-
1. Data: 2014-12-04 09:50:30
Temat: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
Od: "Zebris" <B...@w...pl>
Wreszcie nadszedł dzień, w którym puścimy tą firmę w skarpetach.
Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.
Odszkodowanie jest:
- jeśli opóźnienie pociągu przekroczy 60 minut, to pasażerowi przysługuje
zwrot 25 proc. wartości biletu;
- jeśli opóźnienie przekroczy 120 minut, to pasażer dostaje zwrot połowy
wartości biletu.
Odszkodowania brak:
- jeśli jego wartość nie przekracza 4 euro;
- jeśli klient wiedział o opóźnieniu przed kupnem biletu;
- jeśli na opóźnienie miały wpływ okoliczności zewnętrzne lub powstało ono z
winy pasażera albo osoby trzeciej.
Więcej tutaj:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17070269,Nowe_pr
awa_pasazerow__Spozniony_pociag___zwrot_pieniedzy.ht
ml
-
2. Data: 2014-12-04 11:27:37
Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
Od: r...@k...net
W dniu czwartek, 4 grudnia 2014 09:50:49 UTC+1 użytkownik Zebris napisał:
> Wreszcie nadszedł dzień, w którym puścimy tą firmę w skarpetach.
> Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.
> (...)
> - jeśli na opóźnienie miały wpływ okoliczności zewnętrzne lub powstało ono
I teraz każde opóźnienie będzie przez okoliczności zewnętrzne (np. pogoda)
Radek
-
3. Data: 2014-12-04 18:53:09
Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-12-04 11:27, r...@k...net wrote:
>> Wreszcie nadszedł dzień, w którym puścimy tą firmę w skarpetach.
>> Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.
>> (...)
>> - jeśli na opóźnienie miały wpływ okoliczności zewnętrzne lub powstało ono
> I teraz każde opóźnienie będzie przez okoliczności zewnętrzne (np. pogoda)
Nawet nie - po prostu normą są już pociągi, które godzinne opóźnienie
potrafią nadgonić na trasie;)
Shrek.
-
4. Data: 2014-12-04 19:08:33
Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
Od: Sonn <p...@p...onet.pl>
W dniu 2014-12-04 09:50, Zebris pisze:
> Wreszcie nadszedł dzień, w którym puścimy tą firmę w skarpetach.
> Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.
>
> Odszkodowanie jest:
> - jeśli opóźnienie pociągu przekroczy 60 minut, to pasażerowi
> przysługuje zwrot 25 proc. wartości biletu;
> - jeśli opóźnienie przekroczy 120 minut, to pasażer dostaje zwrot połowy
> wartości biletu.
>
> Odszkodowania brak:
> - jeśli jego wartość nie przekracza 4 euro;
> - jeśli klient wiedział o opóźnieniu przed kupnem biletu;
> - jeśli na opóźnienie miały wpływ okoliczności zewnętrzne lub powstało
> ono z winy pasażera albo osoby trzeciej.
>
> Więcej tutaj:
> http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17070269,Nowe_pr
awa_pasazerow__Spozniony_pociag___zwrot_pieniedzy.ht
ml
>
Nie bój żaby. Procedura pewnie będzie taka, że to ciebie PKP puści z
torbami ;)
--
Sonn
-
5. Data: 2014-12-04 19:54:21
Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "Zebris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5480205e$0$21554$6...@n...neostrad
a.pl...
> Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.
Od jakiegoś czasu można.
-
6. Data: 2014-12-04 19:54:45
Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5480a32a$1$53615$b1db1813$3c7cb2fd@news
.astraweb.com...
> Nie bój żaby. Procedura pewnie będzie taka, że to ciebie PKP puści z torbami
> ;)
Trzeba wysłać bilet.
-
7. Data: 2014-12-05 13:58:03
Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>
Zebris wrote:
> Odszkodowania brak:
> - jeśli klient wiedział o opóźnieniu przed kupnem biletu;
"Co, zdziwiony że się znowu spóźnił?"
To w zasadzie wyklucza wszelkie reklamacje ;)
--
Tomasz Chmielewski
http://www.sslrack.com
-
8. Data: 2014-12-06 13:51:00
Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
Od: jg <f...@f...pl>
Dnia Thu, 4 Dec 2014 09:50:30 +0100, Zebris napisał(a):
> Odszkodowania brak:
> - jeśli jego wartość nie przekracza 4 euro;
co oni z tym euro wyjechal? afaik w polsce obowiazuje waluta zloty.
wg jakiego kursu?
--
jg
-
9. Data: 2014-12-07 23:11:36
Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 6 Dec 2014 13:51:00 +0100, jg napisał(a):
> Dnia Thu, 4 Dec 2014 09:50:30 +0100, Zebris napisał(a):
>> Odszkodowania brak:
>> - jeśli jego wartość nie przekracza 4 euro;
>
> co oni z tym euro wyjechal? afaik w polsce obowiazuje waluta zloty.
dawniej, jak zlotowka sie dewaluowala, to mialo pewien sens.
Teraz ... moze to realizacja unijnej dyrektywy ?
> wg jakiego kursu?
Jest tabela NBP.
Tylko ktora - z dnia spoznienia, z dnia zakupu.
Ogolnie - to najmniejszy problem :-)
J.
-
10. Data: 2014-12-08 09:29:47
Temat: Re: Opóźnienia pociągu = zwrot pieniędzy
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2014-12-04 o 09:50, Zebris pisze:
> Od dzisiaj za spóźnienie pociągu można dostać odszkodowanie.
> http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17070269,Nowe_pr
awa_pasazerow__Spozniony_pociag___zwrot_pieniedzy.ht
ml
Jak zwykle UE musi kazać zrobić po swojemu. Zamiast zrobić tak, jak to
się sprawdziło i działa w wielu innych branżach: np dostępny dla klienta
droższy bilet "z gwarantowanym czasem SLA dowiezienia klienta na
miejsce" dający gwarancję przewodu w terminie lub zwrot/kara lub
transport alternatywny (a co, klient więcej płaci, to można go i
taksówką zawieźć, byle w czasie się zmieścić), albo tańszy bilet z
mniejszym priorytetem, z gwarancją dowiezienia ale bez gwarancji czasu
dowiezienia...
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173