  • 1. Data: 2002-07-14 10:27:10
    Temat: Oszukana przez pracodawce?
    Od: Sebastian Sawicki <b...@s...edu.pl>

    Witam
    Pisze w imieniu mojej dziewczyny.
    Sprawa wyglada tak. Zostala zwolniona, bo firma zamyka swoje oddzialy, gdy
    poszla juz po zwolnieniu uregulowac wszystkie formalnosci, dostala do
    podpisu jakas kartke ktora byla poswiadczeniem ze otrzymala wynagrodzenie
    (mialo byc przelane na konto). Niestety nie sprawdzila przed podpisaniem
    stanu konta i podpisala ow dokument (duzy blad..).
    Obecnie, minelo pol tygodnia na koncie dalej niema kasy, istnieje podejzenie
    ze probuja Ja oszukac. Czy mozna jakos sie przed tym uchronic? Jakos
    formalnie/prawie domagac sie wyplaty? Na podstawie czego?
    Przez podpisanie tego zaswiadczenia bardzo sie to komplikuje - czy jest
    jakas szansa to odkrecic?

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 2. Data: 2002-07-14 21:47:00
    Temat: Re: Oszukana przez pracodawce?
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

> [...]
    > formalnie/prawie domagac sie wyplaty? Na podstawie czego?
    > Przez podpisanie tego zaswiadczenia bardzo sie to komplikuje - czy jest

    jesli na ow karcie byl zaznaczony sposob przekazania pieniedzy, to nie ma
    problemu - przeciez sa wyciagi z konta, a w nich pozycja: 'przelew, suma -
    tytulem wynagrodzenia' - dowod nie do obalenia.

    najlepiej od razu przekazac bylym pracodawcom, ze jesli w ciagu 5 dni,
    pieniadze nie trafia na konto, to Twoja dziewczyna przekazuje sprawe do Sadu
    Pracy i przy okazji poinformuje prokurature o zlamaniu prawa. Jesli beda
    zbywac, to nie czekac - sprzedac ich i zalozyc sprawe.

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish