-
1. Data: 2004-01-06 09:12:49
Temat: Okres obowiazywania rekojmi
Od: Kamil Łucznik <N...@l...pl>
Witam,
Czy jest to 1 rok niezaleznie od rodzaju towaru, czy moze sie wahac?
Czy naprawa gwarancyjna lub wymiana sprzetu na nowy wyklucza mozliwosc
skorzystania z rekojmi?
Czy po wymianie sprzetu na nowy w ramach gwarancji okres waznosci
rekojmi biegnie od poczatku czy tylko przez rok od daty zakupu?
Mam telefon w Plusie, ktory sie notowrcznie psuje (byl juz 3 razy
wymieniany na nowy), jednak salon sprzedazy odmawia zwrotu pieniedzy
czy wymiany na inny model i jedyne co proponuje to naprawa/wymiana na
nowy egzemplarz. Telefon byl kupiony za calkiem niezla kase w
programie lojalnosciowym dla klientow ktorym sie skonczyla umowa...
:///
Mozna cos na to poradzic???
Moze ktos mial podobny przypadek?
Pozdrawiam,
Kamil
-
2. Data: 2004-01-06 09:45:13
Temat: Re: Okres obowiazywania rekojmi
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <e...@4...com>, Kamil Łucznik wrote:
> Czy jest to 1 rok niezaleznie od rodzaju towaru, czy moze sie wahac?
Na ogół jest to rok, ale np. na budynki to 3 lata. Z tym że jeśli pytasz
jako konsument to rękojmia już nie istnieje. To co obowiązuje to tzw
niezgodność z umową i odpowiedni okres wynosi 2 lata, ale też tylko przez
6 miesięcy (bezspornie) zakłada się że wada istniała w chwili wydania
towaru co oznacza że po tym czasie Ty musisz wykazać że usterka była
spowodowana taką właśnie wadą (pierwotną).
> Czy naprawa gwarancyjna lub wymiana sprzetu na nowy wyklucza mozliwosc
> skorzystania z rekojmi?
Nie, choć istnieją sprzeczne opinie, czy można naprzemiennie reklamować tą
samą usterkę z tego i z tego (jeśli usterka się powtarza). W sytuacji
dużej uciążliwości dla konsumenta, autorytety skłaniają się ku możliwości
takich przeskoków.
> Czy po wymianie sprzetu na nowy w ramach gwarancji okres waznosci
> rekojmi biegnie od poczatku czy tylko przez rok od daty zakupu?
Gwarancji biegnie. Rękojmia (nizegodność z umową) nie.
> Mam telefon w Plusie, ktory sie notowrcznie psuje (byl juz 3 razy
> wymieniany na nowy), jednak salon sprzedazy odmawia zwrotu pieniedzy
> czy wymiany na inny model i jedyne co proponuje to naprawa/wymiana na
> nowy egzemplarz. Telefon byl kupiony za calkiem niezla kase w
> programie lojalnosciowym dla klientow ktorym sie skonczyla umowa...
>:///
> Mozna cos na to poradzic???
> Moze ktos mial podobny przypadek?
Najpierw powiedz kiedy kupiłeś - jeśli w przed 1/1/2003 to pozostaje Ci
się męczyć z gwarancją i obowiązuje Cię to co tam stoi. Jeśli po tym
okresie to możemy się pozastanawiać co z tym zrobić. Powiedz też czy
jesteś konsumentem czy telefon był kupiony na firmę.
--
Marcin
-
3. Data: 2004-01-06 16:37:55
Temat: Re: Okres obowiazywania rekojmi
Od: kam <k...@p...onet.plX>
Marcin Debowski wrote:
> Nie, choć istnieją sprzeczne opinie, czy można naprzemiennie reklamować tą
> samą usterkę z tego i z tego (jeśli usterka się powtarza). W sytuacji
> dużej uciążliwości dla konsumenta, autorytety skłaniają się ku możliwości
> takich przeskoków.
Wymiana sprzętu w ramach gwarancji raczej wyklucza rękojmię. Trudno
byłoby nakładać na sprzedawcę odpowiedzialność za rzecz wydaną przez
gwaranta.
>>Czy po wymianie sprzetu na nowy w ramach gwarancji okres waznosci
>>rekojmi biegnie od poczatku czy tylko przez rok od daty zakupu?
> Gwarancji biegnie.
W sprzedaży konsumenckiej (po 1.01.2003 r.)- tylko jeśli sama gwarancja
to przewiduje.
> Rękojmia (nizegodność z umową) nie.
chyba że wymiana była w ramach niezgodności, wtedy tak
KG
-
4. Data: 2004-01-06 17:43:35
Temat: Re: Okres obowiazywania rekojmi
Od: Kamil Łucznik <N...@l...pl>
On Tue, 6 Jan 2004 17:45:13 +0800, Marcin Debowski <a...@n...net>
wrote:
>Najpierw powiedz kiedy kupiłeś - jeśli w przed 1/1/2003 to pozostaje Ci
>się męczyć z gwarancją i obowiązuje Cię to co tam stoi. Jeśli po tym
>okresie to możemy się pozastanawiać co z tym zrobić. Powiedz też czy
>jesteś konsumentem czy telefon był kupiony na firmę.
Jestem konsumentem. Telefon byl kupiony 4 stycznia 2002!!! Od tego
czasu byl 4 razy w serwisie, w tym 3 razy byl wymieniany na nowy
(ostatnio w czerwcu 2003). Czyli pozostaja mi tylko uprawnienia
wynikajace z gwarancji? :///
-
5. Data: 2004-01-06 19:29:08
Temat: Re: Okres obowiazywania rekojmi
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <5...@4...com>, Kamil Łucznik wrote:
> Jestem konsumentem. Telefon byl kupiony 4 stycznia 2002!!! Od tego
> czasu byl 4 razy w serwisie, w tym 3 razy byl wymieniany na nowy
> (ostatnio w czerwcu 2003). Czyli pozostaja mi tylko uprawnienia
> wynikajace z gwarancji? :///
Niestety chyba tak. Z tym, ze zarzadaj warunkow gwarancji na pismie (o
ile nie masz) i je przstudiuj - bedziesz dokladnie wiedzial co Ci
przysluguje.
--
Marcin
-
6. Data: 2004-01-06 19:42:08
Temat: Re: Okres obowiazywania rekojmi
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <5...@4...com>, Kamil Łucznik wrote:
> Jestem konsumentem. Telefon byl kupiony 4 stycznia 2002!!! Od tego
> czasu byl 4 razy w serwisie, w tym 3 razy byl wymieniany na nowy
> (ostatnio w czerwcu 2003). Czyli pozostaja mi tylko uprawnienia
> wynikajace z gwarancji? :///
Niestety chyba tak. Z tym, ze zazadaj warunkow gwarancji na pismie (o
ile nie masz) i je przstudiuj - bedziesz dokladnie wiedzial co Ci
przysluguje.
--
Marcin