  • 11. Data: 2013-12-01 09:07:25
    Temat: Re: Opłaty za media (gaz, prąd)
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup
    > Może naiwnie myślę, ale czy w takim przypadku nie należą się odsetki w drugą
    > stronę?

    Zawsze możesz wykupić spisywanie licznika co miesiąc.

  • 12. Data: 2013-12-01 09:29:16
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    >Zawsze możesz wykupić spisywanie licznika co miesiąc.
    Sam im chętnie będę odczytywał stan licznika i podawał zdalnie na
    email,stronę z obsługą php i bazy danych czy automatyczną sekretarkę systemu
    IVR.
    Kontrolny odczyt stanu licznika wody wykonywany jest przed zmianą ceny i
    korekta podawana do odbiorcy.
    Jedna firma może tak działać (samodzielny odczyt stanu licznika zużytej
    wody), a druga nie?
    Kiedy wreszcie skończy się darmowy kredyt na koszt odbiorcy?
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 13. Data: 2013-12-01 10:12:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup
    > Kiedy wreszcie skończy się darmowy kredyt na koszt odbiorcy?

    Spytaj się URE/UOKIK.
    Zawsze możesz sam spisywać licznik i obliczyć ile masz zapłacić.

  • 14. Data: 2013-12-02 17:59:02
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup
    >
    > Spytaj się URE/UOKIK.
    > Zawsze możesz sam spisywać licznik i obliczyć ile masz zapłacić.

    Działa to też w drugą stronę.
    Przy podpisywaniu umowy z ENEA sam wybrałem/zadeklarowałem kwotę jaką będę
    im płacił co 2 miesiące. Mogę zadeklarować powiedzmy 50zł, a prądu zużyć za
    200zł. Dopiero przy rozliczeniu rocznym będę musiał dopłacić różnicę bez
    żadnych odsetek.

    Oczywiście kolejną prognozę już wyliczą sami, ale co za problem iśc do BOK i
    ją zmniejszyć wg swojego uznania - nie ma z tym problemów. Nagadasz że nie
    mieszkasz tam/wyjeżdzasz i Ci obniżą.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 15. Data: 2013-12-02 19:37:25
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 02.12.2013 17:59, Leszek Kowalski wrote:

> [...]
    > BOK i ją zmniejszyć wg swojego uznania - nie ma z tym problemów.
    > Nagadasz że nie mieszkasz tam/wyjeżdzasz i Ci obniżą.

    Ale trza lazic i sie prosic...

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 16. Data: 2013-12-03 10:43:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "hikikomorisan" napisał w wiadomości grup
    > Ale trza lazic i sie prosic...

    Jeżeli nie ma oddziału w Twoim mieście to może być problem. Zawsze możesz
    spróbować wysłać e-mailem podając wszystkie szczegóły (imię i nazwisko, adres,
    numer klienta i np. numer z kwotą ostatniej faktury). Wtedy nie powinno być
    problemów ze zmianą prognozy.

  • 17. Data: 2013-12-03 10:54:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 19:37:25 UTC+1 użytkownik hikikomorisan napisał:
    > Ale trza lazic i sie prosic...
    Możesz to załatwić poprzez net jesli Twój ZE ma EBOK.
    A co do prognoz- nie zwsze sa zawyżone. Ja wg rzeczywistego zużycia rozliczam się
    dopiero od ok dwóch lat. Na jednej nieruchomości dalej mam prognozowane, wczesniej
    przez kilkanaście lat korzystałem z prognozowanych. Raz była niewielka nadpłata innym
    razem niedopłata. Jesli w nieruchomości zużycie jest w miare stabilne to i prognozy
    ZE wylicza dośc trafne.

  • 18. Data: 2013-12-03 11:04:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    oglegroups.com...
> [...]
    > prognozowanych. Raz była niewielka nadpłata innym razem niedopłata.
    > Jesli w nieruchomości zużycie jest w miare stabilne to i prognozy ZE wylicza

    U mnie ostatnio przyszła niedopłata na 2,8 zł. :(

  • 19. Data: 2013-12-07 23:39:34
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    qwerty wrote:
    > Zawsze możesz spróbować wysłać e-mailem podając wszystkie
    > szczegóły (imię i nazwisko, adres, numer klienta i np. numer z
    > kwotą ostatniej faktury). Wtedy nie powinno być problemów ze
    > zmianą prognozy.

    Ja podaję SMS-em stan licznika gazu:
    http://www.pgnig.pl/dladomu/podaj-stan-licznika-gazo
    wego-przez-sms