  • 21. Data: 2009-01-31 16:40:35
    Temat: Re: Oszukał mnie sprzedawca
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > 1. To że w systemowym logu są różne daty - o niczym nie świadczy. Podczas
    > składania komputera mogła być ustawiona zła data itp, został zainstalowany
    > system, zostały zainstalowane przeróżne łatki i poprawki (stąd może dużo
    > punktów przywracania), a gdzieś pomiędzy był poprawiony zegar systemowy na
    > aktualny (np +3miesiące) i tak to będzie wyglądać

    Punkty przywracania ciągną się przez ponad trzy miesiące, musieli by nieźle
    ten zegar przestawiać.

    > 2. Sprawdź lepiej jakimś narzędziem do s.m.a.r.t. dane dysku "power on
    > hours" (liczba godzin pracy włączonego dysku), bo ten zapis jest bardziej
    > sensowny i bezwględny (zlicza godziny pracy, a nie "od daty").

    Tu akurat mógł chodzić dysk na testach w fabryce, to markowy model dużej
    międzynarodowej firmy, fabryka jest w Czechach, chyba już wiesz o jaką markę
    chodzi.

    > 3. Sformatuj dysk, przeinstaluj system i masz "nowy komputer", żadnych
    > wpisów w dziennikach systemowych itp - czy tego oczekujesz? Mogli zrobić
    > to samo w sklepie i byś nie miał żadnych dowodów (poza danymi w smart
    > dysku)

    Spoko mogę to zrobić, ale syfu z wentylatorów z prawie czteromiesięcznego
    non stop chodzenia już tak łatwo nie usunę, a boję się że lada moment zaczną
    buczeć.

    Wolałbym jednak nówkę nie śmiganą, za drogi był ten sprzęt.

    pzdr.
    Mariusz

  • 22. Data: 2009-01-31 18:23:49
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    MariuszM pisze:

    > Wolałbym jednak nówkę nie śmiganą, za drogi był ten sprzęt.

    Zrzuć i wydrukuj zapis z systemowego rejestru i programu do testów HDD
    uwzględniając parametry określające czas przez jaki sprzęt był używany.

    Sporządź pisemko do sprzedawcy / sklepu o odstąpieniu od umowy z powodu
    niezgodności towaru z umową. W piśmie określ swoje żądanie.

    Składasz takowe pisemko z załącznikami u sprzedawcy (oczywiście za
    potwierdzeniem odbioru) przy czym jeśli jest to duża sieć to jeszcze
    jeden egzemplarz do wiadomości wysyłasz do "centrali"

    Czekasz na odpowiedź.

    Jeśli masz możliwość to możesz skonsultować to jeszcze z rzecznikiem
    konsumentów (przy założeniu, że to kompetentna osoba)

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 23. Data: 2009-01-31 19:09:05
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Dzięki, zobaczę co w poniedziałek powie mi sprzedawca, który pakował mi
    komputer. Mam nadzieję że uda się to załatwić bez wysyłania pism do
    centrali.

    pzdr.
    Mariusz

    p.s.
    Ile mam czasu na reklamację, nie chciałbym, żeby mnie wzięli na
    przeczekanie?

  • 24. Data: 2009-01-31 21:00:03
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    MariuszM pisze:
> [...]
    > centrali.

    > p.s.
    > Ile mam czasu na reklamację, nie chciałbym, żeby mnie wzięli na

    Na każde pismo złożone przez Ciebie zgodnie z ustawą o sprzedaży
    konsumenckiej (zakładam, że nie kupowałeś na firmę) muszą Ci
    odpowiedzieć w terminie 14 dni (zając stanowisko w sprawie).
    Z twojej strony najlepiej jak zrobisz to najwcześniej jak się tylko da.

  • 25. Data: 2009-01-31 21:10:09
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

> [...]
    > w terminie 14 dni (zając stanowisko w sprawie).
    > Z twojej strony najlepiej jak zrobisz to najwcześniej jak się tylko da.

    Niestety kupowałem na firmę (jednoosobowa działalność gospodarcza). Do końca
    nie wiem, czy nie można tego traktować jak na mnie, NIP jest mój osobisty.
    Rozumiem, że jak na firmę to pozamiatane?

    pzdr.
    Mariusz

  • 26. Data: 2009-01-31 21:30:47
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-01-31 22:00, Flo pisze:

> [...]
    > odpowiedzieć w terminie 14 dni (zając stanowisko w sprawie).
    > Z twojej strony najlepiej jak zrobisz to najwcześniej jak się tylko da.

    Chyba wprowadziłeś go w błąd. Przy niezgodności może on zażądać
    wyłącznie doprowadzenia sprzętu do stanu zgodnego z umową, a nie zwrotu
    pieniędzy. Musiałby bardzo przemyśleć takie żądania, aby sklep nie
    wykpił się wyczyszczeniem hdd i wentylatorów.

    Słowem może powołać się na umowę z której wynikało że sprzęt miał być
    nowy i nie używany i żada doprowadzenia go do takiego stanu przez
    wymianę(jest ten plus, że strości się naprawić nie da :) (no chyba że
    jak wspominałem, zinterpretują to że wystarczy odkurzyć w obudowie i
    sformatować hdd)). Dopiero jak sklep stwierdzi że nie może doprowadzić
    sprzętu do stanu zgodnego z umową to Mariusz będzie mógł żądać pieniędzy.

  • 27. Data: 2009-01-31 21:41:18
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > sformatować hdd)). Dopiero jak sklep stwierdzi że nie może doprowadzić
    > sprzętu do stanu zgodnego z umową to Mariusz będzie mógł żądać pieniędzy.

    Dzięki za pomoc. Szczerze mówiąc to nie zależy mi aż tak na odzyskaniu
    pieniędzy, wolałbym mieć nowy komputer. Zakup był przemyślany i nie
    zamierzam się z niego wycofywać. Wydąłem trochę kasy i chciałbym w zamian
    dostać nieużywany sprzęt. Tylko tyle, a może aż tyle.
    Mam jednak nadzieję, że w poniedziałek się dogadam i mój problem zniknie.
    Niestety tylko mój, bo jestem prawie pewien, że będą chcieli ten sam
    egzemplarz sprzedać ponownie jako nowy.

    pzdr.
    Mariusz

  • 28. Data: 2009-01-31 22:19:57
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    PlaMa pisze:
    > Dopiero jak sklep stwierdzi że nie może doprowadzić
    > sprzętu do stanu zgodnego z umową to Mariusz będzie mógł żądać pieniędzy.

    Wielu by cały majątek oddało za cofnięcie się w czasie.
    Jak to mówią "tak se ne da"
    Miał być nowy jest używany i tego nie da się odwrócić.
    Jest to zwykłe oszustwo i do tego jeszcze udokumentowane logami w systemie.

  • 29. Data: 2009-02-01 02:51:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Flo napisał/a:

> [...]
    > Miał być nowy jest używany i tego nie da się odwrócić.
    > Jest to zwykłe oszustwo i do tego jeszcze udokumentowane logami w systemie.

    To złóż reklamację i niech Ci zwrócą połowę pieniędzy jakie zapłaciłeś
    za ten pseudo nowy komputer.

    --
    animka

  • 30. Data: 2009-02-01 09:30:35
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Miał być nowy jest używany i tego nie da się odwrócić.
    > Jest to zwykłe oszustwo i do tego jeszcze udokumentowane logami w

    nie, mial byc powystawowy i jest.

    Icek