  • 1. Data: 2007-12-29 15:30:17
    Temat: Opieka nad dzieckiem w szpitalu
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

    Witam!
    Jestem w kłopotliwej sytuacji. Moje trzyletnie dziecko wymaga
    hospitalizacji, gdyż w wyniku wysokiej gorączki straciło przytomność, której
    towarzyszyły drgawki gorączkowe. Moja żona jest na urlopie macierzyńskim i
    opiekuje się młodszym dzidziakiem. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której
    opieke nad dzieckiem w szpitalu mógłbym pozostawić jedynie pracownikom
    służby zdrowia tak więc bez zastanowienia opuściłem stanowisko pracy
    (otrzymałem ustną zgodę przełożonego) i od czwartku do dnia dzisiejszego
    sprawuję opiekę nad synkiem przez 24 godziny na dobę. I teraz mam pytanie
    czy szpital może mi odmówić wystawienia zaświadczenia lekarskiego na czas
    takiej opieki? Czy mogę się starać o jakąś inną formę zwolnienia z pracy np.
    opieka lub coś podobnego? Szczerze powiem że zupełnie nie miałem głowy o tym
    wcześniej myśleć gdyż wiadomo że zdrowie dziecka jest najważniejsze, ale
    teraz boję się czy u pracodawcy nie będę miał NN (nieobecność
    nieusprawiedliwiona)

    pozdrawiam

    Kowali

  • 2. Data: 2007-12-29 15:36:08
    Temat: Re: Opieka nad dzieckiem w szpitalu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kowal" <l...@p...fm.fm> napisał w wiadomości

    Skoro się ustnie zwolniłeś , to raczej n/n nie wchodzi w rachubę. Co do
    opieki nad dzieckiem w szpitalu, to raczej zwolnienia lekarskiego niestety
    nie dostaniesz. Ustawodawca zakłada, ze dziecka opiekę tam ma. Nie mnie tu
    dyskutować nad sensownością tego założenia.

    Przysługują Ci dwa dni w roku opieki nad zdrowym dzieckiem. Jak ani Ty, ani
    żona nie braliście, to może w ten sposób da się to załatwić. W
    ostateczności urlop wypoczynkowy zostaje, bezpłatny albo odpracowanie w
    innym terminie.

  • 3. Data: 2007-12-29 15:43:36
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

    > Skoro się ustnie zwolniłeś , to raczej n/n nie wchodzi w rachubę.
    Zwolnienie było w czwartek, piątek również był dniem nieobecności w pracy.

    > Co do opieki nad dzieckiem w szpitalu, to raczej zwolnienia lekarskiego
    > niestety nie dostaniesz. Ustawodawca zakłada, ze dziecka opiekę tam ma.
    > Nie mnie tu dyskutować nad sensownością tego założenia.
    To bez komentarza.

    > Przysługują Ci dwa dni w roku opieki nad zdrowym dzieckiem. Jak ani Ty,
    > ani żona nie braliście, to może w ten sposób da się to załatwić.
    Niestety dwa dni opieki już brałem ja.

    > ostateczności urlop wypoczynkowy zostaje, bezpłatny albo odpracowanie w
    > innym terminie.
    Urlopu wypoczynkowego brak niestety. Czy w takim razie mogę z datą wsteczną
    ubiegać się o urlop bezpłatny? Czy pracodawca może mi takiego urlopu nie
    udzielić?

    Dzięki za zainteresowanie

    Kowali

  • 4. Data: 2007-12-29 15:47:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Urlopu wypoczynkowego brak niestety. Czy w takim razie mogę z datą
    > wsteczną ubiegać się o urlop bezpłatny? Czy pracodawca może mi takiego
    > urlopu nie udzielić?

    To wszystko jest raczej do uzgodnienia z pracodawcą, a nie z nami. Można
    przyjąć, ze ustnie się już dogadaliście. Wiele zależy od pracodawcy. Bo
    jeśli mu zależy na pracownikach może Ci po prostu odpuścić tę "labę" licząc
    na to, ze następnym razem zostaniesz po godzinach bez robienia problemów. W
    wielu firmach tak to funkcjonuje i jest to mimo wszystko dość zdrowy układ,
    pod warunkiem, ze żadna ze stron nie przesadza.

  • 5. Data: 2007-12-29 16:55:54
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

> [...]
    > problemów. W wielu firmach tak to funkcjonuje i jest to mimo wszystko dość
    > zdrowy układ, pod warunkiem, ze żadna ze stron nie przesadza.

    Niestety w jednostce budżetowej w której pracuję, jakiekolwiek zdrowe
    "układy" nie mają racji bytu. Wszystko to co nie jest czarno na białym nie
    podlega najmniejszym dyskusjom czy negocjacjom. Dlatego też pytałem o
    zagadnienia prawne w tym temacie. Cóż, na całe szczęście udało mi się
    przekonać ordynatora oddziału dziecięcego do wypisania mi L4. Zrozumiał moją
    sytuację i przyznał mi po części rację, że szpital tak naprawdę nie jest w
    stanie zapewnić takiej opieki jaką mogą zapewnić rodzice. Tutaj nasuwa się
    pytanie na jakiej podstawie ustawodawca przewiduje że szpital zapewni mojemu
    dziecku opiekę? Proponuję wyobrazić sobie co czuje trzylatek w takiej
    sytuacji. Dla niego szokiem jest pójście do przedszkola w którym może sobie
    pobeczeć gdzieś na kolanach u wychowawcy, a tutaj? Sam biedaczek na sali,
    pielęgniarki zjawiają się w częstotliwości raz na trzy godziny.
    Zastanawiałem się nawet nad zatrudnieniem prywatnej pielęgniarki, ale
    przecież dla dziecka w czasie choroby najważniejszy jest kontakt z
    rodzicami.

    Kowali

  • 6. Data: 2007-12-29 17:21:51
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2007 16:36:08 +0100, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:fl5psj$moa$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Co do opieki nad dzieckiem w szpitalu, to raczej zwolnienia lekarskiego niestety
    > nie dostaniesz.

    Moja żona ostatnio dostała.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 7. Data: 2007-12-29 18:04:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kowal wrote:
    > Czy w takim razie mogę z datą wsteczną
    > ubiegać się o urlop bezpłatny?

    skoro nie byłeś w pracy i pracodawca się na to zgodził, to znaczy że
    jakoś się tam dogadaliście, kwestia teraz sporządzenia pisma na tą
    okoliczność.

    Czy pracodawca może mi takiego urlopu nie
    > udzielić?

    może.
    natomiast możesz wziąć urlop wychowawczy, tego pracodawca odmówić ci nie
    może.
    Urlop wychowawczy można wziąć do 4 roku życia dziecka. No chyba, że już
    wykorzystaliście.

    Drobiazg jest tylko taki, że urlopu wychowawczego nie może ci odmowić o
    ile złożyłeś go na 2 tygodnie przed terminem. Czyli urlop dostałbyś na
    100% ale za dwa tygodnie od złożenia wniosku.
    Jeśli wpiszesz datę wcześniejszą czyli od dzisiaj, to jest to dobra wola
    pracodawcy.

  • 8. Data: 2007-12-29 18:18:40
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Kowal napisał
    [ciach]

    Moje kolezanki z pracy (tez budzetowka) w takiej sytuacji udaja sie do
    swoich lekarzy rodzinnych i ci wypisuja im po prostu fikcyjne L4.

    pozdrawiam
    Gosia