  • 11. Data: 2005-03-08 08:51:27
    Temat: Re: Operator kablowy łamie umowę
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 7 mar o godzinie 16:18, na pl.soc.prawo, nome napisał(a):

    > ja sie tylko zastanawiam skąd tacy ludzie sie biorą. chyba z warszawy albo
    > innego zakompleksionego miejsca w tym kraju.

    No właśnie, skąd się wziąłeś - widząc tego typu posty - jestem za aborcją
    nawet kilka pokoleń wstecz /w danym przypadku/ !!!

    Operator, daje ci możliwość rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów.
    Podatek został wprowadzony przez zmianę ustawy i operator nie ma nic do
    gadania.
    A ty chcesz jeszcze zarabiać na tym że .... no właśnie jaki masz argument
    by żądać jakiegokolwiek roszczenia od operatora??

    Jedyny to nachalna chęć twojego wzbogacenia się - ale na szczęście nie masz
    najmniejszych szans na to w tym konkretnym przypadku.

    --
    Herbi
    08-03-2005 09:51:17

  • 12. Data: 2005-03-08 17:46:58
    Od: Marek <v...@p...onet.pl>

    Herbi napisał(a):
> [...]
    >
    > Jedyny to nachalna chęć twojego wzbogacenia się - ale na szczęście nie masz
    > najmniejszych szans na to w tym konkretnym przypadku.

    A jak myślisz co by się stało gdybym to ja łamał w jakikolwiek sposób
    umowę. Najprawdopodobniej albo chcieliby rozwiązać umowę, albo ciągali
    by mnie po sądach. Jeżeli w umowie wyraźnie piszą że płacę 79,99 brutto
    przez 12 miesięcy od podpisania umowy to tego właśnie oczekuję i na to
    się zgadzałem zwłaszcza że było już w tym okresie wiadomo że sejm
    wprowadzi 22% Vat. Wiedzieli o tym a mimo wszystko tak skonstruowali
    umowę niech więc teraz poniosą konsekwencje tego czynu. Zresztą
    konsultant przyznał że w kolejnej promocji nie zrobili już tego "błędu".
    Czy to, że jestem szarym Kowalskim od razu musi oznaczać że mam poddać
    się większej firmie? Ty masz i-net (jak widzę po nagłówkach) od TP, też
    miałem przez ponad 3 lata i nigdy takich problemów nie było, umowy były
    zawsze przestrzegane i napisane w taki sposób że nie było wątpliwości co
    do ich treści - zawsze na korzyść TP :). A jak jest w MM? Rachunki
    przychodzące z kilku miesięcznym opóźnieniem albo wcale, faktury
    wystawiane dopiero od tego roku - data wystawienia pierwszy styczeń
    dociera 19 lutego razem z rachunkiem który trzeba opłacić do 10-tego,
    grupa dyskusyjna do której dostęp jest tylko z modemu kablówki aby brudy
    nie wychodziły na zewnątrz, żadnej dbałości o jakość łącz - dawanie
    większej szybkości równa się spadek u pozostałych abonentów przy pingach
    nawet w okolicach kilku tysięcy, straty pakietów na poziomie 20% to
    norma, BOK w którym nigdy Ci nie pomogą (ostatnio słyszałem jak facet
    skarżył się na słaby sygnał, co mu odpowiedziała pracownica - "może
    głowica w telewizorze się przestawiła" :) - koniec gadki) - a to
    wszystko firma która zamierza wejść na giełdę. Dlatego właśnie uważam że
    nic wielkiego się nie stanie jeżeli będą musieli zapłacić karę mnie czy
    innym klientom - może w ten sposób nauczą się szanować tegoż klienta.

    PS. To że zrobiłem błąd ortograficzny na początku (zresztą bezmyślnie
    wpisałem z rozpędu) nie daje Ci prawa obrażania mnie.

  • 13. Data: 2005-03-09 07:46:52
    Temat: Re: Operator kablowy łamie umow
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

> [...]
    > nic wielkiego się nie stanie jeżeli będą musieli zapłacić karę mnie czy
    > innym klientom - może w ten sposób nauczą się szanować tegoż klienta.

    Popelnili blad gwarantujac oplate brutto na stalym poziomie ale teraz w
    zwiazku ze zmianami ponosza tego konsekwencje i mozesz rozwiazac umowe bez
    dodatkowych kar umownych -czego Ty jeszcze od nich chcesz? Maja Ci placic za
    to ze laskawie bedziesz korzystal z ich lacza?
    Wymieniasz cala liste "zarzutów" pod ich katem wiec rozwiaz umowe i podlacz
    sie przez TPsa skoro sa tacy supermegahiper profesjonalni -bedziesz mial
    jeden problem mniej.

    pozdr.

  • 14. Data: 2005-03-09 08:23:26
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 8 mar o godzinie 18:46, na pl.soc.prawo, Marek napisał(a):

> [...]
    > przez 12 miesięcy od podpisania umowy to tego właśnie oczekuję i na to
    > się zgadzałem zwłaszcza że było już w tym okresie wiadomo że sejm

    Gdybyś to Ty nie wywiązał się z umowy, operator wypowiedziałby Ci umowę. W
    zależności od klauzuli w niej zawartych, możliwe że musiałbyś pokryć jakieś
    należności z tytułu wypowiedzenia umowy - ale to zależy czy one by były w
    umowie.
    To że w sejmie cos plotą nie oznacza że to jest obowiązujące. Procedura
    wprowadzenia ustawy w życie - ma ściśle określone procedury i terminy zanim
    stanie się obowiązującą.
    Vide - zmiana systemu ubezpieczeń społecznych ..... od dwóch lat trwają
    'prace', jest drugi projekt ustawy .... a ZUS nie zmienia stawek ani metod
    opłacania składek - bo po prastu to jest jeszcze *nieobowiązujące*

    > Wiedzieli o tym a mimo wszystko tak skonstruowali umowę niech więc teraz
    > poniosą konsekwencje tego czynu.

    Mogą ponieść - wypowiedz im umowę, pozbędą się klienta.

    > Zresztą konsultant przyznał że w kolejnej promocji nie zrobili już tego "błędu".

    Ludzką rzeczą jest popełniać błędy, nie popełnia błędów tylko ten który nic
    nie robi ;)

    > Czy to, że jestem szarym Kowalskim od razu musi oznaczać że mam poddać
    > się większej firmie?

    Oczywiście że nie!
    Ja osobiście jest regorystyczny w stosunku co do siebie, ale tego samego
    żądam od osób, firm z którymi mam do czynienia - np. telekomunikacja -
    żądam od nich by NEO za które płacę dosyć drogie rachunki działało mi na
    poziomie za który płacę.

> [...]
    > głowica w telewizorze się przestawiła" :) - koniec gadki) - a to
    > wszystko firma która zamierza wejść na giełdę.

    Składać reklamację - robiłeś to? Czy dopiero teraz masz żale?

    > Dlatego właśnie uważam że nic wielkiego się nie stanie jeżeli będą musieli
    > zapłacić karę mnie czy innym klientom - może w ten sposób nauczą się szanować tegoż
    klienta.

    Szanowanie to jedno, a domaganie się kary za wprowadzony podatek VAT przez
    rząd, od operatora - to drugie.

    > PS. To że zrobiłem błąd ortograficzny na początku (zresztą bezmyślnie
    > wpisałem z rozpędu) nie daje Ci prawa obrażania mnie.

    Jaki błąd ortograficzny?

    --
    Herbi
    09-03-2005 09:23:24

  • 15. Data: 2005-03-09 14:56:48
    Od: "Marek" <v...@p...onet.pl>

    Koola napisał(a):
> [...]
    > dodatkowych kar umownych -czego Ty jeszcze od nich chcesz? Maja Ci
    > placic za to ze laskawie bedziesz korzystal z ich lacza?
    A właśnie jakie ponoszą konsekwencje? Żadnych oprócz tego, że stracą klienta
    i część opłat abonamentowych. A co jeżeli ja nie chcę rozwiązywać umowy?
    Takiej opcji nie przewidują chociaż według zdrowego rozsądku jeżeli
    zagwarantowali cenę brutto na pewnym określonym poziomie to różnice
    wynikające z wprowadzenia podatku VAT powinni przyjąć na siebie. Niezależnie
    od tego czy wypowiem im umowę czy zgodzę się płacić dalej niezgodnie z
    zawartą umową to ja tracę.

    > Wymieniasz cala liste "zarzutów" pod ich katem wiec rozwiaz umowe i
    > podlacz sie przez TPsa skoro sa tacy supermegahiper profesjonalni
    > -bedziesz mial jeden problem mniej.
    Wiesz dlaczego zrezygnowałem z TP? Bo _wiedziałem_ że będzie 22% VAT co
    równałoby się płaceniu znowu ponad 170 zł. To był jedyny powód. Unia nie
    pozostawiła Polsce w zasadzie żadnego wyboru i można było przewidzieć na 90%
    że podatek ten zostanie wprowadzony.

  • 16. Data: 2005-03-09 15:31:46
    Od: "Marek" <v...@p...onet.pl>

    Jeszcze dodam że w kolejnej promocji zrobili zastrzeżenie:
    Par.2 Pkt.7
    Operator zastrzega sobie prawo do podwyższenia cen podanych w Par.2
    Pkt.1 w przypadku zmiany urzędowej stawki VAT. W takim przypadku
    Uczestnik ma prawo do rozwiązania Umowy Abonenckiej zgodnie z
    Regulaminem bez ponoszenia konsekwencji (kary za zerwanie umowy).

    To jest to, co konsultant nazwał naprawą "błędu". Ja nie całe szczęście nie
    mam takiego zastrzeżenia. Część osób skontaktowała się takze z rzecznikiem
    konsumentów który stwierdził że nie ma takiej możliwości aby abonent płacił
    cenę z doliczonym Vatem i że firma w tym wypadku nie ma prawa zmieniać
    ceny. Pewnie zrobi się z tego jeszcze głośna afera.
    A jaka jest pierwsza reakcja BOKów? To Pan zrywa umowę w związku z czym
    będzie trzeba zapłacić karę. - Chcę rozmawiać z dyrektorem. - Dyrektora
    dzisiaj nie ma (na drzwiach wisi informacja że dyrektor spotyka się z
    klientami właśnie tego dnia). Przypadek?

  • 17. Data: 2005-03-10 06:46:09
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    > A właśnie jakie ponoszą konsekwencje? Żadnych oprócz tego, że stracą
    klienta
    > i część opłat abonamentowych.

    "Zadnych... oprocz..." -czy to ma sens?
    "stracą klienta i część opłat abonamentowych" -i to sa te
    konsekwencje -jezeli wiecej osob rozwiaze umowy to te konsekwencje moga byc
    dosyc dotkliwe dla firmy, ktora miala zalozone roczne wplywy z abonamentu na
    wczesniej wyliczonym poziomie.

    > A co jeżeli ja nie chcę rozwiązywać umowy?

    To nie rozwiazuj -przeciez nikt Ci nie kazal zrywac umowy.

    > Takiej opcji nie przewidują chociaż według zdrowego rozsądku jeżeli
    > zagwarantowali cenę brutto na pewnym określonym poziomie to różnice
    > wynikające z wprowadzenia podatku VAT powinni przyjąć na siebie.

    "według zdrowego rozsądku" -to raczej nie jest zdroworozsadkowe -to nie oni
    podniesli cene (bo np. uznali ze prezes musi miec nowe auto i zakupia go ze
    zwiekszonych wplywow z abonamentu).

    > Niezależnie
    > od tego czy wypowiem im umowę czy zgodzę się płacić dalej niezgodnie z
    > zawartą umową to ja tracę.

    A przepraszam co tracisz jezeli rozwiazesz umowe?

> [...]
    > równałoby się płaceniu znowu ponad 170 zł. To był jedyny powód. Unia nie
    > pozostawiła Polsce w zasadzie żadnego wyboru i można było przewidzieć na

    Mozna bylo przewidziec ale jednak Ty nie przewidziales -a moze liczyles na
    to ze nowy operator z dobrego serca bedzie dokladal do interesu tylko
    dlatego zebys Ty mial Internet.

    pozdr.

  • 18. Data: 2005-03-10 06:51:55
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    > Pewnie zrobi się z tego jeszcze głośna afera.

    Pewnie tak -to bedzie "MultimediaPolskaGate" -nie zapomniejcie powolac
    Specjalnej Osiedlowej Komisji Sledczej do tropienia wstretnych aferzystow z
    MM, ktorzy grozac Wam bronia kazali uiszczac miesieczne oplaty abonamentowe
    powiekszone o 22% stawke VAT.