  • 1. Data: 2015-12-05 16:57:37
    Temat: Ostatni w tym kraju niech zgasi swiatlo.
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    www.rp.pl/VAT/312029896-Nieswiadomy-figurant-zaplaci
    -za-wyludzenie-VAT---wyrok-NSA.html

  • 2. Data: 2015-12-05 17:08:38
    Temat: Re: Ostatni w tym kraju niech zgasi swiatlo.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-05 o 16:57, ????? pisze:
    > www.rp.pl/VAT/312029896-Nieswiadomy-figurant-zaplaci
    -za-wyludzenie-VAT---wyrok-NSA.html

    Jesteś the bill, który ocenia artykuły po tytułach?

    Tymczasem to ma sens.

    "Założenie firmy na własne nazwisko, przekazanie wszystkich dokumentów
    rejestracyjnych, a także spraw związanych z jej działalnością koledze
    świadczyło, o tym, że podatnik w sposób świadomy godził się na
    wystawianie ,,pustych faktur"."

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-12-05 17:32:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 5 Dec 2015 16:57:37 +0100, " ?????????" <n...@d...spamerow>
    wrote:

    www.rp.pl/VAT/312029896-Nieswiadomy-figurant-zaplaci
    -za-wyludzenie-VAT-
    --wyrok-NSA.html

    Ale czemu się dziwić?
    Wystawiali faktury dla spółki, ta odliczaĺa sobie VAT, którego
    wystawca faktury nie odprowadzał. Trzabyło płacić VAT alboi wiedzieć
    co wyczynia."pełnomocnik" bo wiadomo, że on swoim nipem będzie
    odpowiadał.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-12-05 17:37:23
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    "przy rejestracji działalności kolega przekazał mu 170 zł."
    "Co więcej, pieniądze otrzymane przy założeniu firmy co prawda nie stanowiły
    korzyści finansowych związanych z wystawianiem faktur, na jakie Robert L.
    liczył, lecz wskazywały, że był zorientowany, iż podejmowane działania nie
    będą zgodne z prawem."

    W Twoim ulubionym nadwiślańskim kraju to strach za taksówkę 170 zł zapłacić,
    przecież kierowca to był pedofil morderca sodomita nekrofil, któremu
    pomogłeś w zakupie benzyny jako środka przestęstwa - szczęśliwie (dla rynku
    nieruchomości i kursu franka) w wyroku orzeczono przepadek Ciebie jako
    narzędzia.

    -----

  • 5. Data: 2015-12-05 18:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż n...@d...spamerow ...

    > www.rp.pl/VAT/312029896-Nieswiadomy-figurant-zaplaci
    -za-wyludzenie-VAT-
    > --wyrok-NSA.html

    Wszystko zalezy od tego jak sie rozumie słowo "nieswiadomy".

    Załozył firme i chciał oszukiwać ze ja prowadzi podczas kiedy robić to miał
    ktos inny a on miał za to kasowac 2 tys miesiecznie. No i nie udało się...

    "Oszustów podatkowych trzeba ścigać, ale firmom mającym zaległości lepiej
    pomagać
    Organy podatkowe nakazały pewnemu mężczyźnie zapłatę 1,4 mln zł z tytułu
    wystawienia fikcyjnych faktur VAT.
    Chodziło o 189 faktur na usługi informatyczne wystawione w okresie od
    października 2010 do lutego 2011 na rzecz dwóch spółek.
    Skarbówka uznała, że wystawione przez firmę Robert L. (imię fikcyjne)
    faktury dokumentowały czynności, które nie zostały faktycznie wykonane. Jak
    się okazało w proceder tzw. przestępstwa karuzelowego było zaangażowanych
    około 80 jednoosobowych firm i kilka spółek.
    Mężczyzna tłumaczył się, że do założenia działalności gospodarczej namówił
    go kolega, obiecując, że poprowadzi firmę: będzie wystawiał faktury i
    odbierał zapłatę. To właśnie kolega pomógł założyć firmę. Posiadał teczkę z
    wszystkimi dokumentami z urzędu skarbowego, ZUS-u a także firmową
    pieczątkę. Pan Robert miał otrzymywać 2 tys. zł miesięcznie, ale nigdy tych
    pieniędzy nie dostał. Jedynie przy rejestracji działalności kolega
    przekazał mu 170 zł."

    Cóż...
    Teraz tylko ogłosić upadłośc i zacząć od nowa.

  • 6. Data: 2015-12-05 20:23:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-05 o 17:37, ????? pisze:
> [...]
    > nieruchomości i kursu franka) w wyroku orzeczono przepadek Ciebie jako

    Po prostu wygląda na to, że nie rozumiesz co czytasz.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-12-05 21:35:34
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Wyjaśnij po polsku, jak przyjęcie 170 zł (zapewne zwrot jakichś kosztów)
    dowodzi uzasadnionego przewidzenia, że Twój przyjaciel/kolega/znajomy
    podejmie działania niezgodne z prawem.
    Lub inaczej czy ów "przedsiębiorca" dysponował wiedzą i doświadczeniem
    życiowym, iż jego pełnomocnik dokona przekrętu na 1,4 miliona w VAT (czyli 6
    milionów zł obrotu w dwa lata).
    No dobra, daję pilotowi wycieczki paszport i dowiaduję się, że ktoś z moim
    paszportem wysadził Pentagon.
    Lub jadąc Audi A8 poza miastem widzac funkcjonariuszy policji (w m.in.
    kamizelkach taktycznych) zatrzymuję się na ich żądanie, po czym dostaję
    młotem w głowę i jestem więziony 2 lata.
    To jutro widząc policję mam się zatrzymac, czy spier...ać??
    I jeszcze mnie przekonaj, że jakaś urzedniczka w US przez dwa lata nie
    notując wpłat z tytułu VAT nie dała d... i teraz sobie znalazła winnego, bo
    przecież urzędnicza d... to jest co najwyżej dla naczelnika, ale nie dla
    sądu.

    -----

  • 8. Data: 2015-12-05 21:53:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-12-15 o 21:35, ????? pisze:
    > Wyjaśnij po polsku, jak przyjęcie 170 zł (zapewne zwrot jakichś kosztów)
    > dowodzi uzasadnionego przewidzenia, że Twój przyjaciel/kolega/znajomy
    > podejmie działania niezgodne z prawem.

    Spieszę z wyjaśnieniem. Na zdrowy rozsądek, ów przyjaciel, gdyby miał
    uczciwe zamiary, to by na swoje nazwisko otworzył działalność, a nie na
    kolegę. Kolega co do zasady w takim wypadku dopuszcza się co najmniej
    tzw. firmanctwa.

    > Lub inaczej czy ów "przedsiębiorca" dysponował wiedzą i doświadczeniem
    > życiowym, iż jego pełnomocnik dokona przekrętu na 1,4 miliona w VAT (czyli 6
    > milionów zł obrotu w dwa lata).

    Faktycznie. Mogło być 10 milionów.

    > No dobra, daję pilotowi wycieczki paszport i dowiaduję się, że ktoś z moim
    > paszportem wysadził Pentagon.

    A co to ma do rzeczy. Normalnym następstwem udostępnienia komuś
    paszportu nie jest posługiwanie się nim jako swoim. A następstwem dania
    pełnomocnictwa i niekontrolowania tego jest prowadzenie przez niego
    działalności.

    > Lub jadąc Audi A8 poza miastem widzac funkcjonariuszy policji (w m.in.
    > kamizelkach taktycznych) zatrzymuję się na ich żądanie, po czym dostaję
    > młotem w głowę i jestem więziony 2 lata.

    Jak popełniasz przestępstwo, to w sumie tak - choć czemu młotkiem po
    głowie mieli by walić.

    > To jutro widząc policję mam się zatrzymac, czy spier...ać??

    Zatrzymać.

> [...]
    > przecież urzędnicza d... to jest co najwyżej dla naczelnika, ale nie dla

    A US wie, ile powinien zapłacić?

  • 9. Data: 2015-12-05 21:54:36
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-05 o 21:35, ????? pisze:
> [...]
    > przecież urzędnicza d... to jest co najwyżej dla naczelnika, ale nie dla

    Po pierwsze: jednak nie rozumiesz tego co czytasz.
    Po drugie: odpisuje się POD postem. Nawet tego nie potrafisz zrozumieć,
    a co dopiero byś mógł pojąc prosty wyrok sądu.

    --
    Sonn

  • 10. Data: 2015-12-05 22:30:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-05 o 21:35, ????? pisze:
    > Wyjaśnij po polsku, jak przyjęcie 170 zł (zapewne zwrot jakichś kosztów)
    > dowodzi uzasadnionego przewidzenia, że Twój przyjaciel/kolega/znajomy
    > podejmie działania niezgodne z prawem.

    Nie chodzi o przewidzenie. Chodzi o to, że ten kolega, skoro jest twoim
    pełnomocnikiem, wykonuje działania w twoim imieniu. Raz w miesiącu
    wypadało by się zatem poinformować, co *zrobiłeś* rękami pełnomocnika.

    --
    Liwiusz