  • 1. Data: 2007-06-05 14:14:49
    Temat: Osoba zmarła i wyrejestrowanie samochodu
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    Witam wszystkich, otóż jest taki problem:
    Ojciec kolegi zmarł w listopadzie 2006r. zostawiając po sobie Fiata
    126p. Przed śmiercią napisał upoważnienie dla syna ( nie notarialne ),
    że może samochód zezłomować i wyrejestrować. No i kończyło się OC
    poczciwego Fiacika i syn wzioł się za robotę i zezłomował samochód,
    następnie udał się do wydziału komunikacji w celu wyrejestrowania w/w
    auta, jednak pani w urzędzie, upoważnienia nie przyjęła, tylko
    upoważnienie notarialne. I co z tym fantem zrobić? Samochodu nie ma a
    wyrejestrować go nie można...

  • 2. Data: 2007-06-05 14:16:48
    Temat: Re: Osoba zmarła i wyrejestrowanie samochodu
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "K. M" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I co z tym fantem zrobić? Samochodu nie ma a wyrejestrować go nie
    > można...

    a sprawa spadkowa byla?
    jesli tak to wszyscy spadkobiercy musza wypisac swoje dane i sie podpisac
    na formularzy wyrejestrowania i po klopocie

  • 3. Data: 2007-06-05 14:17:24
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "K. M" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a sprawa spadkowa byla?
    > jesli tak to wszyscy spadkobiercy musza wypisac swoje dane i sie
    > podpisac na formularzy wyrejestrowania i po klopocie
    nie bylo

  • 4. Data: 2007-06-05 19:56:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > nie bylo

    no to jest problem, teoretycznie w takiej sytuacji dziedzicza zona i dzieci,
    ale dla urzedu musi byc papier, wiec powinna byc sprawa spadkowa

  • 5. Data: 2007-06-06 08:36:04
    Od: "Jerzy Glizda" <j...@x...xx>

    "szerszen" napisał:
    > Użytkownik "K. M" <d...@o...pl> napisał w wiadomo?ci
    > no to jest problem, teoretycznie w takiej sytuacji dziedzicza zona i
    > dzieci, ale dla urzedu musi byc papier, wiec powinna byc sprawa spadkowa

    A do tego czasu trzeba płacić OC za auto, którego już fizycznie nie ma.
    Niezłe jaja.

    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-06-06 09:56:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jerzy Glizda" <j...@x...xx> napisał w wiadomości

    > A do tego czasu trzeba płacić OC za auto, którego już fizycznie nie ma.
    > Niezłe jaja.

    wlasnie nie wiem jak to jest, skoro samochod fizycznie jest zezlomowany,
    trzeba by sie bylo gdzies dowiedziec, a pozatym, jak sie zaniedbalo wazne
    sprawy, to potem tak jest niestety

  • 7. Data: 2007-06-06 16:05:21
    Od: "pord4u" <p...@g...com>

> [...]
    > urzędzie, upoważnienia nie przyjęła, tylko upoważnienie notarialne. I co z
    > tym fantem zrobić? Samochodu nie ma a wyrejestrować go nie można...

    Witam

    Zgodnie z KPA pelnomocnictwo nie musi miec formy notarialnej. Fakt, iz
    istnieje zawsze prawdopodobienstwo, iz podpis zmarlego nie jest autentyczny.
    Ba, "napisanie" pelnomocnictwa lub umowy sprzedazy przyslowiowe "2 dni"
    przed smiercia jest jedna z nielegalnych "sposobow" ominiecia postepowania
    spadkowego, stad obawy urzednika.

    Proponuje pelnomocnikowi zlozyc pisemny wniosek o wyrejestrowanie - z
    dolaczonym oswiadczeniem, iz podpis ojca jest autentyczny, wlasnoreczny.
    Ojciec rejestrowal pojazd, wiec probka pisma jest - a jak urzedniczka chce,
    niech zawiadamia Prokurature, ze to falszerstwo.

    Prosze nie dac sie zbyc "slownie" - jezeli urzednik ma inne zdanie (ciekawe
    co ? w koncu prawo jest jedno) ma byc decyzja odmowna, od ktorej sluzy
    odwolanie.

    Chetnie pomoge jak cos, kontakt priv, tylko prosze wieczorem.

    pord4u
    --- pomoc w zakresie rej. pojazdów
    i uprawnień do kierowania pojazdami ---
    --- kontakt priv ---