  • 41. Data: 2016-02-14 15:12:01
    Temat: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 02/14/2016 10:45 PM, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > pisujących w sieci po prostu ginął ludzie. Ginął, bo wydaje im się, ze
    > ta Policja, to tak stoi sobie na tych drogach i nic im nie wolno, nic
    > nie potrafią, a samochody, to sobie zatrzymują dla hecy i wypracowania
    > statystyk.
    >
    > Cóż, na szczęście, Polska, to nie "Dziki Zachód" i przeważnie zatrzymuje
    > się kierującego w związku z wykroczeniem albo do "rutynowej kontroli".
    > Toteż jak raz na czas pojawia się przygłup, to dla świętego spokoju
    > policjant pozwala mu się powygłupiać i puszcza wolno. Bo po co się

    Tu jest dość ciekawy artykuł na ten temat:

    http://maszprawo.org.pl/2013/06/spisywanie-legitymow
    anie-przez-policje/

    Art. 15.
    1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają prawo:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości; (...)
    3) zatrzymywania osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie
    zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia; (...)
    5) dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości
    bagaży i sprawdzania ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach
    transportu lądowego, powietrznego i wodnego, w razie istnienia
    uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą
    kary; (...)

    oraz:

    LEGITYMOWANIE OSÓB
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2005 r. w sprawie sposobu
    postępowania przy wykonywaniu niektórych uprawnień policjantów.

    § 5. 1. W przypadku legitymowania osoby znajdującej się w pojeździe,
    policjant może, ze względów bezpieczeństwa, żądać opuszczenia pojazdu
    przez tę osobę oraz inne osoby znajdujące się w pojeździe.

    oraz:

    Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 28 października 2011 r. (sygn. akt III KK
    291/11)
    Wykroczenia z art. 65 § 2 k.w. dopuszcza się osoba, która wbrew
    obowiązkowi nie udziela właściwemu organowi państwowemu lub instytucji
    upoważnionej z mocy ustawy do legitymowania, wiadomości lub dokumentów
    co do tożsamości własnej lub innej osoby, swego obywatelstwa, zawodu,
    miejsca zatrudnienia lub zamieszkania.

    No więc o ile samo prawo nie precyzuje "okazania dokumentów", jako
    czynności w której "dokumenty należy wręczyć policjantowi do jego lewej
    ręki swoją prawą ręką przez lewe ucho oknem uchylonym przynajmniej na 30
    centymetrów", to chyba nic nie szkodzi na przeszkodzie, gdy taki "znafca
    prawa z telefonem do swojego prawnika" będzie musiał opuścić pojazd,
    poddać się kontroli osobistej i dokładnego przejrzenia bagaży. O ile
    komuś chce się kopać z koniem.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 42. Data: 2016-02-14 18:17:15
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/14/2016 2:37 AM, cef wrote:

> [...]
    >
    > Ale czy naprawdę zatrzymują was do kontroli tak często
    > i postępowanie policji jest tak nieregulaminowe, że aż trzeba
    > odgrywać twardziela i miotać paragrafy? Czy naprawdę każą
    > wam stawać na uszach czy każdorazowo robią jakieś
    > upokarzające przeszukania czy coś podobnego?
    > Może jeździcie w sposób, który skłania policję do bardziej stanowczych
    > zachowań?
    > Ile razy statystycznie w roku czy na przejechane tysiące km macie kontakt
    > z policjantem, żeby wypracowywać sobie jakieś wzorce zachowań stosownie
    > do naruszanych paragrafów czy nieregulaminowych zachowań.

    Oczywiscie, ze nie.
    Wiekszość policjantów jest normalnych.
    Rodzynki trafiają się wszędzie i o nich mowa.

  • 43. Data: 2016-02-14 18:19:26
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/14/2016 3:00 AM, Robert Tomasik wrote:

    > Jak przegina, to fakt. Żądanie dokumentu nie jest żadnym przegięciem i
    > po prostu policjanci na tym filmiku dali się zrobić w idiotów.

    Żądanie dokumentu nie jest przegięciem. Odmowa jego wręczenia jest moim
    prawem i mogę z niego skorzystać. I tyle w temacie.

  • 44. Data: 2016-02-14 18:23:13
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/14/2016 7:45 AM, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > km mógł uciekać tylko krajówką, albo wjechać w boczną i po kilku
    > kilometrach zatrzymać się przed szlabanem do lasu. Gnał krajówką, a
    > jadący za nim policjanci nagrali kilka sytuacji, w których po prostu o
    > mało co nie spowodował wypadku. Złapano go na blokadzie na końcu tej
    > krajówki. Dostał kilka lat w zawiasach i zakaz prowadzenia pojazdów.
    > Uciekał, bo miał w samochodzie dwie ładne dziewczyny.
    >
    > Tak więc kończąc przydługi post, do którego mnie sprowokowałeś, weź z
    > łaski swojej pod uwagę, że takie akcje w Internecie, z pozoru

    Nie wiem co bierzesz, ale masz fajne sny.

  • 45. Data: 2016-02-14 18:38:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-14 o 09:43, re pisze:

    > Użytkownik "cef"

    > Ale czy naprawdę zatrzymują was do kontroli tak często
    > i postępowanie policji jest tak nieregulaminowe, że aż trzeba
    > odgrywać twardziela i miotać paragrafy?..
    > ---
    > Prawie się nie zdarzyło by policjant mi się przedstawił przy kontroli a
    > teksty jakie słyszałem to by trzeba nagrywać np "Dmuchamy", "Jak nie
    > dmuchniesz dobrze to będziemy tu do rana dmuchać". Ścierwa jebane

    Może Twój wygląd ich prowokuje?
    (albo ubiór :-))

  • 46. Data: 2016-02-14 18:41:37
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Jesteś bezczelny.
    policjant nie jest nomalnym człowiekiem, bo nikt normalny tam nie idzie
    pracować.
    Tam idą ludzie z jakiegoś motywu:
    najczęściej jest to spaczenie polegające na żądzy władzy,
    często są motywy zarobkowe - tacy ludzie dopuszczją dowolnie dalekie
    złajdaczenie się dla pieniędzy,
    kolejny motyw to emerytury.

    Normalny człowiek, mający jakieś poczucie godności by się nie złajdaczyć i
    nie wdepnąć w te mafię, nie wejdzie tam.
    O tym wiedzą nawet dzieci i wiedziały od kilku pokoleń.

    A jak policjantem jest taki element to trudno oczekiwać by on pszestszegał
    prawa i regulaminu.
    Do mnie policjant darł się "stuj bo stszelam!", bo hciał mi nielegalnie
    oddać zabrany pszez policję też nielegalnie komputer . To jest normalne?
    Inny policjant do mnie stszelał na terenie sądu, całkwicie bezprawnie, bo w
    ręku miałam kwit z nielegalną adnotacją skorumpowanego sędziego o odmowie
    ksera kilku stron z akt sprawy w sądzie pracy ( bo pracodawca mi nie
    zapłacił).
    Itd itp.
    To jest normalne?

    Jaki procent jest tam ludzi w normie?
    Powiesz 5%?
    I będziesz w błędzie, nie może być 5% ani nawet mniej, bo normalny tam nie
    trafi.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 47. Data: 2016-02-14 18:45:24
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > A i jeszcze jest w prawie, że policjant ma prawo wydawać polecenia
    > legitymowanemu, a legitymowany policjantowi nie, ...

    Sory, ale policjant ma OBOWIĄZEK okazać legitymację nażądanie , więc niczym
    to się nie rużni od wydania polecenia olicjantowi, że ma okazać legitymację,
    w sposub umożliwiający spisanie .

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 48. Data: 2016-02-14 19:41:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > strefy Schengen ta procedura wygląda podobnie. Rozmawiałem z
    > policjantami Kanady i USA - tam mają analogicznie.

    O kraje EU.

> [...]
    > choć by z tego wnoszę, że strona służbowa dopuszczała ich brak. Jeśli
    > upierasz się przy powielaczowym prawie, to sprecyzuj, jaki akt coś

    Obywatel ma znać i pamiętać zarządzenia komendanta policja ?
    Wolne żarty.

    > Błądzisz. Zdarzyło mi się kilka razy, że poszukiwany podawał dane po
    > prostu brata pewien, że brata w systemie nie mamy. To przecież nie musi
    > być obca przypadkowa osoba.

    To po zorientowaniu się należy go ukarać a nie karać profilaktycznie
    wszystkich innych.

    > Ale prawie wszystkie dane bywają w dowodzie osobistym, czy innych
    > zagubionych dokumentach.

    Ale nie zawsze człowiek je ma, nie zawsze też zachodzi potrzeba
    sprawdzenia czy to jego dane a nie brata.

    > Ooo! Widzę, ze z braku racjonalnych argumentów uderzamy w
    > postkomunistyczność :-)

    Bo argumenty w stylu "ma wykonywać wszystkie polecenia policjanta"
    są nie tylko nieprawdziwe ale przypominają też czasy komuny gdzie
    milicjant był panem i władcą.

> [...]
    > ta Policja, to tak stoi sobie na tych drogach i nic im nie wolno, nic
    > nie potrafią, a samochody, to sobie zatrzymują dla hecy i wypracowania

    Mądraliński to taki który zamiast obalać argumenty strony przeciwnej
    obala wymyślone przez siebie i przypisywane dyskutantowi.
    A to że zatrzymują dla wypracowania statystyk to prawda.
    Prawdą jest też że w założonych normach mają ilość wylegitymowań.
    I zamiast pilnować porządku i przestrzegania przepisów zajmujecie się
    wyrabianiem norm i szykanowanie obywateli a bywa że i zastraszaniem.

> [...]
    > Toteż jak raz na czas pojawia się przygłup, to dla świętego spokoju
    > policjant pozwala mu się powygłupiać i puszcza wolno. Bo po co się

    Rutynowa kontrola to właśnie wyrabianie norm i szykanowanie obywateli.

> [...]
    > czas liczba dowcipów z ucieczkami. Było kilka strzelanin nagłaśnianych
    > przez media, ale jakoś dziwnie nikt nie podaje później wyroków.

    Mieli zatrzymać gangstera. Ale że to idioci bez wiedzy i rozumu
    napadli na dwu nastolatków i użyli broni. Dla dzieciaków jacyś
    bandyci (bez mundurów czy identyfikatorów policji) ich napadli
    i chcieli zabrać na środku drogi samochód ojca więc zaczęli
    uciekać. Bandyci strzelali i były ofiary. Wyroki były ale kolega
    tych co strzelali ich nie pamięta.

> [...]
    > wątpliwość, jaką amunicję wydano prewencji. Spokój, jaki zapanował w tym
    > sektorze zdziwił nawet kibiców drużyny przeciwnej.

    Gratulacje dla pomysłu policjantów.

> [...]
    > uciekali by tylko przestępcy. Oczywiście, na początku kilku próbujących
    > by zostało odstrzelonych, ale niestety to cena za życie pozostałych.

    Pod warunkiem że używający broni będzie w mundurze policyjnym
    i nie będzie udawał bandyty jak to potraficie dzisiaj.

> [...]
    > krajówki. Dostał kilka lat w zawiasach i zakaz prowadzenia pojazdów.
    > Uciekał, bo miał w samochodzie dwie ładne dziewczyny.

    To może zamiast prowadzić pościg który stwarza zagrożenie dla ludzi
    wypracować inne rozwiązania. Po co wam łączność radiowa i telefoniczna
    skoro nie potraficie z niej sensownie skorzystać i każdy tuman w
    mundurku uważa że powinien włączyć koguta i jak strażnik teksasu
    dopaść podejrzanego osobiście ?

    > Tak więc kończąc przydługi post, do którego mnie sprowokowałeś, weź z
    > łaski swojej pod uwagę, że takie akcje w Internecie, z pozoru
    > nieszkodliwe, są bardzo niebezpieczne.

    Co niebezpiecznego mnie spotka jeśli nie dam potrzymać policjantowi
    swojego dowodu ? Poza tym że mnie "aresztuje" i zawiezie na posterunek ?
    Będzie strzelać ?

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2016-02-14 20:10:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-02-16 o 18:38, cef pisze:

    > Może Twój wygląd ich prowokuje?
    > (albo ubiór :-))

    Nie powinien, ale czasem tak bywa. Kiedyś, jak miałem kilkanaście lat
    szliśmy we trzech przez miasto. Jeden nasz kolega miał włosy w takiego
    czuba ostrzyżone. Legitymowali go chyba ze cztery razy, a nas nawet o
    nazwisko nie zapytali, choć szliśmy razem.

  • 50. Data: 2016-02-14 20:23:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-02-16 o 19:41, RadoslawF pisze:

    > O kraje EU.

    Czyli po prostu nie znasz żadnego i zgrywasz głupa licząc na to, że
    nikomu się nie będzie chciało polemizować z idiotyzmem starając się
    wymyślić, o co też Ci może chodzić.

    > Obywatel ma znać i pamiętać zarządzenia komendanta policja ?
    > Wolne żarty.

    Wiesz, skoro twierdzisz, że jest, to by wypadało. Albo nie prawić głupot.

    > To po zorientowaniu się należy go ukarać a nie karać profilaktycznie
    > wszystkich innych.

    Twierdziłeś, ze sporym problemem jest nauczenie się personaliów innej
    osoby i z tym polemizuję.

    > Ale nie zawsze człowiek je ma, nie zawsze też zachodzi potrzeba
    > sprawdzenia czy to jego dane a nie brata.

    Ależ oczywiście, bo to wszystko jedno czy to on, czy brat. Weź chłopie
    ochłoń :-) bo brniesz w głupotę.

    > Bo argumenty w stylu "ma wykonywać wszystkie polecenia policjanta"
    > są nie tylko nieprawdziwe ale przypominają też czasy komuny gdzie
    > milicjant był panem i władcą.

    Ma wykonać, a później sobie może pisać skargę. Nie mam nic przeciwko
    skargom i wyjaśnianiu ich później, ale radząc ludziom przez Internet
    "ciecia w pręta" z Policją możesz ich po prostu zabić albo doprowadzić
    do tego, że sobie kłopotów narobią.

> [...]
    > I zamiast pilnować porządku i przestrzegania przepisów zajmujecie się
    > wyrabianiem norm i szykanowanie obywateli a bywa że i zastraszaniem.

    To pisz skargi, składaj zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa, ale
    nie narażaj ludzi wokół siebie swoją głupotą.

    > Rutynowa kontrola to właśnie wyrabianie norm i szykanowanie obywateli.

    Napisz skargę, albo zawiadomienie o przestępstwie.

    > Co niebezpiecznego mnie spotka jeśli nie dam potrzymać policjantowi
    > swojego dowodu ? Poza tym że mnie "aresztuje" i zawiezie na posterunek ?
    > Będzie strzelać ?

    Tylko, że legitymowanie Twoje normalnie będzie trwało kilkanaście minut,
    a z wydziwianiem spędzisz w towarzystwie Policji kilka godzin i w
    dodatku może się skończyć wyrokiem. Skoro jesteś masochistą, to Twoje
    prawo, ale ne propaguj to jako normalnego zachowania. Tak jak para dwóch
    homoseksualistów nigdy w moich oczach nie będzie małżeństwem.