  • 1. Data: 2002-05-24 11:27:03
    Temat: Okres wypowiedzenia
    Od: "Edgarus" <e...@w...pl>

    Witajcie.
    Mam takie pytanie:
    dostałem wypowiedzenie w pracy (dwutygodniowe) z przyczyn ekonomicznych.
    Wypowiedziana została umowa zawarta na czas określony 12 miesięcy. Przyczyny
    wypowiedzenia - ekonomiczne.
    Ktoś ze znajomych prawników mówił mi, że wypłatę powinienem otrzymać w dniu,
    w którym kończy mi się wypowiedzenie.(wypłata + miesięczna odprawa +
    ekwiwalent za niewykorzystany urlop). Czy to jest prawda, czy muszę czekać
    do tego dnia, kiedy były robione wypłaty ???

    Edgarus

  • 2. Data: 2002-05-24 12:54:52
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia
    Od: ender <m12345@NOSPAM_friko3.onet.pl>

    Edgarus wrote:
> [...]
    > Wypowiedziana została umowa zawarta na czas określony 12 miesięcy. Przyczyny

    Czy w umowie o pracę była mowa o wypowiedzeniu?
    Jeżeli nie to takiej umowy pracodawca nie może wypowiedzieć

    Musisz czekać.

  • 3. Data: 2002-05-27 14:10:01
    Od: "Beti" <b...@e...pl>

> [...]
    > ekwiwalent za niewykorzystany urlop). Czy to jest prawda, czy muszę czekać
    > do tego dnia, kiedy były robione wypłaty ???

    1) Okres wypowiedzenia Twojej umowy został zastosowany prawidłowo. Nawet
    jeżeli nie było zawartej w umowie klauzuli art. 33 Kp dopuszczającej
    możliwość jej rozwiązania przez każdą ze stron z zachowaniem dwutygodniowego
    okresu wypowiedzenia, to pracodawca mógł jako podstawę podać art. 5.5 Ustawy
    z 28.12.1989r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami
    stosunków pracy, który dopuszcza taka możliwość.

    2) Natomiast prawo do odprawy pieniężnej powstaje w momencie rozwiązania
    stosunku pracy (wyrok Sądu Najwyższego z 10.10.1990r. I PR 297/90), dlatego
    też w sytuacji, gdy nie otrzymasz w tej dacie należnej odprawy, możesz żądać
    od pracodawcy odsetek ustawowych za opóźnienie. (data wypłaty wynagrodzenia
    nie może wstrzymać wypłaty odprawy)

    Pozdrawiam
    Beti