  • 1. Data: 2012-02-09 20:57:30
    Temat: Operator telefoniczny żąda (ponownej) zapłaty
    Od: Andrzej S <a...@g...pl>

    Witam
    Mam problem z byłym operatorem sieci komórkowej.
    Do maja 2010 roku prowadziłem jednoosobową działalność gospodarczą i
    miałem telefon na abonament. Umowa skończyła się w kwietniu 2010 roku i
    numer przeniosłem do innej sieci ale na kartę. Oczywiście nie było
    żadnych problemów z przeniesieniem.
    Faktury płaciłem na bieżąco bo nie mogłem sobie pozwolić na wyłączenie
    telefonu z powodu niezapłacenia rachunku.
    Dzisiaj otrzymałem wezwanie do zapłaty za dwa miesiące (wrzesień 2009 i
    styczeń 2010).
    Jestem pewien, że nie miałem żadnych zaległości ale niestety dowody
    wpłaty zostały spalone pół roku temu. Płaciłem w kasie w salonie a nie z
    konta w banku.
    Chciałbym to jakoś kulturalnie załatwić z operatorem ale nie potrafię
    teraz udowodnić, że zapłaciłem. Poza tym gdybym miał zaległości nie
    mógłbym przenieść numeru.
    Czy jest jakaś szansa na załatwienie takiej sprawy czy będę musiał
    zapłacić ponownie? Nie jest to mała kwota (190zł+121zł).
    Dziękuję

  • 2. Data: 2012-02-09 21:01:48
    Temat: Re: Operator telefoniczny żąda (ponownej) zapłaty
    Od: "Big Back" <B...@o...pl>

    >wpłaty zostały spalone pół roku temu. Płaciłem w kasie w salonie a nie z

    masz obowionzek trzymać dowody 5lat. Ciesz sie jeśli nikt nie doniesie do US

    BB

  • 3. Data: 2012-02-09 21:15:12
    Od: Andrzej S <a...@g...pl>

    W dniu 2012-02-09 22:01, Big Back pisze:

    > masz obowionzek trzymać dowody 5lat. Ciesz sie jeśli nikt nie doniesie do US
    >
    > BB

    Rozliczałem się na podstawie karty podatkowej i nie odliczałem telefonu
    tylko składkę zdrowotną więc US nic do tego.

    Dokumenty z ZUS i US trzymam dalej ale faktury od dostawców i
    usługodawców zniszczyłem.

  • 4. Data: 2012-02-09 21:26:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-09 22:15, Andrzej S pisze:

    > Dokumenty z ZUS i US trzymam dalej ale faktury od dostawców i
    > usługodawców zniszczyłem.

    Pech...

    Ewentualnie możesz ich *poprosić*, aby sprawdzili swoje wpłaty w kasie z
    danego okresu, ale czy to zrobią rzetelnie - niewiadomo.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-02-09 21:57:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/9/2012 2:57 PM, Andrzej S wrote:
> [...]
    > Czy jest jakaś szansa na załatwienie takiej sprawy czy będę musiał
    > zapłacić ponownie? Nie jest to mała kwota (190zł+121zł).

    Nie masz na fakturze za poprzedni miesiac "dziekujemy za wpłatę" ?
    Albo salda konta. Popros o duplikat faktury.

    Cos mi tez krąży po głowie hasło, że coś tam za nastepny miesiąc
    potwierdza wpłatę za poprzedni.

  • 6. Data: 2012-02-09 22:00:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-09 22:57, witek pisze:

    > Cos mi tez krąży po głowie hasło, że coś tam za nastepny miesiąc
    > potwierdza wpłatę za poprzedni.

    Coś, gdzieś... ale nie ta synagoga ;)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-02-09 22:03:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/9/2012 4:00 PM, Liwiusz wrote:

    > Coś, gdzieś... ale nie ta synagoga ;)

    mozliwe, duzo ostatnio przybytkow.
    tak tylko rzucilem pomysl, mialem nadzieje, ze trafie.
    ale jak wiesz gdzie dzwoni to napisz dla przypomnienia.
    moze sie przyda.

  • 8. Data: 2012-02-10 06:41:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-09 23:03, witek pisze:

    > mozliwe, duzo ostatnio przybytkow.
    > tak tylko rzucilem pomysl, mialem nadzieje, ze trafie.
    > ale jak wiesz gdzie dzwoni to napisz dla przypomnienia.
    > moze sie przyda.

    art. 466
    Z pokwitowania zapłaty dłużnej sumy wynika domniemanie zapłaty
    należności ubocznych. Z pokwitowania świadczenia okresowego wynika
    domniemanie, że spełnione zostały również świadczenia okresowe wymagalne
    wcześniej.

    Jednak nie oczekujesz chyba, że mając do zapłaty kilka faktur, wystarczy
    zapłacić ostatnią :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-02-10 09:06:17
    Od: "Telesfor Baudot" <t...@T...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:jh2e7f$5cn$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > wymagalne wcześniej.
    >
    > Jednak nie oczekujesz chyba, że mając do zapłaty kilka faktur,

    A może jednak... Czyż to nie sugeruje, że na kolejnych fakturach
    (okresowych) powinno być wykazane zadłużenie z tytułu poprzednich i
    tym samym zapłacenie ostatniej załatwia wszystko?

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 10. Data: 2012-02-10 10:05:38
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-02-10 10:06, Telesfor Baudot pisze:

    > A może jednak... Czyż to nie sugeruje, że na kolejnych fakturach
    > (okresowych) powinno być wykazane zadłużenie z tytułu poprzednich i tym
    > samym zapłacenie ostatniej załatwia wszystko?

    Nie.

    --
    spp