  • 1. Data: 2011-09-14 08:22:30
    Temat: Oswiadczenie o niekaralnosci
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    Gdzieś mi świta ze już nie potrzeba przedstawiać oświadczenia o
    niekaralności z centralnego biura za 50 zł i wystarczy już tylko moje
    oświadczenie .Prawda to czy fałsz?

  • 2. Data: 2011-09-14 08:31:03
    Temat: Re: Oswiadczenie o niekaralnosci
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 14.09.2011 10:22, jerzy.n wrote:
    > Gdzie? mi ?wita ze ju? nie potrzeba przedstawia? o?wiadczenia o
    > niekaralno?ci z centralnego biura za 50 z? i wystarczy ju? tylko moje
    > o?wiadczenie .Prawda to czy fa?sz?

    Ale komu, jakiej instytucji? Sasiadowi? PZU? Ambasadzie Japonii?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2011-09-14 08:40:34
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > Ale komu, jakiej instytucji? Sasiadowi? PZU? Ambasadzie Japonii?
    A to jest jakaś różnica ? Pisze oświadczenie i ponoszę jakąś
    odpowiedzialność prawną .

  • 4. Data: 2011-09-14 08:54:52
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

    > A to jest jakaś różnica ? Pisze oświadczenie i ponoszę jakąś
    > odpowiedzialność prawną .

    Np. kandydujac na ławnika konieczne jest zaświadczenie za 50 zł.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 5. Data: 2011-09-14 09:02:57
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    Użytkownik "Telesfor" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    ?

    > Np. kandydujac na ławnika konieczne jest zaświadczenie za 50 zł.

    Wiadomo że sądy straciły niezłą kasę i dlatego na ławnika wymagają za
    50zł,muszą firmę zasilać ...

  • 6. Data: 2011-09-14 10:33:15
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-09-2011 10:22, jerzy.n pisze:
    > Gdzieś mi świta ze już nie potrzeba przedstawiać oświadczenia o
    > niekaralności z centralnego biura za 50 zł i wystarczy już tylko moje
    > oświadczenie .Prawda to czy fałsz?

    Generalnie fałsz.

    Kodeks postępowania administracyjnego
    Art. 220. § 1. Organ administracji publicznej nie może żądać
    zaświadczenia ani oświadczenia na potwierdzenie faktów lub stanu
    prawnego, jeżeli:
    1) znane są one organowi z urzędu,
    2) możliwe są do ustalenia przez organ na podstawie:
    a) posiadanych przez niego ewidencji, rejestrów lub innych danych,
    b) rejestrów publicznych posiadanych przez inne podmioty publiczne, do
    których organ ma dostęp w drodze elektronicznej na zasadach określonych
    w przepisach ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
    działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
    c) wymiany informacji z innym podmiotem publicznym na zasadach
    określonych w przepisach o informatyzacji działalności podmiotów
    realizujących zadania publiczne,
    d) przedstawionych przez zainteresowanego do wglądu dokumentów
    urzędowych (dowodu osobistego, dowodów rejestracyjnych i innych).
    § 2. Organ administracji publicznej żądający od strony lub innego
    uczestnika postępowania zaświadczenia albo oświadczenia na potwierdzenie
    faktów lub stanu prawnego jest obowiązany wskazać przepis prawa
    wymagający urzędowego potwierdzenia tych faktów lub stanu prawnego w
    drodze zaświadczenia albo oświadczenia.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2011-09-14 12:27:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "jerzy.n" <j...@t...de> napisał w wiadomości
    > Gdzieś mi świta ze już nie potrzeba przedstawiać oświadczenia o
    > niekaralności z centralnego biura za 50 zł i wystarczy już tylko moje
    > oświadczenie .Prawda to czy fałsz?

    Czujesz roznice miedzy oswiadczeniem a zaswiadczeniem? - bo z tresci
    wypowiedzi wynika, ze jakos nie bardzo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2011-09-14 12:52:51
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    > Użytkownik "jerzy.n" <j...@t...de> napisał w wiadomości
    >
    > Czujesz roznice miedzy oswiadczeniem a zaswiadczeniem? - bo z tresci
    > wypowiedzi wynika, ze jakos nie bardzo.

    Spokojnie ,gdzieś słyszałem ze takie oświadczenie z powodzeniem zastępuje
    zaświadczenie i 50 zł w kieszeni .

  • 9. Data: 2011-09-14 16:25:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-14 14:52, jerzy.n pisze:

    > Spokojnie ,gdzie? s?ysza?em ze takie o?wiadczenie z powodzeniem zast?puje
    > za?wiadczenie i 50 z? w kieszeni .

    Ale wyłącznie z organami administracji publicznej. Jeżeli startujesz w
    przetargach to już bywa różnie.

    --
    spp

  • 10. Data: 2011-09-14 17:38:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Spokojnie ,gdzieś słyszałem ze takie oświadczenie z powodzeniem zastępuje
    > zaświadczenie i 50 zł w kieszeni .

    Zalezy gdzie, w jakim postepowaniu itp.

    Pozdrawiam
    SDD