  • 11. Data: 2010-10-16 20:43:22
    Temat: Re: Oprogramowanie monitorujące komputer
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i9d2e5$jde$1@inews.gazeta.pl Krzysztof 'kw1618' z
    Warszawy <a...@m...www.pl> pisze:

    > niestety takie czasy, bez komputerów ani rusz, a kiedyś były zeszyty,
    > segregatory, kartoteki, do tego ołówek i gumka i jakos to funkcjonowało
    Kiedyś to się ludzie myli na Gody i na przednówku.
    I jakoś ludzkość żyje.
    Firemka nie padnie tak łatwo tylko z tego powodu.
    Są backupy systemowe robione wg prawidłowo skalkulowanej strategii, kopie
    bezpieczeństwa oprogramowania, a komputery kupi się w kilka dni ze środków
    rezerwowych albo nawet na kredyt czy w leasingu.
    No chyba, że właściciel był głupszy niż wszelkie ustawy przewidują...

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2010-10-16 22:06:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jawi napisal:
    > Musi najpierw poinformować pracowników o tym, że nie wolno i że są
    > monitorowani. I wtedy może wszystko (prawie) :)

    OIDP wymóg dotyczy wyłącznie monitorowania wideo/audio a nie operacji
    na komputerach, ale w razie pomyłki proszę o skorygowanie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2010-10-17 00:39:23
    Temat: Odp: Oprogramowanie monitorujące komputer
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    ?Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości grup
    > Firemka nie padnie tak łatwo tylko z tego powodu.
    > Są backupy systemowe robione wg prawidłowo skalkulowanej strategii, kopie
    > bezpieczeństwa oprogramowania,

    autor watku juz poinformowal ze 'informatyk' jest z lapanki wiec szanse ze
    funkcjonuja tam takie rozwiazania sa przyzerowe

  • 14. Data: 2010-10-17 15:17:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ef90f$4cba4650$5964bc96$29864@news.upc.ie m4rkiz
    <a...@b...cpl> pisze:

    > autor watku juz poinformowal ze 'informatyk' jest z lapanki
    No, ale że dureń i lama nie informował.

    > wiec szanse ze
    > funkcjonuja tam takie rozwiazania sa przyzerowe
    To trudno.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2010-10-18 06:14:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.10.2010 17:15, Rezydent pisze:
    > W niedużym (do 15 pracowników) zakładzie pracy osoba z doskoku w
    > przerwach między innymi zadaniami "zajmująca się komputerami", nie jakis
    > etatowy administrator, założyła na wszystkich komputerach oprogramowanie
    > monitorujące, bez wiedzy i zgody pracodawcy.

    A wiesz, że Wingroza sama z siebie sporo rejestruje i niekiedy także donosi?

    > Cel tego był taki, aby wykryć jakieś procesy, wirusy i co tam w tym
    > komputerach się dzieje.

    Czyli celem było bezpieczeństwo systemu komputerowego, a nie nielegalne
    uzyskanie danych.

    > Program działał w tle przez kilka miesięcy. Osoba poszła na 5 tyg. urlop.
    > Pracownicy jak to pracownicy wykorzystywali kompy nie tylko do celów
    > słuzbowych, a m.in. czytając plotkarskie portale, sprawdzając stan konta
    > w banku i inne portale ogladając.
    > Osoba "zajmująca się komputerami" widziała to, hasła, loginy, odwiedzane
    > www.

    Widziała czy mogła widzieć, hmmm?
    [ciach]

    > Szef łyknął to tłumaczenie, ale pracownik powiedział, że nie daruje, bo
    > był monitorowany bez wyrażonej zgody i czuje się pokrzywdzony.

    Oooo... I nikt nie chce go przytulić?

    > Marne szanse na wyrok skazujący, nawet marne szanse na grzywne z art.
    > 267 kk.
    > Tak? Czy może samo uzyskanie (par1) gwarantuje skazanie ?

    Par.1 odnosi się do przełamywania zabezpieczeń - tutaj nic takiego nie
    miało miejsca. A par. 3, który bardziej do tego pasuje, zawiera istotny
    "haczyk" - zakładanie oprogramowania musi mieć na celu uzyskanie takiej
    informacji.

  • 16. Data: 2010-10-18 06:15:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.10.2010 21:01, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Rezydent" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zakładając, ze uda się udowodnić, że informatyk z tymi informacjami się
    > zapoznał, to odpowie karnie.

    Nie zgodzę się. Par. 1 nie ma zastosowania (nie doszło do "przełamywania
    zabezpieczeń, a par.3 wymaga "niecnego celu".

  • 17. Data: 2010-10-18 11:31:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > ze środków rezerwowych albo nawet na kredyt czy w leasingu.
    > No chyba, że właściciel był głupszy niż wszelkie ustawy przewidują...

    no oczywiście małe firmy mają gotówki w pizdu i tylko czekają aby kupowac
    kilka komputerów itp...

  • 18. Data: 2010-10-18 15:37:26
    Od: Król Dopalaczy <k...@n...eu>

    W dniu 2010-10-18 08:14, Andrzej Lawa pisze:

    > A wiesz, że Wingroza sama z siebie sporo rejestruje i niekiedy także donosi?

    podobnie jak niektore wersje linuxa, a powiadamianie w windowsie mozna
    wylaczyc , minuta roboty

    zamiar ewentualny

    --
    http://nowedopalacze.eu/

  • 19. Data: 2010-10-18 17:13:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4cbbe610$1@news.home.net.pl...

    > Nie zgodzę się. Par. 1 nie ma zastosowania (nie doszło do "przełamywania
    > zabezpieczeń, a par.3 wymaga "niecnego celu".

    Doszło do przełamania zabezpieczeń poprzez podejrzenie haseł choćby. Ale
    nie wiem, czy doszło do zapoznania się z informacjami.

  • 20. Data: 2010-10-18 19:26:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.10.2010 17:37, Król Dopalaczy pisze:

    > podobnie jak niektore wersje linuxa, a powiadamianie w windowsie mozna
    > wylaczyc , minuta roboty

    Aha. Masz źródła, żeby to sprawdzić? ;->

    > zamiar ewentualny

    No to ty masz ewentualny zamiar zgwałcenia. Narzędzie też masz.