  • 51. Data: 2009-03-18 11:38:00
    Temat: Re: Ogromne "wyrównanie" rachunku za prąd za poprzednie pół roku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:gpqm46$5ce$1@news.task.gda.pl...

    > nie bylo by takich dylematow, kiedy bylaby skuteczna konkurencja, wtedy by
    > sie okazalo ze nie dosc ze wszystko mozna, to jeszcze jest taniej, kiedys
    > tez wszyscy mysleli ze telefon to luksus, a ceny za rozmowy takie maja
    > byc, jak sie okazuje terza prosza aby miec telefon u nich, a ceny sa coraz
    > nizsze, wiec o czym mowa

    Już chyba teraz możesz sobie wybrać dostarczyciela prądu.
    Żaden z nich nie oferuje różnych sposobów odczytu?

    W każdym razie jak sprawdzałem, to i tak Enea była najtańsza.

  • 52. Data: 2009-03-18 11:44:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Już chyba teraz możesz sobie wybrać dostarczyciela prądu.
    > Żaden z nich nie oferuje różnych sposobów odczytu?

    Wybrać możesz producenta prądu. Dostawca prądu pozostaje ten sam. Tym
    samym ceny przesyłu oraz sposób przesyłu energii, odczytu liczników itp.
    pozostaje monopolem.

    > W każdym razie jak sprawdzałem, to i tak Enea była najtańsza.

    To, że konsument może wybrać spośród kilkunastu zakładów
    energetycznych, kontrolowanych, koncesjonowanych przez państwo, gdzie
    państwo określa ile i jak mogą wyprodukować energii, za ile ją sprzedać
    oraz państwo nie dopuszcza do tego, aby powstały małe, czy nawet duże
    nowe zakłady produkujące prąd bynajmniej nie jest wolnym rynkiem. Nie ma
    się co oszukiwać: w kwestii energetyki nie ma wolnego rynku, pomimo
    tego, że konsument ma niby rzekomy wybór.

    A można zacząć pozwolić na działania oddolne - dlaczego nie mogę
    postawić sobie wiatraka i zużywać wyprodukowaną w ten sposób energię
    tylko na własne potrzeby albo sprzedawać po sąsiadach?

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2009-03-18 11:45:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Już chyba teraz możesz

    to jest najwlasciwsze okreslenie - teraz chyba

    a ja pisze o skutecznej konkurencji, a nie takiej obciazonej monopolista od
    przylacza

  • 54. Data: 2009-03-18 11:47:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A można zacząć pozwolić na działania oddolne - dlaczego nie mogę
    > postawić sobie wiatraka i zużywać wyprodukowaną w ten sposób energię
    > tylko na własne potrzeby albo sprzedawać po sąsiadach?

    A nie możesz?

    --
    spp

  • 55. Data: 2009-03-18 11:53:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wybrać możesz producenta prądu. Dostawca prądu pozostaje ten sam.

    Coś chyba pokręciłeś.
    Sprzedawcę prądu możesz sobie wybrać.

    Operatora systemu dystrybucji za to nie możesz (siłą rzeczy, bo chyba nie
    chcesz ciągania osobnych drutów po miastach).

  • 56. Data: 2009-03-18 11:54:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > to jest najwlasciwsze okreslenie - teraz chyba
    >
    > a ja pisze o skutecznej konkurencji, a nie takiej obciazonej monopolista
    > od przylacza

    Ale problem widziałeś w liczniku i odczytach, a za to już odpowiada
    sprzedawca.

  • 57. Data: 2009-03-18 12:12:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ale problem widziałeś w liczniku i odczytach, a za to już odpowiada
    > sprzedawca.

    problem widze w calosci, liczniki i odczyty to tylko jeden z elementow

  • 58. Data: 2009-03-18 12:13:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A nie możesz?

    slyszalem dwie wersje, jedna ze na wlasny uzytek mozna, druga, ze wszystko
    to co wyprodukujesz musisz sprzedac energetyce i od nich odkupic

    w sumie nie wiem ktora jest prawdziwa

  • 59. Data: 2009-03-18 12:14:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Operatora systemu dystrybucji za to nie możesz (siłą rzeczy, bo chyba nie
    > chcesz ciągania osobnych drutów po miastach).

    a czemu nie, chyba ze znajdziesz jakis inny skuteczny sposob na ukrocenie
    monopolu jednej instytucji na dostarczanie energii

  • 60. Data: 2009-03-18 12:19:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > a czemu nie,

    Bo już jedna sieć szpeci, utrudnia ruch i budowy wystarczająco.