  • 11. Data: 2009-08-13 19:04:13
    Temat: Re: Oświadczenie o tajemnicy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > masz na myśli migrację abonentów między operatorami ?

    Nie. To akurat ciężko wykazać. Bo ciężko będzie udowodnić, co było
    powodem przejścia klienta.

    Bardziej chodziło mi o jakąś tam wiedzę techniczną tudzież
    technologiczną albo organizacyjną.

    Przykłady można mnożyć. zależy od branży.

  • 12. Data: 2009-08-13 19:48:04
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    witek pisze:

    > To się teraz sam zastanów czy jakbyś zmieniał pracę na inną to czy
    > będzie ci to przeszkadzać czy nie.

    I czy możesz to przewidzieć.

    Zakładając, że z twoimi kompetencjami nie będziesz miał problemu ze
    znalezieniem nowej pracy nie podpisywałbym chyba, że przekształcą to w
    zakaz konkurencji za co będą płacić po twoim odejściu.

    Oczywiście nie podpisanie może zakończyć (i pewnie tak będzie) twoją
    karierę w tej firmie.

    Postaw się w innej sytuacji.

    Podpisujesz po czym za rok lub półtora zostaniesz z przyczyn
    niezależnych zwolniony i co dalej. Na 3 lata odsunięty jesteś od rynku
    pracy w podobnym zakresie działalności.

    Musisz przemyśleć jaka jest twoja sytuacja w firmie, jakie masz szanse w
    znalezieniu innej pracy w chwili obecnej oraz gdy obowiązywać Cię będzie
    dokument który podpiszesz.

    Na pewno po podpisaniu nie "olewałbym" go.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 13. Data: 2009-08-13 19:58:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Flo wrote:

    > Podpisujesz po czym za rok lub półtora zostaniesz z przyczyn
    > niezależnych zwolniony i co dalej. Na 3 lata odsunięty jesteś od rynku
    > pracy w podobnym zakresie działalności.

    Nieprawda.
    Nikt mu nie zabroni pracować w innej firmie pod dyktando kogoś innego i
    robić dokładnie to samo.
    Ważne żeby nie chwalił się tym co on wie, a czego nie wiedzą w nowej firmie.

  • 14. Data: 2009-08-13 20:08:08
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    witek pisze:

    > Nieprawda.

    Czyżby?

    > Nikt mu nie zabroni pracować w innej firmie pod dyktando kogoś innego i
    > robić dokładnie to samo.
    > Ważne żeby nie chwalił się tym co on wie, a czego nie wiedzą w nowej
    > firmie.

    Tylko, że jeśli branża jest specyficzna, stanowisko podobne i zakres
    działalności identyczny to trudno będzie pracować nie wykorzystując
    zdobytej wcześniej wiedzy.
    Nie tyle nie może się chwalić ale również stosować rozwiązań itp
    obowiązujących w firmie która taki dokument daje do podpisu.

  • 15. Data: 2009-08-14 02:57:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Flo wrote:

    > Tylko, że jeśli branża jest specyficzna, stanowisko podobne i zakres
    > działalności identyczny to trudno będzie pracować nie wykorzystując
    > zdobytej wcześniej wiedzy.

    Nie trudno. Wystarczy aby tą wiedzę w firmie już posiadali. Ważne, aby
    on nie był osobą, która tą wiedzę do firmy wprowadziła.

    > Nie tyle nie może się chwalić ale również stosować rozwiązań itp
    > obowiązujących w firmie która taki dokument daje do podpisu.

    Półprawda. bardziej bym to napisał, jako "... nie można wdrażać
    rozwiązań..."

    jeśli identyczne rozwiązania istnieją w obu firmach to on w żaden sposób
    nie wykorzystuje wiedzy nabytej w poprzedniej firmie. Ona już w tej
    firmie jest.

  • 16. Data: 2009-08-14 06:25:31
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    witek pisze:

> [...]

    > jeśli identyczne rozwiązania istnieją w obu firmach to on w żaden sposób
    > nie wykorzystuje wiedzy nabytej w poprzedniej firmie. Ona już w tej

    Tylko sam pewnie wiesz, że wystarczy "świeże" spojrzenie i już jest nowy
    pomysł oparty na ...... i tutaj konkurencja może doszukiwać się powiązań.

    Jak dla mnie temat jest delikatny i nie ma co gdybać.
    Nie znamy branży, specyfiki stanowiska, zakresu obowiązków, typu
    przetwarzanych informacji itp.

    Jeśli będzie jak piszesz to OK ale jak się zdarzy coś bardziej
    skomplikowanego gdzie można szukać powiązań to będzie problem.