  • 71. Data: 2009-03-18 20:36:16
    Temat: Re: Ogromne "wyrównanie" rachunku za prąd za poprzednie pół roku
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 18.03.2009 AdamS <a...@c...interia.pl> napisał/a:

    > a jaki problem samemu odczytac licznik i sprawdzić jak się to ma do
    > prognoz? jak już ktoś wcześniej wspomniał a u mnie też jest tak, można
    > zadzwonic podać stan licznika i wszystko ładnie skorygują. jeśłi już jesteś
    > takim planistą budżetowym jak wspomniałes wcześniej to tym bardziej dziwi
    > fakt braku panowania nad zuzyciem prądu iwskazanimi licznika.
    Odczytywali kilkanaście dni temu prąd. Akurat nikogo nie było w domu,
    więc nie odczytali. Po powrocie - wyklikałem na stronie prawidłowy stan
    licznika i tyle. Na następny dzień dostałem:
    - fakturę prognozowaną z informacją że nie było możliwości odczytania
    licznika
    - telefon że jest różnica kilku kilowatogodzin, więc bym nie płacił
    faktury prognozowanej a w ciągu kiku dni dostanę poprawną fakturę na
    podstawie danych które wyklikałem na stronie.

    I tyle z tematu - co to za problem samemu stan licznika podać do
    operatora? ;>

    Operator to enea - Poznań.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 72. Data: 2009-03-18 21:26:53
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:gpqnea$o7d$1@news.onet.pl...

    > problem widze w calosci, liczniki i odczyty to tylko jeden z elementow
    Witam

    To zmień licznik na przedpłatowy. Ty będziesz odpowiedzialny by w porę
    zasilić licznik.

    Tylko potem nie płacz, jak zapomnisz dokupić karty zdrapki, a w sobotę
    po południu skończy się stan starej i licznik wyłączy prąd. I albo
    szukanie automatu albo czekanie bez prądu do poniedziałku by kupić w kasie.

    Damian

  • 73. Data: 2009-03-18 21:30:06
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:gpo4c2$nqk$1@news.onet.pl...

    > problem w tych zasr... prognozach i pozniejszych wyrownaniach z pol roku
    > albo rok, co innego jak musisz placic miesiecznie 100-150, niz pozniej
    > nagle zaplacic np 650 albo i wiecej, albo niech lepiej prognozuja, albo
    > wzorem innych instytucji pobieraja oplaty za faktycznie zuzyta energie w
    > cyklu miesiecznym czy dwumiesiecznym
    Witam

    Zmień licznik na przedpłatowy, nie będziesz miał prognoz. I tylko ty
    będziesz odpowiedzialny za odczyty licznika i jego zasilanie gotówką we
    właściwym czasie.

  • 74. Data: 2009-03-19 07:33:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "tpsa" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Żaden, tylko to dodatkowo kosztuje i ktoś musi zapłacić.

    > Więc czemu wszyscy mielibyśmy dodatkowo pokryć koszty tych nielicznych
    > przypadków odchylenia w prognozach.

    no tak, widze ze brak myslenia perspektywicznego to nie tylko domena
    uslugodawcow :)

    pewnie ze dodatkowo kosztuje, ale oprocz tego generuje w przyszlosci
    oszczednosci, ale tego jak widze nawet sami klienci nie dostrzegaja, typowo
    polskie myslenie, liczy sie tu i teraz, a po nas chocby potop

  • 75. Data: 2009-03-19 11:13:59
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Cavallino pisze:

    > Już chyba teraz możesz sobie wybrać dostarczyciela prądu.
    > Żaden z nich nie oferuje różnych sposobów odczytu?

    Polenergia mi regularnie co miesiąc przesyła fakturę za zużytą energię,
    nie ma żadnych prognoz. W standardzie, bez żadnej dopłaty.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 76. Data: 2009-03-20 07:54:48
    Od: AdamS <a...@c...interia.pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 08:33:44 +0100, szerszen napisał(a):

    > pewnie ze dodatkowo kosztuje, ale oprocz tego generuje w przyszlosci
    > oszczednosci, ale tego jak widze nawet sami klienci nie dostrzegaja, typowo
    > polskie myslenie, liczy sie tu i teraz, a po nas chocby potop

    Przykładem typowego roszczeniowego polskiego myslenia jest własnie temat
    założony przez Ciebie - mam zapłacić więcej bo nie potrafiłem sprawdzić
    licznika więc niech ZE sprawdza on-line bym znów nie miał niedopłaty, ja w
    tym czacie będę leżał i pił piwo ;)
    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 77. Data: 2009-03-23 07:13:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "AdamS" <a...@c...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Przykładem typowego roszczeniowego polskiego myslenia jest własnie temat
    > założony przez Ciebie

    zanim zaczniesz cos komus imputowac, sprawdz czy masz racje, bo narazie to
    tylko udowadniasz ze nie umiesz czytac

    a wracajac do reszty twojej wypowiedzi, to w przypadku telefonu moze tez sam
    powinienenm sobie licznik impulsow zamontowac, albo stoper z telefonem nosic
    i na karteczce spisywac czasy rozmow?
    bo w sumie zasada ta sama, a w jednym wypadku uwazasz to za oczywista
    oczywistosc, ze tak jest, a w drugim sens tego samego negujesz

  • 78. Data: 2009-03-23 09:14:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > sam powinienenm sobie licznik impulsow zamontowac, albo stoper z telefonem
    > nosic i na karteczce spisywac czasy rozmow?

    Znaczy twierdzisz, że jak więcej wygadasz, to będziesz oburzony, że
    abonament nie objął Twoich rozmów i po fakcie musisz więcej zapłacić?

  • 79. Data: 2009-03-23 09:35:27
    Od: AdamS <a...@c...interia.pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 08:13:54 +0100, szerszen napisał(a):

    > a wracajac do reszty twojej wypowiedzi, to w przypadku telefonu moze tez sam
    > powinienenm sobie licznik impulsow zamontowac, albo stoper z telefonem nosic
    > i na karteczce spisywac czasy rozmow?

    jeśli masz na mysli telefony komórkowe to zdecydowana większość posiada
    rejestr połączeń i sms. Rozliczenia są sekundowe więc nie ma problemu by
    nad tym panować. Poza tym w mojej sieci na bieżąco on-line mogę sprawdzić
    stan połączeń i wiem kiedy przekraczam "darmowe minuty". Dla tych co nie
    potrafią panować nad rozmowami są oferty pre-paid dla tych co nie protrafią
    panowac nad odczytem z liczników jest równiez oferta prepaid.

    Twój przykład jest klasycznym biadoleniem po fakcie i tyle.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 80. Data: 2009-03-23 12:31:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Twój przykład jest klasycznym biadoleniem po fakcie i tyle.

    no coz, czytanie opanowales, teraz kolejny krok, rozumiec co czytasz

    chodzi mi o zasade, place za to co wygadam,zuzyje wg licznika, a nie prognozy i
    zastanawianie sie czy byc moze czegos nie przekroczylem, co za pol roku mi sie
    czkawka w postaci wysokiego rachunku odbije