  • 11. Data: 2007-07-31 11:36:41
    Temat: Re: Olbrzymia cena za wykup komunalnego.
    Od: satss2 <s...@w...pl>

    Przejrzałem ostatnie uchwały i za cholerę nie mogę nic znaleźć o
    bonifikatach.
    Pod Kielcami.

  • 12. Data: 2007-07-31 12:27:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Ale pytający pisał - radni nie chcą się zgodzić.
    > Nie i już.
    > A gmina *może*....

    to też napisałem, że te "10%" o których teraz tak głośno w gazetach dotyczy
    spółdzielni.
    w przypadku mieszkań komunalnyvch gmina sama decyduje za ile chce sprzedac i
    czy zbonifikata czy bez.

  • 13. Data: 2007-07-31 14:03:49
    Od: satss2 <s...@w...pl>

    Wiem, że na spółdzielcze jest teraz przymus bonifikaty. Komunalne jest
    na innych zasadach, ale gminy też udzielają, mimo, że nie muszą,
    podobnych bonifikat. Kilka mieszkań w gminie poszło z bonifikatą. To
    znaczy, że radni dają bonifikaty na zasadzie widzi mi się? Czy aby na
    pewno jest przepis, że mieszkanie komunalne można kupić z lokatorem?
    Może wcześniej gmina musi rozwiązać umowę najmu z obecnym lokatorem
    gwarantując mieszkanie zastępcze i dopiero wtedy może opróżnione
    mieszkanie wystawić na przetarg?

  • 14. Data: 2007-07-31 15:50:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jul 2007, satss2 wrote:

    > Parę lat temu w tej samej gminie sprzedano mieszkania komunalne z
    > bonifikatą.
    > 1. Czytałem, że na terenie tej samej gminy bonifikata musi być taka
    > sama dla wszystkich wykupujących, znaczy nie może być niższa.

    Przyznam, że nie wiem. Ale:

    > Jeżeli
    > jest niższa można odwołać się do sądu, który nakazuje gminie
    > wprowadzenie bonifikaty.

    Ale problem jest prosty: sam piszesz, że to było "kilka lat temu".
    Trzeba było wtedy wykupić - bo jest możliwe, że wybraliście sobie
    (jako mieszkańcy miasta) nową radę, która zapisy zmieniła.
    I na to nikt Ci *tu* nie odpowie: musisz znaleźć zarówno uchwałę
    Rady Gminy, które "kilka lat temu" pozwalała sprzedawać mieszkania
    z bonifikatą, a także uchwałę ją uchylającą - tę która obowiazuje
    dziś.
    Znalezienie tej pierwszej to większa część sukcesu - bo terazniejsi
    urzędnicy powinni pokazać uchwałę uchylającą...

    > 2. "Mieszkanie komunalne może wykupić tylko lokator, który je
    > zajmuje." - przeszukując net znalazłem taką informację, jednak nie
    > mogę znaleźć podstawy prawnej.

    Hm...
    Mi się WYDAJE, że działa to tak, iż najemca ma pierwszeństwo i tyle.
    Przynajmniej tak wynika z ustawy o gospodarce nieruchomościami.

    Na ktoś inne informacje?

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-07-31 16:59:40
    Od: satss2 <s...@w...pl>

    Dowiedziałem się dzisiaj, że niestety poprzednie mieszkania sprzedano
    bez bonifikaty. Ja nie wykupiłem wtedy (choć chciałem), ponieważ
    mieszkańcy postawili veto i radni nie zdecydowali się na sprzedaż.

  • 16. Data: 2007-07-31 17:12:15
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "satss2" <s...@w...pl> wrote in message
    ps.com...
    > Czy aby na pewno jest przepis, że mieszkanie komunalne można kupić z
    > lokatorem?

    A dlaczego by nie.

    >Może wcześniej gmina musi rozwiązać umowę najmu z obecnym lokatorem
    >gwarantując mieszkanie zastępcze i dopiero wtedy może opróżnione
    >mieszkanie wystawić na przetarg?

    Może, ale nie musi.
    Oczywiste jest, że puste mieszkanie się sprzeda łatwiej.