  • 21. Data: 2010-09-26 13:12:14
    Temat: Re: Odwieczny problem z parkującym sąsiadem
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-26 14:46, Użytkownik witek napisał:

    > 6 metrów, z czego powiedzmy 2 zajete przez samochód.
    > i ty masz problem ze skrętem na 4 metrach?
    >
    > tak sie zastanawiam czy ty przypadkiem ciezarowką nie jeździsz.

    A teraz od tych 4 metrów odlicz długość tego samochodu którym
    chcesz wyjechać.
    I nie zapominaj że z garażu najczęściej wyjeżdża się tyłem.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-09-26 13:17:01
    Od: Dominika <b...@b...brak>

    > 6 metrów, z czego powiedzmy 2 zajete przez samochód.
    > i ty masz problem ze skrętem na 4 metrach?
    >
    > tak sie zastanawiam czy ty przypadkiem ciezarowką nie jeździsz.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Żadną ciężarówką ale też wcale nie
    małym samochodem Ford Kuga. Problem jest to że sąsiad parkując
    naprzeciwko mego wjazdu po swojej stronie zostawia pół metra przejścia
    aby pasażer mógł wsiąść do samochodu zanim ruszy. Ja wjeżdżając swoim
    samochodem "na raz" ledwo co się mieszczę. Owszem wjechać i wyjechać da
    się ale za każdym razem są to niepotrzebne nerwy. Boję się jak to będzie
    w zimie gdy po obu stronach jezdni będzie stał śnieg zepchnięty przez
    odśnieżarkę. Sąsiad w zimie również stoi tak samo tylko że wówczas
    miałam mniejsze auto ale i tak już ze śniegiem jest ciężko wjechać.
    Widzę że nic innego mi nie pozostaje jak pogodzić się z tą całą sytuacją.

  • 23. Data: 2010-09-26 13:28:47
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > miałam mniejsze auto ale i tak już ze śniegiem jest ciężko wjechać.
    > Widzę że nic innego mi nie pozostaje jak pogodzić się z tą całą sytuacją.

    A Ty nie możesz parkować tak jak sąsiad, też na przeciwko? ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2010-09-26 13:33:33
    Od: Dominika <b...@b...brak>

    > A Ty nie możesz parkować tak jak sąsiad, też na przeciwko? ;-)

    Niestety nie bo gdy widzę że sam ma problem wjechać do swojej posesji na
    pustej drodze to co będzie gdy stanę na przeciwko? Poza tym sąsiad to
    cham i prostak. Byłam świadkiem jak kura sąsiada z nim sąsiadującym
    przeskoczyła na jego posesję. On ją wziął, uciął głowę i przerzucił
    właścicielowi. On prawdopodobnie ma coś z głową a z takimi trzeba
    rozważnie bo człowiek niepotrzebnie sobie jeszcze życiowego kłopotu nabawi.

  • 25. Data: 2010-09-26 17:11:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dominika napisała:
    >
    > "Mieszkam w obszarze zabudowanym, droga osiedlowa o szerokości 6m.
    > Aktualnie wyremontowana z kostek brukowych i wyznaczonym innym kolorze
    > przejściem dla pieszych po obu stronach."

    Wiem. Czytałem. Ale z tego nie wynika jak daleko jest jest garaż od
    krawędzi drogi i jak jest zaparkowany ten blokujący samochód. Trzeba jechać
    i zobaczyć po prostru.

  • 26. Data: 2010-09-26 18:20:42
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    Órzytkownik "Dominika" napisał:
> [...]
    > właścicielowi. On prawdopodobnie ma coś z głową a z takimi trzeba
    > rozważnie bo człowiek niepotrzebnie sobie jeszcze życiowego kłopotu

    jak od czasu do czasu powykręcasz mu wentyle, popszebijasz koła, zarysujesz
    lakier gwożdziem, to zapewniam ciebie że sąsiad zacznie parkować w garażu:O)

  • 27. Data: 2010-09-26 21:50:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-25 21:24, Dominika pisze:
    > Dzwonienie na policje załatwi sprawę?

    Tak właśnie do mnie doszło, że to pewnie nie jest droga publiczna, a
    szanse, że zastosowano tam hipotetyczny jeszcze bardzo znak Strefa Ruchu
    są dość marne, to policji nic do sposobu parkowania przez sąsiada.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2010-09-26 21:50:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-26 15:17, Dominika pisze:
    > Problem jest to że sąsiad parkując naprzeciwko mego wjazdu po swojej
    > stronie zostawia pół metra przejścia aby pasażer mógł wsiąść do
    > samochodu zanim ruszy.

    Nie bardzo rozumiem. Staje w odległości pół metra od chodnika? Czy też
    parkuje na chodniku w odległości pół metra od płotu?

    W jednym i drugim wypadku łamie prawo. Jeżeli więc jest to droga
    publiczna, to możesz wzywać policję. Ale sądzę, że jeśli jest osiedlowa,
    to jest to droga wewnętrzna i reguły parkowania są prawie dowolne

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2010-09-26 22:49:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-26 23:50, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

> [...]
    > publiczna, to możesz wzywać policję. Ale sądzę, że jeśli jest osiedlowa,
    > to jest to droga wewnętrzna i reguły parkowania są prawie dowolne

    Zmieniły się przepisy, na drogach wewnętrznych obowiązują
    przepisy drogowe i jak wezwie policje to oni mandat wystawią.
    Jeśli sąsiad stoi niezgodnie z przepisami.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2010-09-27 05:48:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.09.2010 13:57, Przemysław Bernat pisze:

    > Moim zdaniem nadinterpretujesz. Bardzo często manewry trzeba wykonywać na
    > kilka razy, mimo, że wszytkie samochody wokoło są prawidłowo zaparkowane.
    > Spróbuj kiedyś zaparkować, albo wyjechać "na raz" z miejsca parkingowego w
    > jakimś parkingu podziemnym. Miejsca wymalowane są na rozmiar Tico i kompakt
    > kombi musi wyjeżdżać na dwa razy.

    Myśl!

    Jeśli i bez parkującego innego samochodu trzeba się namanewrować - nie
    ma znaczenia.

    Jeśli postawienie samochodu powoduje zwiększoną konieczność manewrowania
    - jest utrudnienie.