  • 21. Data: 2009-11-13 16:17:46
    Temat: Re: Office na firmę, ale niekomercyjnie (lubna komputerze firmowym)
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Smok Eustachy wrote:

    > Dnia Fri, 13 Nov 2009 10:18:43 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
    napisał(a):
    > /..../

    > Tristan się rozpisał i nie ma odpowiedzi do tej pory. Mnie ciekawi
    też
    > interpretacja "3 komputerów"
    > 1. Czy chodzi o to że jednocześnie może być zainstalowany na 3
    > komputerach.
    > 2. Czy może w ogóle na 3 komputerach.
    > 3. Czy chodzi o 3 aktywacje. Np reinstalujesz system, instalujesz
    > ponownie Office i to jest już 2 komputer.

    Chyba szukasz dziury w całym. Jak dla mnie sformułowanie "produkt
    licencjonowany dla trzech komputerów osobistych" jest jednoznaczne
    (ale może dlatego, że nie jestem skażony prawniczym sposobem myślenia.
    To nie przytyk, tylko ogólna uwaga). I działa zgodnie z tym, jak je
    rozumiem: zainstalowałem MS Office na 2 komputerach, zaktywowałem i
    oba działają - również jednocześnie.

    JaromirD

  • 22. Data: 2009-11-13 16:20:51
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2009 17:17:46 +0100, JaromirD napisał(a):
    /..../

> [...]
    > licencjonowany dla trzech komputerów osobistych" jest jednoznaczne (ale
    > może dlatego, że nie jestem skażony prawniczym sposobem myślenia. To nie

    Nie prawniczym tylko eulowym.

    I działa zgodnie z tym, jak je rozumiem:
    > zainstalowałem MS Office na 2 komputerach, zaktywowałem i oba działają -
    > również jednocześnie.

    To teraz potestuj:
    - zaoraj systemy na nich i spróbuj zainstalować jeszcze raz.
    - wykasuj na nich tego ofisa i zainstaluj na 2 innych.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 23. Data: 2009-11-13 16:23:04
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Smok Eustachy wrote:

    > Dnia Fri, 13 Nov 2009 17:10:40 +0100, JaromirD napisał(a):
    > /..../
    >
    > To jest słabe.

    W jakim sensie słabe?

    > Niestety też słabe. Konkretne przykłady.

    Chciałbyś by MS zamieścił na opakowaniu kompletną listę sytuacji,
    kiedy nastąpiłoby złamanie licencji? Bo przecież lista z przykładami
    dalej prowokowałaby pytania w stylu "A czy ja łamię licencję? A czy
    moja sytuacja podpada pod komercyjne zastosowanie? itd.

    JaromirD

  • 24. Data: 2009-11-13 16:44:04
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Smok Eustachy wrote:

    > To teraz potestuj:
    > - zaoraj systemy na nich i spróbuj zainstalować jeszcze raz.
    > - wykasuj na nich tego ofisa i zainstaluj na 2 innych.

    Wybacz, ale dla wątpliwej przyjemności udowadniania własnej racji nie
    będę przechodził (przynajmniej na razie i oby jak najdłużej nie) jeszcze
    raz tej drogi przez mękę. To jeśli chodzi o pkt 1. Co do drugiego, to mam
    wrażenie (nie poparte dowodami), że Office "przywiąże się" do danych
    komputerów i po wyczerpaniu limitu 3 maszyn odmówi aktywowania. Gdyby
    było inaczej, to jaką MS miałby kontrolę nad liczbą instalacji?

    JaromirD

  • 25. Data: 2009-11-13 16:45:21
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2009 17:23:04 +0100, JaromirD napisał(a):

    > komputerów

    > W jakim sensie słabe?

    Zrób przykłady o których pisałem.

> [...]
    > prowokowałaby pytania w stylu "A czy ja łamię licencję? A czy moja
    > sytuacja podpada pod komercyjne zastosowanie? itd.

    Mylisz przykłady z kompletną lista. Przykład nie może być kompletną listą
    z definicji.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 26. Data: 2009-11-13 17:11:34
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2009 17:44:04 +0100, JaromirD napisał(a):
    /..../

> [...]
    > komputerów i po wyczerpaniu limitu 3 maszyn odmówi aktywowania. Gdyby
    > było inaczej, to jaką MS miałby kontrolę nad liczbą instalacji?

    Czyli to jest opcja "3 komputery w ogóle" o niebo mniej atrakcyjna niż "3
    komputery na raz" o czem by trzeba było poinformować klientelę.
    Raczej to nie jest opcja tylko domysł.
    Sprawdź jeszcze czy to nie jest aby opcja "3 aktywacje w ogóle" która
    jest porażką. Przy pewnym pechu wyczerpiesz tego ofisa w 2 miesiące na
    jednym kompie.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 27. Data: 2009-11-13 18:31:16
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Smok Eustachy wrote:

> [...]
    >>
    > Czyli to jest opcja "3 komputery w ogóle" o niebo mniej atrakcyjna niż "3
    > komputery na raz" o czem by trzeba było poinformować klientelę.

    Chodzi Ci o instalację na n komputerach, z czego tylko 3 mogą jednocześnie
    używać Offica? No to chyba trochę przesadzasz.

    > Sprawdź jeszcze czy to nie jest aby opcja "3 aktywacje w ogóle" która
    > jest porażką. Przy pewnym pechu wyczerpiesz tego ofisa w 2 miesiące na
    > jednym kompie.

    Jedyne co mogę zrobić, to przeczytać licencję i co pewnie zrobię w wolnej
    chwili. Doświadczalnie nie będę testował bo to w cholerę roboty i - jeśli
    przypadkiem miałbyś rację - mogę obudzić się z ręką w nocniku.

    JaromirD

  • 28. Data: 2009-11-13 18:34:10
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Smok Eustachy wrote:

    > Zrób przykłady o których pisałem.

    Przykro mi, dalej nie rozumiem.

    > Mylisz przykłady z kompletną lista. Przykład nie może być kompletną listą
    > z definicji.

    No o to mi właśnie chodzi: jeśli będą przykłady, to dalej będzie możliwość
    dowolnej interpretacji. Żeby ją wykluczyć musiałaby być lista, a to chyba
    niemożliwe.

    JaromirD

  • 29. Data: 2009-11-13 20:06:54
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2009 19:31:16 +0100, JaromirD napisał(a):
    /..../

    > Chodzi Ci o instalację na n komputerach, z czego tylko 3 mogą
    > jednocześnie używać Offica? No to chyba trochę przesadzasz.

    Nie. O instalację najpierw na 3 komputerach, potem deinstalację i
    instalację na 3 innych.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 30. Data: 2009-11-13 20:08:38
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2009 19:34:10 +0100, JaromirD napisał(a):
    /..../

    > No o to mi właśnie chodzi: jeśli będą przykłady, to dalej będzie
    > możliwość dowolnej interpretacji. Żeby ją wykluczyć musiałaby być lista,
    > a to chyba niemożliwe.

    Nie dowolnej, bo ludzie załapią o co chodzi. Np. wolno pisać artykuł do
    gazetki osiedlowej albo nie wolno.

    http://pclinuxos.org.pl/