  • 21. Data: 2006-12-18 11:00:28
    Temat: Re: Oprogramowanie - legalnosc
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-12-2006 o 11:22:30 Olgierd <n...@n...spam.no.problem>
    napisał(a):

    > Nie wywołuj wilka z lasu! ;-)

    Jestem ciekaw stanu faktycznego. Sądząc po płomiennych i wiecznie
    niezakończonych dysksjach
    na tej grupie, widać że billowy FUD działa doskonale. Przykładowo
    przeczytaj treść licencji
    OEM najnowszej(od windy), poczytaj wyjaśnienia na bilowych stronach i
    powiedz mi czy jesteś pewien
    na 100% bez cienia wątpliwości że możesz kupić winde XP OEM, zainstalować
    na swoim kompie ot tak
    i być w świetle wymagań billa ok. Ja może jestem matołkiem, ale _nigdzie_
    to nie jest jasno napisane
    - są tylko frazesy że OEM może być zainstalowany przez fachowca z zestawem
    OPK, jeśli natomiast
    lamerski user otworzy OEMa to w tym momencie sam się staje producentem i
    musi świadczyć usługi pomcy
    technicznej bla bla bla. Niby wiadomo o co chodzi ale jak dla mnie to
    dalej jest FUD,
    (chociaż w moim subiejtywnym odczucio mniejszy niż poprzednio).

    A wilka z lasu się nie boję, jakbym jechał na piratach to bym pisał przez
    Tora,
    z kafejki na drugim końcu miasta, albo nie pisał wogóle :)

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2006-12-18 11:06:56
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-12-2006 o 11:53:43 Maluch <n...@m...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego najlepszym wyjściem jest dzwonić do MS na infolinię. Jest
    > mnogość licencji i związanych z nimi interpretacji.

    Przy czym na infolini uzyskasz interpretacje obiektynych niezależnych
    prawników ;)

    > Zgoda. Poczytaj na stronach MS kogo uważa się teraz za producenta.
    > Zdziwisz się jak dojdziesz, że możesz być nim TY czy ja.

    A czy jest to wszytsko gdzies napisane bez FUDu? Jak dla mnie tam gdzie
    coś jest bardziej
    skomplikowane niż byś musi kryje się nieszczerość.

    > OEM teraz można kupić bez sprzętu i peryferii

    Ano, poszła partia na rynek, zestaw legalizacyjny, ale jeśli zapytasz czy
    poczytasz
    u źródeł, to dostaniesz standardową gadkę że to jets dla producentów nie
    dla użytkowników,
    a jeśli user otwrzy to ....... Rozumem o co biega ale widać ktoś tutaj
    robi niezłe
    kołowroty, co samo w sobie budzi podejrzliwość.

    > No i tutaj w licencji masz napisane, że jak nie pasuje umowa /licencja/
    > to MS może zwrócić kasę.
    > Chyba w jednym z europejskich miast /nie pamiętam w którym/ miał miejsce
    > taki przypadek, że końcowy klient zakupił od producenta komputer wraz
    > zainstalowanym systemem. Udokumentował, że nie akceptuje umowy. Usunął
    > system, zainstalował Linuksa i otrzymał kasę od MS. Było to szeroko w
    > mediach komentowane.

    Wyjątek od reguły. Tak samo jak opcja zwrotu kasy przy np zakupie gier
    internetowych.
    Okazuje się że zwrotu chce jakies 0,2% userów.

    > Tęgie głowy pracują nad tym, aby wszystko zgadzało się z prawami
    > poszczególnych państw. Gdyby było inaczej, to nasi prawnicy przy takiej
    > ilości licencji na system nie mieliby czasu na inne dupereły prawne,
    > tylko reprezentowaliby klientów, którzy są w sporze prawnym z MS. Sądzę,
    > że firma jest jeszcze wypłacalna :) i ze ściągnięciem ewentualnych
    > zasądzonych kwot nie byłoby problemu.

    Tęgie głowy pracują nad tym żeby prawo nagiąć do potrzeb korporacji,
    licencje zaciemnić a userów ogłupić. Nie widzisz że to wszytsko mogłoby
    być dużo prostsze a jednak nie jest? I nie dlatego że jestesmy głupi.
    Przecież o tym że licencje bila i prawo są zaciemnione świadczy ilość i
    długość
    topiców na tej grupie.
    Tam gdzie prawo jest klarowne topic kończy się góra po 10 postach, chyba że
    zacznie się offtopicowy flejm.

  • 23. Data: 2006-12-18 11:20:06
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Mon, 18 Dec 2006 12:00:28 +0100, t napisał(a):

    > A wilka z lasu się nie boję, jakbym jechał na piratach to bym pisał przez
    > Tora,
    > z kafejki na drugim końcu miasta, albo nie pisał wogóle :)

    Mnie chodzi o to, że był tu taki jeden artysta, który chciał MS
    pozywać... ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 24. Data: 2006-12-18 11:51:15
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A czy jest to wszytsko gdzies napisane bez FUDu? Jak dla mnie tam gdzie
    > coś jest bardziej
    > skomplikowane niż byś musi kryje się nieszczerość.

    Na stronach polskich MS masz nowe licencje i interpretacje. Trzeba tylko
    poszukać.

    > Ano, poszła partia na rynek, zestaw legalizacyjny, ale jeśli zapytasz czy

    Nie chodzi o żadny zestaw legalizacyjny. Normalny zwykły system w wersji OEM

    > poczytasz
    > u źródeł, to dostaniesz standardową gadkę że to jets dla producentów nie
    > dla użytkowników

    Wykaż trochę dobrej woli i popatrz na strony MS. Dawniej mnie też to dyndało
    aż do pewnego czasu. Potem znalazłem co chciałem. Definicja producenta
    zmieniła się. Możesz od dzisiaj być Ty nim, ja czy ktoś inny.

    > a jeśli user otwrzy to ....... Rozumem o co biega ale widać ktoś tutaj
    > robi niezłe
    > kołowroty, co samo w sobie budzi podejrzliwość.

    Faktycznie jest to skomplikowane.

    > Wyjątek od reguły. Tak samo jak opcja zwrotu kasy przy np zakupie gier
    > internetowych.
    > Okazuje się że zwrotu chce jakies 0,2% userów.

    A co z tego wynika? No chyba to, że innym wszystko pasuję.

> [...]
    > być dużo prostsze a jednak nie jest? I nie dlatego że jestesmy głupi.
    > Przecież o tym że licencje bila i prawo są zaciemnione świadczy ilość i

    Przyznaj szczerze te topici to dotyczą przeważnie skradzionej licencji na
    program, no i pracy policji czytaj: przeszukania, łamania dzrzwi, łańcucha,
    strzelania, szyfrowania i wypisywania na futrynie ewentualnego sprawcy
    nakazu przeszukania.

    > Tam gdzie prawo jest klarowne topic kończy się góra po 10 postach, chyba
    > że
    > zacznie się offtopicowy flejm.

    A kto mówi, że wszystko jest bajkowe. Gdzie masz merytoryczną oprócz wątku
    o Win BOX dyskusję na temat prawnych aspektów licencji nawet chociażby
    ogólnie. To dotyczy wszystkich for. Wszystko wygłąda, że jest cacy. Nie ma
    piractwa, tylko jest zły wilk, który produkuje systemy i jego kły które na
    obudowie kompuetra wypisują nakazy przeszukania.
    A ja powiem Ci tak, że jakby nie było na taką skalę złodziejstwa licencji to
    nikt nie psociłby na wilka i jego kły. Pewnie i ja nie miałbym kłopotów.
    Mogę podziękować nie złemu wilkowi z kłami ale właśnie złodziejom licencji,
    że byłem przez pewien czas trochę niemiło traktowany przez wilka, ale z tego
    powodu nie pienię się i nie odgrażam się, że przejdę na darmowy system. No
    może kiedyś w bliżej nieznanej mi przyszłości.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 25. Data: 2006-12-18 12:29:12
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-12-2006 o 12:20:06 Olgierd <n...@n...spam.no.problem>
    napisał(a):

    > Mnie chodzi o to, że był tu taki jeden artysta, który chciał MS
    > pozywać... ;-)

    I coś się z nim stało złego, jakiś wypadek(np spadł z balkonu albo utonał
    w wannie
    w niewyjasnionych okolicznościach) :) ?

  • 26. Data: 2006-12-18 12:32:36
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział t na tej grupie:

    > I coś się z nim stało złego, jakiś wypadek(np spadł z balkonu albo utonał
    > w wannie
    > w niewyjasnionych okolicznościach) :) ?

    Siedzi ;-)

  • 27. Data: 2006-12-18 13:27:37
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-12-2006 o 13:32:36 Olgierd <n...@n...spam.no.problem>
    napisał(a):

    > Powiedział t na tej grupie:

    > Siedzi ;-)

    Ale chyba nie w związku z MS?

  • 28. Data: 2006-12-18 14:16:48
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział t na tej grupie:

    > Ale chyba nie w związku z MS?

    Widzisz, bierzesz się za takie tematy a nie znasz historii życia Arnolda
    B. ;-)

  • 29. Data: 2006-12-18 14:22:34
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-12-2006 o 15:16:48 Olgierd <n...@n...spam.no.problem>
    napisał(a):

    > Powiedział t na tej grupie:

    > Widzisz, bierzesz się za takie tematy a nie znasz historii życia Arnolda
    > B. ;-)

    Co nieco wiem, i co do poglądów na OEMy nie odbiegam od jego przekonań
    wyrażanych na grupie,
    chociaż to tylko poglądy a nie mocne przekonanie graniczące z pewnością,
    nie mówiąc o absolutnej pewności.

    A odnosnie innych poglądów to już trochę bardziej ;)

    Ale odnośnie pytania o możliwość zaskarżenia MS, czy jakiegokolwiek innego
    podmiotu
    o przekroczenie uprawnień - istnieje taka realna możliwość?
    Nie żebym chciał to zrobić, bo nie mam na to ani czasu ani zdrowia,
    ale jestem ciekaw czy zwykły człowieczek może coś tu poradzić jesli się
    uprze.

    pozdrawiam

  • 30. Data: 2006-12-18 14:37:49
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział t na tej grupie:

    > Ale odnośnie pytania o możliwość zaskarżenia MS, czy jakiegokolwiek innego
    > podmiotu
    > o przekroczenie uprawnień - istnieje taka realna możliwość?

    Być może jako użytkownik oprogramowania w wersji OEM miałbyś
    możliwość wniesienia powództwa o ustalenie na podst. art. 189 kpc.