  • 1. Data: 2005-05-26 14:03:26
    Temat: Odwołanie służby wojskowej
    Od: "Asterix" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Zaczne od początku. Jestem rocznik 1982, kategoria A. Niestety zawaliłem dwa
    razy studia dzienne. 20 maja miałem się zgłośić do WKU i też tak zrobiłem.
    Dostałem tam bilet do wojska na 3 sierpnia. Od października chcę podjąć
    studia zaoczne, więc muszę napisać odwołanie. I tu jest pewien problem, bo w
    moim mieście na żadne studia nie ma jeszcze naboru, więc papierów na nie
    jeszcze nie mogę złożyć. A termin złożenia odwołania do WKU mija 3 czerwca. A
    chyba trzeba jakoś udowodnić, że chcę podjąć naukę. Chyba, że się mylę i
    wystarczy napisać, że chcę iść na studia. A może trzeba w tym podaniu ująć,
    że podanie na uczelnię można złoyć dopiero tego i tego dnia, a wyniki są tego
    i tego dnia. Może ktoś wie albo ma jakiś wzór takiego podania? Co zrobić,
    jeśli odwołanie nic nie da? A może jakoś inaczej to rozegrać?

    Dziekuję serdzecznie za każdą pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Asterix

  • 2. Data: 2005-05-27 11:32:30
    Temat: Re: Odwołanie służby wojskowej
    Od: "Marcin Chmarniak" <n...@W...gazeta.pl>

    Asterix <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > i tego dnia. Może ktoś wie albo ma jakiś wzór takiego podania? Co zrobić,
    > jeśli odwołanie nic nie da? A może jakoś inaczej to rozegrać?

    Na samym początku radzę udac Ci się do WKU i tam zapytać, co masz w takiej
    sytuacji zrobić - nie bój się - tam naprawdę pracują normalni ludzie. Swoją
    drogą również możesz napisać odwołanie i zaznaczyć tam, że zamierzasz
    studiować, ale szkoły jeszcze nie prowadzą naboru (dziwne ??)- w odwółaniu
    napisz, że np. ważne wzgledy rodzinne stały na przeszkodzie Twojej edukacji
    i zamierzasz studiować dopiero teraz, a wojsko chcesz odrobić na II
    semestrze (masz taką możliwość...)
    UWAGA: W wojsku nie ma już fali, a armia oferuje dobre miejsca pracy ..-
    warto więc się zastanwić..

  • 3. Data: 2005-05-27 15:10:05
    Od: "DarkDaro" <d...@h...pl>

    > sytuacji zrobić - nie bój się - tam naprawdę pracują normalni ludzie.

    hehehe

    > drogą również możesz napisać odwołanie i zaznaczyć tam, że zamierzasz
    > studiować

    Studia zaoczne nie ochronią Cię przed wojskiem. Możesz sobie studiować jak
    odbebnisz służbę!

    > UWAGA: W wojsku nie ma już fali, a armia oferuje dobre miejsca pracy ..-
    > warto więc się zastanwić..

    No właśnie UWAGA : http://uwaga.onet.pl/1229889,archiwum.html

    -------------
    PZDR
    Mroczny Daro

  • 4. Data: 2005-05-30 17:11:59
    Od: "Asterix Asterix" <a...@W...gazeta.pl>

    "Marcin Chmarniak"
> [...]
    > semestrze (masz taką możliwość...)
    > UWAGA: W wojsku nie ma już fali, a armia oferuje dobre miejsca pracy ..-

    Więc dziś byłem i zaniosłem podanie, gdzie napisałem, że zamierzam studiować.
    Pismo zaadresowałem do "Komendanta Wojskowej Komendy Uzupełnień", a gość mi
    powiedział, że muszę je przepisać i zaadresować do "Szefa Wojewódzkiego
    Sztabu Wojskowego". Więc jutro idę jeszcze raz, bo w piątek mija termin. Ale
    przy okazji dowiedziałem się, że mam marne szanse. :( W moim mieście są trzy
    wyższe uczelnie: dwie państwowe i jedna prywatna. Tam, gdzie chcę iść
    (uczelnia państwowa) nabór bedzie dopiero od 13 czerwca. Co do tego
    odrabiania, to chodzi o to, że mogę wojo załatwić na wakacjach? O pracy w
    wojsku sporo myślałem, ale to nie dla mnie. Za dużo się nasłuchalem od
    kolegów, ktorzy wojsko zaliczyli 1-2 lata temu.

    --
    Pozdrawiam,
    Asterix

  • 5. Data: 2005-05-30 18:11:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Asterix Asterix wrote:

> [...]
    > wojsku sporo myślałem, ale to nie dla mnie. Za dużo się nasłuchalem od
    > kolegów, ktorzy wojsko zaliczyli 1-2 lata temu.

    Na piśmie które dostałeś wcześniej powinno byc pouczenie, gdzie się
    należy odwoływac o decyzji WKU znajdź to na końcu pisma.
    Odwołanie rzeczywiście pisze się do szefa wojewódzkiego i przekazuje za
    pośrednictwem WKU.
    Ale to oznacza, że do WKU już wcześniej jakieś pisma pisałeś.

  • 6. Data: 2005-05-30 19:07:51
    Od: "Asterix" <a...@W...gazeta.pl>

    "witek"
> [...]
    > pośrednictwem WKU.
    > Ale to oznacza, że do WKU już wcześniej jakieś pisma pisałeś.

    Akurat z tym adresatem to ja dałem ciała, bo pisze w piśmie. Tylko ja zamiast
    je dokładnie przeczytać, szukałem adresata na Googlach. ;) No i nic wcześniej
    do WKU nie pisałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Asterix

  • 7. Data: 2005-05-30 19:52:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Asterix wrote:

    > Akurat z tym adresatem to ja dałem ciała, bo pisze w piśmie. Tylko ja zamiast
    > je dokładnie przeczytać, szukałem adresata na Googlach. ;) No i nic wcześniej
    > do WKU nie pisałem.

    możlwe, że od powołania odwołuje się do razu do sztabu wojewódzkiego.
    pisz tam gdzie napisali, że masz pisać.

  • 8. Data: 2005-06-01 14:40:47
    Od: "Asterix " <a...@W...gazeta.pl>

    "witek"
    > możlwe, że od powołania odwołuje się do razu do sztabu wojewódzkiego.
    > pisz tam gdzie napisali, że masz pisać.

    Wczoraj zaniosłem, no i mają 14 dni na odpowiedź. Tylko co wtedy, gdy do
    mojej prośby się nie przychylą? Co wtedy mogę jeszcze zrobić? Bo czytam
    właśnie archiwum grupy i widzę, że dałem ciała. Bo mogłem nie odbierać listu
    z WKU, a we wrześniu zanieść czy wysłać im pisemko, że juz jestem studentem.

    --
    Pozdrawiam,
    Asterix

  • 9. Data: 2005-06-14 12:35:23
    Od: TrzEpiZ<t...@t...pl>

    Raczej sie nie przychylą -

    Ponieważ zostałeś już powołany do odbycia zasadniczej służby wojskowej - to
    pewnie tak sie stanie ,

    Dziwne, ze nie pisales wczesniej podania o odroczenie ze wzgledu na wazne
    sprawy rodzinne - ( od 3 do 12 miesiecy odroczenia - jednak pod warunkiem ze nie
    minie cie czas poboru) jednymi slowy oni to tak ustala ze i tak bys trafil do WKU po
    bilecik - tak tez bnylo w mojej sytuacji , :) (mam \sie stawic w jednostce 4
    sierpnia)

    To co mozesz teraz ,,to odwolac sie od Karta Powolania - no to zycze szczescia ,
    szkola cie juz nie uratuje .. o tym zapomnij, jednak moze cie uratowac stan
    zdrowia; mozesz odwolac sie - proszac o ponowna komisje lekarska .. poniewaz
    twoj stan zdrowia ulegl zmianie ,, tutaj musisz zasypac ich papierkami o twoich
    chorobach ,, :) oczywiscie popartymi orzeczeniami lekarskimi, i powiem ci tak - jesli

    usatla ze owszem nie powinienes byc spadochroniarzem :) to trafisz na kuchnie -
    jak poobierasz sobie 100 kg ziemniakow - zaczniesz zalowac ze nie jestes teraz
    na "placu zabaw " :D

    Zastanów sie 2 razy zanim podejmiesz jakakolwiek decyzje - 9 miesiecy leci
    szybko , (ja juz to przelknalem - najgorsze ze strace moja prace w ktorej jestem
    kierownikiem, i mam umowe na pelny etat ) !

    Powodzenia ,,

    -> http://usenet.pomocprawna.info