soc.moje_przygody_z_niekompetentnymi_urzednikami

    No właśnie :).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 59. Data: 2009-12-23 08:20:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Czapla pisze:

    > Przecież ma umowę... najmu.

    > Bo otworzy drzwi własnymi kluczami?

    Zmiana zamków to podstawa po kupnie mieszkania.

    --
    Liwiusz

  • 60. Data: 2009-12-23 09:32:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Dec 2009, Tomasz Pyra wrote:

    > Zastanów się czego oczekujesz...
    > Zakazu wysyłania listów na Twój adres?

    Nie wiem jak on, ale ja bym oczekiwał:
    - procedury umożliwiającej wymuszenie informacji "adresat tu nie mieszka"
    - karalności za jej naruszenie
    BĄDŹ:
    - zmiany procedury sądowej, umożliwiającej uznanie za doręczonej
    przesyłki tylko na podstawie awiza.

    pzdr, Gotfryd