-
11. Data: 2012-07-02 20:58:09
Temat: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
W dniu 02.07.2012 19:26, Gotfryd Smolik news pisze:
> a to co innego niż bezodsetkowy, "rozsądny"
> czas na zwrot)
A 7 dni roboczych jest rozsądne w dobie eliksirów itp?
> [...ciągle do PAŚ...]
> Twoja teza o "obracaniu pieniędzmi klientów" nie jest wcale
> oczywista, na dzień dobry spytam, czy umowa im na to pozwala,
> albo inaczej: gdzie dowód że tak robią?
Myślisz, że mają osobne, nieoprocentowane konto, na którym składują te
pieniądze i przetrzymują je tam 7 dni roboczych w ramach Zrobimy Na
Złość Klientowi?
--
Przemysław Adam Śmiejek
Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba,
aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchają. (Ef 4,29)
-
12. Data: 2012-07-02 21:25:12
Temat: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
Od: to <t...@i...pl>
begin Gotfryd Smolik news
> Prawdę powiedziawszy, to na oślep nie wykluczałbym możliwości
> że taki zapis jest gdzieś na liście klauzul zabronionych albo w innym
> podobnym miejscu.
> Jeszcze się okaże, że ustawodawca (i powołowany do tego organ
> sądowy) potrafią zadziwić - i co wtedy? ;)
Nie sądzę, choćby dlatego, że jako "niezwłocznie" przyjmuje się często
nawet 14 dni, a raczej na pewno nie mniej niż 7.
Chociaż z drugiej strony na tej liście jest taka liczba idiotyzmów, że
nigdy nie wiadomo. Może dorwali się do niej nauczyciele?
--
ignorance is bliss
-
13. Data: 2012-07-02 21:46:19
Temat: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
news:jssr03$6qh$1@inews.gazeta.pl...
> A 7 dni roboczych jest rozsądne w dobie eliksirów itp?
Przecież sam napisałeś, że to jest za pobraniem, czyli w grę wchodzi
gotówka. Zanim dojdzie do eliksiru, ta gotówka musi zostać pobrana,
zaksięgowana, wpłacona na konto. Bez problemu można sobie wyobrazić, że ten
proces trwa kilka dni (kurier pobiera gotówkę jednego dnia, wpłaca
kolejnego, księgowanie kolejnego dnia, zlecenie przelewu następnego, itd.)
> Myślisz, że mają osobne, nieoprocentowane konto, na którym składują te
> pieniądze i przetrzymują je tam 7 dni roboczych w ramach Zrobimy Na
> Złość Klientowi?
Nadal zakładasz, że robią to specjalnie. Możesz to udowodnić?
No i może odpowiesz, czy czytałeś regulamin przed skorzystaniem z usługi?
Pozdrawiam
X
-
14. Data: 2012-07-02 22:23:04
Temat: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
W dniu 02.07.2012 21:46, Iksiński pisze:
> Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
> wiadomości news:jssr03$6qh$1@inews.gazeta.pl...
>> A 7 dni roboczych jest rozsądne w dobie eliksirów itp?
> Przecież sam napisałeś, że to jest za pobraniem, czyli w grę wchodzi
> gotówka. Zanim dojdzie do eliksiru, ta gotówka musi zostać pobrana,
> zaksięgowana, wpłacona na konto. Bez problemu można sobie wyobrazić, że
> ten proces trwa kilka dni (kurier pobiera gotówkę jednego dnia, wpłaca
> kolejnego,
I wozi ze sobą taką kasę i przechowuje osobiście w domu? Oj raczej
sądzę, że kurierzy się z tego rozliczają tak jak kasjer z utargu,
codziennie.
> księgowanie kolejnego dnia, zlecenie przelewu następnego, itd.)
No to na razie wyszły trzy, a nie siedem czy dziesięć.
>> Myślisz, że mają osobne, nieoprocentowane konto, na którym składują te
>> pieniądze i przetrzymują je tam 7 dni roboczych w ramach Zrobimy Na
>> Złość Klientowi?
> Nadal zakładasz, że robią to specjalnie.
Dobra, robią to przypadkowo, a pieniądze leżakują na nieoprocentowanym
koncie.
> No i może odpowiesz, czy czytałeś regulamin przed skorzystaniem z usługi?
A jak w regulaminie będzie napisane, że oddadzą za 10 lat? Nie w tym
rzecz, czy zapisano w regulaminie, ale czy, zwłaszcza w kontekście
masowych usług dla ludności, takie działanie jest dozwolone.
--
Przemysław Adam Śmiejek
Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba,
aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchają. (Ef 4,29)
-
15. Data: 2012-07-02 22:30:44
Temat: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 2 Jul 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> W dniu 02.07.2012 19:26, Gotfryd Smolik news pisze:
>> a to co innego niż bezodsetkowy, "rozsądny"
>> czas na zwrot)
>
> A 7 dni roboczych jest rozsądne w dobie eliksirów itp?
Iksiński wyłożył. Wpłacasz gotówkę, prawda?
Przyjmij to sobie tak: jakby firma miała "bylejaką" organizację
obrotu gotówką, to te 7 dni mogłoby nie starczyć.
Załóż "depozytowanie prawidłowe" na przykład.
Powiedzmy - może średnia i mediana, a może i średnia kwadratowa
byłyby niższe, ale "ponad 7 dni" nie byłoby niczym niezwykłym.
Jeśli są w stanie zapewnić czas krótszy *i* jakoś z tego
korzystają, ich zysk. Ale również ich ryzyko, bo jak "kasy
braknie" (z powodu rozdania na cele nie przewidziane
w umowie) to mogą się gęsto tłumaczyć.
W końcu depozyt czy pieniadze powierzone to nie pożyczka.
>> [...ciągle do PAŚ...]
>> Twoja teza o "obracaniu pieniędzmi klientów" nie jest wcale
>> oczywista, na dzień dobry spytam, czy umowa im na to pozwala,
>> albo inaczej: gdzie dowód że tak robią?
>
> Myślisz, że mają osobne, nieoprocentowane konto, na którym składują te
> pieniądze
Jak wyżej.
I wcale się bym nie zdziwił, jakby odpowiedź brzmiała "tak" :P
Nie, nie żartuję.
W zamian bonus - "pieniądze firmowe" (pieniądze stanowiące własność
firmy, a nie klientów) oprocentowane na 45% :>
W końcu to bonus podobny do "darmowego obiadu" fundowanego przez
stacje paliwowe kierowcom ciężarówek.
> i przetrzymują je tam 7 dni roboczych w ramach Zrobimy Na
> Złość Klientowi?
Inaczej.
"Wyssiemy z klienta ile tylko się da wg regulaminu".
pzdr, Gotfryd
-
16. Data: 2012-07-02 22:33:41
Temat: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 02.07.2012 19:09, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> W dniu 02.07.2012 18:02, m4rkiz pisze:
>> a masz jakikolwiek powod zeby sadzic ze nie jest?
>
> No zastanawiam się czy tak długie przetrzymywanie pieniędzy nie łamie
> jakiś praw.
>
> Czy jeśli w regulaminie zapiszą, że oddadzą za 10 lat, to też będzie
> prawne?
Ktoś siłą cię zmusił do korzystania z ich usług?
To jest dobrowolna umowa. Zgodziłeś się na jej warunki, więc o co ci
chodzi??
-
17. Data: 2012-07-02 22:33:50
Temat: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 2 Jul 2012, to wrote:
> begin Gotfryd Smolik news
>
>> Jeszcze się okaże, że ustawodawca (i powołowany do tego organ
>> sądowy) potrafią zadziwić - i co wtedy? ;)
>
> Nie sądzę, choćby dlatego, że jako "niezwłocznie" przyjmuje się często
> nawet 14 dni, a raczej na pewno nie mniej niż 7.
Z tym zgodzę się z góry.
Założenie Przemka że wpłaca gotówkę w potem argumentuje "eliksirami"
jest mało przekonujące.
pzdr, Gotfryd
-
18. Data: 2012-07-02 22:34:04
Temat: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 02.07.2012 09:27, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> UPS obraca 7 dni roboczych (więc 9 dni kalendarzowych) pieniędzmi
> klientów. Biorąc pod uwagę, że pobrania mogą być naprawdę duże, a liczba
> klientów też nie jest pomijalna, to UPS dostaje naprawdę spory kredyt
> bez oprocentowania, a jeszcze za usługę pobrania liczą sobie prawie 8zł.
>
> Czy takie działanie jest zgodne z prawem?
Tobie się chyba cholernie nudzi...
-
19. Data: 2012-07-03 00:38:39
Temat: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
Od: to <t...@i...pl>
begin Iksiński
> Nadal zakładasz, że robią to specjalnie. Możesz to udowodnić?
Nawet jeśli robią, to co z tego, jeśli to jest jasno powiedziane w umowie?
--
ignorance is bliss
-
20. Data: 2012-07-03 00:39:31
Temat: Re: Opóźnienie zwrotu pobrania
Od: to <t...@i...pl>
begin Przemysław Adam Śmiejek
> Dobra, robią to przypadkowo, a pieniądze leżakują na nieoprocentowanym
> koncie.
Ale dlaczego mają być na nieoprocentowanym? Bo sobie uroiłeś, że firma
nie może zarabiać na niczym oprócz "koszernej" usługi w Twoim jej
rozumieniu?
--
ignorance is bliss