  • 31. Data: 2009-12-22 21:04:23
    Temat: Re: Oszuści...???
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Jak przyjdzie, to spisze protokół i sobie pójdzie.

    Nie spisze :). Sorry, jeśli Cię to interesuje, to mogę walnąć na priv, żeby
    nie prowokować tu niepotrzebnej dyskusji, bo to trochę nietypowe jest i nie na
    temat.

    > Nie bądź złych myśli.

    Jestem :(((. 6 lat procesów, 5 sądów, 3 prokuratury, do tego jeszcze kilka
    poważnych instytucji, wreszcie komorniczkę wypłukałem ze wszystkimi
    odsetkami :). Nie chcę już powtórek. Co do spisywania protokołów - sprawa z
    2000 r. - przyszedł komornik (adres wziął z książki telefonicznej, zgadzało
    się tylko imię i nazwisko, osoby były całkowicie obce). Spisał protokół, że
    pomyłka (podesłać? mam ksero :). A po 3 miesiącach zaczął(eła) egzekwować.
    Człowieka uratował wtedy szybki kontakt z brukowcem, który to od razu opisał.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 32. Data: 2009-12-22 21:05:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    PiotRek pisze:

    > Adresat??? Nadawca (vel adresant) owszem, ale adresat niby jak się dowie???

    Oczywiście chodziło mi o nadawce :)

  • 33. Data: 2009-12-22 21:14:05
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Oczywiście chodziło mi o nadawce :)

    OKi, to jest jasne. :-)

    Piotr

  • 34. Data: 2009-12-22 21:14:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > przyjmuje do wiadomosci.
    > listonosz bierze list, przychodzi z listem, wpisuje, adresat nie mieszka
    > i wraca na poczte.

    A co to za prywata? Takiej drogi nie przewidują ani przepisy pocztowe,
    ani Rozporządzenie.

    > Ztobi to na miejscu i w podskokach po jednym telefonie z góry.

    Szczerze wątpię. Chyba że gdzieś to już trenowałeś.

    > I wszystko bedzie zgodnie z rozporządzeniem.

    Szczerze wątpię :)

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2009-12-22 21:19:45
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Oczywiście chodziło mi o nadawce :)

    Panowie, to naprawdę nie ma żadnego znaczenia co tam będzie napisane na
    zwrotkach. Sąd po prostu wyda nakaz albo wyrok.
    W moim byłym miejscu zamieszkania jedna lokatorka przez 11 (słownie:
    jedenaście) lat nie odebrała żadnego pisma ze Spółdzielni, jeśli tylko trzeba
    było pokwitować odbiór. Zawsze jak przyszło avizo, to leciała na pocztę i
    sprawdzała, od kogo to jest. Odpowiedzi były różne - i "nie podjęto w
    terminie" i "adresat nieznany", choć adresat codziennie wyprowadzał psa.
    Odebrała dopiero nakaz i w ostatnim możliwym dniu, dzięki Bogu, złożyła
    sprzeciw. Dlatego dzięki Bogu, bo po rozprawie i apelacji doszły jej potężne
    koszty, w tym honoraria kilku adwokatów :).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 36. Data: 2009-12-22 21:33:33
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Gru, 21:55, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > i wraca na poczte.
    > Ztobi to na miejscu i w podskokach po jednym telefonie z góry.
    > I wszystko bedzie zgodnie z rozporządzeniem.

    Nie macie racji. Sprawa przetrenowana. Listonosz nie zgodzil sie
    wpisac, ze "adresat nie mieszka". Skarga - poczta odpowiada, ze taka
    jest praktyka i jest ona sluszna i zgodna z prawem. Prezes UKE
    odpowiada, ze zgadza sie, ze praktyka nie jest wlasciwa, ale on nie
    moze nic z tym zrobic. UOKiK stwierdzil, ze praktyka ta tak naprawde
    nie narusza interesow konsumenta, dlatego ze ostatecznie jest to
    ryzyko klienta ze podaje swoj bledny adres i ma to male znaczenie, czy
    przesylka wroci z taka, czy inna adnotacja.

  • 37. Data: 2009-12-22 22:08:19
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Daruj sobie, tylko 100zł opłaty stracisz.

    Tylko...? Czy wiesz ile firm w Polsce rozdaje kredyty na dowód osobisty i bez
    sprawdzania BIK-u? Jeśli goście będą operatywni, to komornicy będą walili
    drzwiami i oknami.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 38. Data: 2009-12-22 22:11:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Czapla pisze:

    > Tylko...? Czy wiesz ile firm w Polsce rozdaje kredyty na dowód osobisty i bez
    > sprawdzania BIK-u? Jeśli goście będą operatywni, to komornicy będą walili
    > drzwiami i oknami.

    No i co? Jak przyjdzie dziesięciu, to wybulisz tysiaka, aby sobie
    popieniaczyć? Jak przyjdą, to pójdą, przecież dłużnik tam nie mieszka.
    Poza tym w praktyce nie stosuje się wyboru komornika spoza rewiru do
    zajmowania ruchomości, więc co najwyżej 1-kilku komorników przyjdzie (w
    zależności ilu komorników działa przy sądzie rejonowym właściwym dla
    Ciebie).

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2009-12-22 22:27:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:

    PLONK.

    MJ

  • 40. Data: 2009-12-22 22:30:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Pretensje kieruj do Ministra - autora odpowiedniego rozporządzenia
    > dotyczącego sposobu dostarczania pism sądowych. Adnotacje "adresat nie
    > mieszka" można dokonać tylko przy próbie dostarczenia. Jeśli list
    > został awizowany, to nic innego nie można zrobić, jak
    > a/ wydać adresatowi
    > b/ wydać pełnomocnikowi adresata
    > c/ zwrócić z notką "nie podjęto w terminie".

    Znaczy autor watku ma specjalnie dla przyjemnosci poczty zrezygnowac z
    pracy i stale przebywac w mieszkaniu?

    MJ