  • 111. Data: 2005-12-25 22:58:29
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Do znudzenia - był jeden znak i jedno malowidło.

    Nawet jesli przyjmujac ze oba znaki sa prawnie dopuszczone to PORD jasno
    okresla zasady ich przestrzegania i znaki poziome w tej hierarchi sa na
    samym koncu, wiec kierujacy tak czy inaczej powinien stosowac sie do
    znaku pionowego

    Jacek

  • 112. Data: 2005-12-25 23:00:25
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    AB napisał(a):

    > Pamiętam i do niczego takiego nie namawiam.
    > Sznur tirow mial byc przykladem na to, ze znaki pinowe latwo moga byc
    > zaslaniete, dlatego tez stosuje sie poziome przypomninacze/przyblizacze tego
    > co jest napisane na pionowych

    Jaki sznur tirow??
    Rozumiem ze to droga z dwoma pasami w jednym kierunku??
    Wiec w takim wypadku znaki musza byc ustawione po obu stronach jezdni,
    tak aby uniknac przypadkow zasloniecia przez sznur tirow.

    Jacek

  • 113. Data: 2005-12-25 23:01:49
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Ajgor napisał(a):

    > 1. Dwa wykluczajace sie znaki (wiem wiem... malunek slonia)...

    Nie ma tu mowy o wykluczajacych sie znakach.

    Czy wiesz jaka panuje hierarchia jesli chodzi o znaki i sygnaly drogowe??

    Jacek

  • 114. Data: 2005-12-25 23:24:06
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał ...

    > Kolejnosc jest taka:
    >
    > 1.
    > 2.
    > 4.
    > 3.

    A reguluje to jakiś przepis, czy to tylko taka Twoja teoria?

    Sławek

  • 115. Data: 2005-12-25 23:52:29
    Od: "AB" <a...@o...pl>

    > Jaki sznur tirow??
    Tak sobie wymysliłem...

    > Rozumiem ze to droga z dwoma pasami w jednym kierunku??
    > Wiec w takim wypadku znaki musza byc ustawione po obu stronach jezdni, tak
    > aby uniknac przypadkow zasloniecia przez sznur tirow.

    Nie wiem czy muszą i czy na pewno są.
    Ja nie znam tej konkretnej drogi, ale mogę sobie wyobrazić trzy pasy jezdni
    i to że skrajnymi jadą sznury tirów, a ja jestem na środkowym i tak jedziemy
    już od 5 minut. Mogę sobie to wyobrazić.

    -al

  • 116. Data: 2005-12-26 00:18:45
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>

    Użytkownik "AB" napisał w wiadomości news:donc0u$h38$2@news.onet.pl...

> [...]
    > jezdni i to że skrajnymi jadą sznury tirów, a ja jestem na środkowym i tak
    > jedziemy już od 5 minut. Mogę sobie to wyobrazić.

    Na tej konkretnej drodze to jest w miejscu, gdzie dojezdza sie do
    skrzyzowania ze swiatlami. Jakies 200 metrow przed skrzyzowaniem (pisze z
    pamieci i nigdy tego nie mierzylem, ale chyba tyle bedzie). Po prawej jest
    jeden pas, po lewej drugi, a po srodku dodany pas dla skrecajacych w lewo. I
    tam rzeczywiscie moze ciezarowka zaslonic.

  • 117. Data: 2005-12-26 00:19:58
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > ograniczono prędkość do 70 km/h, a nie 50 km/h. Znak poziomy jest
    > większy więc się zasugerował.
    w momencie gdy mijał znak pionowy leciała koło niego duża ciężarówka,
    wydedukował, że był to znak 70km/h TYM bardziej, że znak poziomy
    "powtórzył" tę informację na ziemi.

    Uważam, że gostek może wykrać w sądzie. Adwokat jest tylko potrzebny.

    --
    pzdr
    Agryppa

    Cyfrowy klucz publiczny / Digital public key
    http://agrypa1.atspace.com/klucze/agrypa_onet-public
    .asc

  • 118. Data: 2005-12-26 01:08:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    castrol wrote:

    > Nawet jesli przyjmujac ze oba znaki sa prawnie dopuszczone

    Są.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I
    ADMINISTRACJI
    z dnia 31 lipca 2002 r.
    w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    Par 2. pkt 6

    Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe
    ostrzegawcze lub zakazu stanowią powtórzenie zastosowanych
    znaków pionowych.

    > to PORD jasno
    > okresla zasady ich przestrzegania i znaki poziome w tej hierarchi sa na
    > samym koncu, wiec kierujacy tak czy inaczej powinien stosowac sie do
    > znaku pionowego

    No to teraz ty dopisz paragraf do tego co napisałeś.

  • 119. Data: 2005-12-26 06:51:13
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Padre" <s...@e...wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał ...

    > A reguluje to jakiś przepis, czy to tylko taka Twoja teoria?

    W wątkowej sytuacji mówi o tym przepis mówiący, że znak poziomy stanowi jedynie
    powtórzenie znaku pionowego a nie samodzielny znak. Pionowy jest samodzielny i
    samowystarczalny;) a więc zgodnie z logiką ważniejszy.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 120. Data: 2005-12-26 07:04:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Leszek wrote:

    > W wątkowej sytuacji mówi o tym przepis mówiący, że znak poziomy stanowi
    > jedynie
    > powtórzenie znaku pionowego a nie samodzielny znak.

    Nie do końca.
    Znak pionowy może być powtórzony w postaci znaku poziomego, ale znak
    poziomy sam w sobie też istnieje.

    Pionowy jest
    > samodzielny i samowystarczalny;)

    Poziome też są samodzielne i wystarczające.

    > a więc zgodnie z logiką ważniejszy.

    logikę zostaw na później, teraz znajdź paragrafy.