  • 1. Data: 2007-08-28 17:35:02
    Temat: Oplata za nieoplacony postoj ?????
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Dostalem dzis tytul wykonawczy od prezydenta miasta za nieoplacony postoj z
    roku 2004.
    Pytanie czy to sie w ogole przedawnia i po jakim czasie?
    Komornik stwierdzil ze jest to kara i takowa dopiero po 5 latach.
    Na druku jest napisane jak byk
    Wezwanie SPP-Oplata za nieoplacony postoj w strefie platnego postoju.

  • 2. Data: 2007-08-28 20:06:02
    Temat: Re: Oplata za nieoplacony postoj ?????
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Pytanie pomocnicze :

    poniewaz znalazlem info ze zgodnie z ustawa

    Dz.U. z 2004 r. nr.204, poz.2086

    Art. 13f. 1. Za nieuiszczenie oplat, o których mowa w art. 13 ust. 1 pkt 1,
    pobiera sie oplate

    dodatkowa.

    2. Rada gminy (rada miasta) okresla wysokosc oplaty dodatkowej, o której
    mowa w ust. 1, oraz

    sposób jej pobierania. Wysokosc oplaty dodatkowej nie moze przekroczyc 50
    zl.

    3. Oplate dodatkowa, o której mowa w ust. 1, pobiera zarzad drogi, a w
    przypadku jego braku

    zarzadca drogi.

    Natomiast Uchwala Rady Miasta Okresla ta oplate jako Kara , czy uchwala jest
    zgodna z prawem i czy mam obowiazek sie do jej stosowania ???

  • 3. Data: 2007-08-28 20:17:03
    Od: "Lukasz N" <l...@s...net>

    Uzytkownik "MT" <s...@d...null> napisal w wiadomosci
> [...]
    >

    > Natomiast Uchwala Rady Miasta Okresla ta oplate jako Kara , czy uchwala
    > jest zgodna z prawem i czy mam obowiazek sie do jej stosowania ???

    Oplata dodatkowa nie jest kara w rozumieniu prawa karnego. Nie jest to wiec
    delikt. Moim zdaniem roszczenia takie przedawniaja sie z uplywem 3 lat od
    dnia jej wymagalnosci.

    -----------
    Forum Prawników - bezplatne porady prawne - www.advokat.com.pl

  • 4. Data: 2007-08-28 20:24:23
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Dzieki za odpowiedz jednak nie przekonuje mnie to do konca komornik
    stwierdzil ze jest to kara ustawa mowi ze jest to oplata ,uchwala rady
    miasta ze kara , prawde mowiac juz zglupialem w necie znalazlem info ze to
    forma podatku.

    A jak jest naprawde i po jakim czasie ta oplata ulega przedawnieniu ?

    Dodam ze kwota niewielka 50zl + koszta ale chodzi mi o zasade a jak wiadomo
    komornicy lubia koloryzowac zeby tylko postawic na swoim.

  • 5. Data: 2007-08-29 09:16:37
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MT" <s...@d...null> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dodam ze kwota niewielka 50zl + koszta ale chodzi mi o zasade a jak
    > wiadomo komornicy lubia koloryzowac zeby tylko postawic na swoim.

    witam!

    jest to niewątpliwie opłata - tak stanowi ustawa o drogach publicznych, o
    której pisałeś na początku - ustawa, jako akt normatywny wyższej rangi niz
    prawo miejscowe w postaci uchwały rady miejskiej, ma przed nią
    pierwszeństwo; zresztą akty prawa miejscowego muszą byc zgodne z ustawą, w
    oparciu o którą są wydawane;
    zatem na pewno jest to opłata, i to o charakterze administracyjnym - jest
    bowiem egzekwowana w trybie przepisów o postepowaniu egzekucyjnym w
    administracyjnym - art.40d ust.2 ustawy o drogach publicznych;
    na pewno nie jest to kara;

    pzdr