  • 1. Data: 2007-01-10 22:26:41
    Temat: Opłaty za wzrost wartości ziemi
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Może ktoś mi pomoże. Jest jakaś opłata, którą może wprowadzić gmina dla
    nabywców nieruchomości. Ona jest związana ze wzrostem wartości gruntów
    spowodowanych inwestycjami gminy, np. budową drogi. Czy ktoś pamięta jak się
    ona nazywa i gdzie mogę wyszukać podstawę prawną? Wystarczy sam akt, dalej
    sobie znajdę.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2007-01-11 08:27:18
    Temat: Re: Opłaty za wzrost wartości ziemi
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    się
    > ona nazywa i gdzie mogę wyszukać podstawę prawną? Wystarczy sam akt, dalej

    Ano jest cos takiego. I koszt ten moze byc nawet chyba 50% wartosci gruntu.
    Ustawy nie znam. Tam gdzie kupuej dzialke, mam zapisane w planie
    zagospodarowania, ze gmina zrzeka sie tej oplaty :)

    Fantom

  • 3. Data: 2007-01-11 09:03:50
    Od: g...@p...onet.pl

    opłata adiacencka

  • 4. Data: 2007-01-11 13:54:28
    Od: "m" <l...@w...pl>

    . Tam gdzie kupuej dzialke, mam zapisane w planie
    > zagospodarowania, ze gmina zrzeka sie tej oplaty :)

    To masz pecha. Bo taki plan ma wadliwy zapis. Gmina nie może zrzec sie
    pobrania opłaty planistycznej wynikającej ze wzrostu wartości gruntu z
    tytułu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Stawka
    ta tez nie może być nie większa niż 30%.

  • 5. Data: 2007-01-11 14:52:51
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tytułu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
    > Stawka ta tez nie może być nie większa niż 30%.

    Kwestia gmin i gruntów nie jest dla mnie interesująca ale ciekawym
    wyzwaniem jest zrozumienie pewnego zwrotu.
    "Stawka ta tez nie może być nie większa niż 30%."

    Bo w tej chwili stawiam dwa typu
    a) stawka musi być większa niż 30%
    b) stawka musi być nie mniejsza niż 30%.

    pozdrawiam
    axell

  • 6. Data: 2007-01-11 15:30:05
    Od: "wk_s" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się
    > ona nazywa i gdzie mogę wyszukać podstawę prawną? Wystarczy sam akt, dalej

    Zapewne chodzi o opłatę adiacencką i nie może być ona większa niż 50%
    wzrostu wartości gruntu w wyniku np. budowy wspomnianej przez ciebie drogi.
    O opłatach adiacenckich można poczytać w Ustawie o gospodarce
    nieruchomościami.

    Pzdr

  • 7. Data: 2007-01-12 06:39:52
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Chodzi mi o opłate planistyczną
    Art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
    4. (6) Jeżeli w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą
    wartość nieruchomości wzrosła, a właściciel lub użytkownik wieczysty zbywa
    tę nieruchomość, wójt, burmistrz albo prezydent miasta pobiera jednorazową
    opłatę ustaloną w tym planie, określoną w stosunku procentowym do wzrostu
    wartości nieruchomości. Opłata ta jest dochodem własnym gminy. Wysokość
    opłaty nie może być wyższa niż 30 % wzrostu wartości nieruchomości.

    Z orzecznictwa i komentarzy wywnioskować można, iż opłatę tę trzeba
    pobierać. A uchwały wprowadzające miejscowe plany ze stawką 0% lub wogóle
    bez tej stawki mają wade prawną i ciekawi mnie jak by była sprawa
    rozpatrywana gdyby ktoś taki plan teraz zaskarżył.

  • 8. Data: 2007-01-12 07:40:19
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > . Tam gdzie kupuej dzialke, mam zapisane w planie
    >
    > To masz pecha. Bo taki plan ma wadliwy zapis. Gmina nie może zrzec sie
    > pobrania opłaty planistycznej wynikającej ze wzrostu wartości gruntu z

    A to niby czemu ??
    To oni ustalaja czy chca japobrac czy nie. Wiec onie sie nei zrzekaja tylko
    ustalaja, ze z tych gruntow jej nie pobiora. Cos mieszasz

    > tytułu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
    Stawka
    > ta tez nie może być nie większa niż 30%.

    I nie 30% a 50% roznicy wartosci.

    cos mieszasz i piszesz bez znajomosci i ludzi w blad wprowadzasz
    http://www.przetargi.pl/prawo/ustawa_o_gospodarce_ni
    eruchomosciami/?nr=17

    Fantom

  • 9. Data: 2007-01-12 07:47:45
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Stawka
    >
    > I nie 30% a 50% roznicy wartosci.
    >
    > cos mieszasz i piszesz bez znajomosci i ludzi w blad wprowadzasz

    Mylisz pojęcia i ustawy poczytaj co napisałem poniżej. Ja ciągle pisze o
    opłacie planistycznej która nie może być większa niż 30% i nie oże być
    stawką 0%, gdyz w ustawie pisze "pobiera opłatę" to oznacza, ze trzeba ja
    pobrać. Tak przynajmniej piszą w orzecznictwach i komentarzach do tego art.