  • 21. Data: 2005-02-23 10:38:17
    Temat: Re: OpenOfficePL licencja
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    januszek napisał(a):

    > Skad wiesz, ze zmienili? Masz dostep do Licencji na jakis kupiony u nich
    > produkt? Chetnie bym sie z nia zapoznal.

    > Mozesz sprecyzowac? Bo z tym pozwalaniem na to a nie pozwalaniem na
    > tamto to sie chyba rozpedziles za nadto...

    Cena SRP netto
    PLN/szt
    Cena SRP
    brutto PLN OpenOfficePL STANDARD

    Wersje wielostanowiskowe
    Liczba stanowisk 6-10 210,00 256,20
    Liczba stanowisk 11-25 199,50 243,39
    Liczba stanowisk 26-50 189,50 231,19
    Liczba stanowisk 51-100 180,00 219,60
    Liczba stanowisk 101-200 171,00 208,62
    Liczba stanowisk 201-300 162,50 198,25
    Liczba stanowisk 301-500 154,00 187,88

    Wiec z tego jasno wynika, ze jezeli chce uzywac OpenOfficePL na 10-ciu
    komputerach, to musze zaplacic 2562zł, natomiast jezeli chce uzywac go
    na 100 komputerach to musze zaplacic 21960zł.

    Byc moze po zakupie jednej sztuki, za kwote 341.60zł, zobacze tam
    licencje GPL, na podstawie ktorej bede mogl mogl ta wersje zainstalowac
    sobie i na 100 komputerach, po drodze rozdajac na prawo i lewo kopie
    moim znajomym, ale umieszczenia takiej informacji o wersji
    wielostanowiskowej jest swiadomym wprowadzaniem klienta w blad
    polegajacym na nieudzieleniu informacji na temat licencji GPL ktora
    pozwala zainstalowac program na czym tylko kto chce.

    Wiadomo ze mozna sie tlumaczyc ze oprogramowanie owszem jest GPL, ale
    oni te oplaty "wielostanowiskowe" pobieraja za przygotowanie nosnika i
    inne "wartosci dodane". W kazdym razie jest to dzialanie nieuczciwe,
    nawet jesli ich prawnik jest na tyle dobry ze sa w stanie wygrac przed
    sadem o oszustwo, lub skalkulowali koszty przegranych procesow w swoich
    planach.

  • 22. Data: 2005-02-23 11:11:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Cena SRP netto
> [...]

    janek zaraz da Ci plonka bo ie Wie co powiedziec :)

    P.

  • 23. Data: 2005-02-23 12:10:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    [...]

> [...]
    > nawet jesli ich prawnik jest na tyle dobry ze sa w stanie wygrac przed
    > sadem o oszustwo, lub skalkulowali koszty przegranych procesow w swoich

    Licencja nie zabrania sprzedawania wersji wielostanowiskowych. Trudno
    wiec tu mowic o niezgodnosci. Nie bardzo widze tu takze nieuczciwosc.
    Twoje rozumowanie byloby IMHO prawidlowe jedynie w takim przypadku
    gdyby licecnja GNU GPL obligatoryjnie zabraniala sprzedazy takich wersji
    programu. Tak jednak nie jest. Moim zdaniem na sile naciagasz argumenty.

    j.

  • 24. Data: 2005-02-23 13:42:53
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > gdyby licecnja GNU GPL obligatoryjnie zabraniala sprzedazy takich wersji
    > programu. Tak jednak nie jest. Moim zdaniem na sile naciagasz argumenty.

    czy licencja GPL narzuca ograniczenie co do stanowisk ???

    P.

  • 25. Data: 2005-02-23 16:59:33
    Od: "Marcin A. Guzowski" <mvmagx@insaneUSUN_TO.pl>

    IMHO troche zabrbeliscie do nikad ta rozmowa Panowie...

    OpenOffice PL najprawdopodobniej nie jest zlamaniem licencji GPL, ale...
    Wedlug mnie jednak ich dzialania moga byc bezprawne - a chodzi o
    czyny nieuczciwej konkurencji, ktore naruszaja zbiorowe interesy
    konsumentow (art. 23a ust. 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentow
    z dnia 15 grudnia 2000 r.). Mysle ze niedopelniaja obowiazku do
    udostepnienia konsumentom pelnej i rzetelnej informacji. I chyba byloby
    to do obronienia w postepowaniu (decyzja Prezesa UOKiK), bo np.
    patrzac na ich FAQ w pytaniu:
    "8. Czy OpenOfficePL jest oprogramowaniem komercyjnym czy wolnym?"
    ani slowa nie ma o tym, ze jest cos takiego jak OpenOffice. A skoro
    wykorzystali ta nazwe i pewnie mase rozwiazan, informacja taka jest
    wskazana - maja obowiazek do informowanie o swoim produkcie, a to
    kwestia przeciez bardzo istotna (jest zasadnosc).
    W FAQ jest tam tylko mglisty wywod na temat "komercyjnosci"
    oprogramowania, ktory nic nie mowi o samym produkcie.
    Zakladajac ze w pokaznej czesci rozwiazan OOPL jest to po prostu
    OpenOffice (GPL) [o ile tak jest - dokladnie nie wiem]
    to w uzasadnionym interesie konsumenta jest wiedza na ten temat.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin A. Guzowski

  • 26. Data: 2005-02-23 17:33:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin A. Guzowski napisał(a):

    [...]

    > OpenOffice PL najprawdopodobniej nie jest zlamaniem licencji GPL, ale...

    I dokladnie o to mi chodzilo.

> [...]
    > z dnia 15 grudnia 2000 r.). Mysle ze niedopelniaja obowiazku do
    > udostepnienia konsumentom pelnej i rzetelnej informacji.

    Z tym nie bede dyskutowal. Nie mam wiedzy na ten temat.

    j.

  • 27. Data: 2005-02-24 14:57:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > OpenOffice (GPL) [o ile tak jest - dokladnie nie wiem]
    > to w uzasadnionym interesie konsumenta jest wiedza na ten temat.

    jest to openoffice, dodali jeszcze kexi.
    A licencja GPL narzuca wymog wypuszczenia na licencji GPL programu ktory
    bazuje na programie
    wypusczzonym na licnecji GPL. Tzn sciagasz np blendera,
    www.blender.org dorabiasz cos to bez zgody autora nie mozesz zmienic
    licencji na inna.
    A ograniczenie stanowisk, podzial na studencka i normalna wersje, na box i
    oem jest ograniczeniem
    ktore w licencji GPL nie wystepuje wobec czego jest to zlamanie tej
    licnejci.
    koniec kropka.

    P.

    ps.
    chyba ze posiadaja zgode na cos takiego od Sun Microsystem w co watpie.