  • 21. Data: 2010-08-13 09:53:07
    Temat: Re: Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy jakieś przepisy to regulują?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Skoro nie widziałeś co jest przed wyprzedzanym tirem dlaczego
    > wyprzedzałeś ? Dzisiaj chyba każdy ma prawo jazdy i każdy
    > ma jakieś doświadczenie z jazdy autem, takie opowiadania że
    > nie widziałem wywołują myśl byle bym takiego idioty na drodze
    > nie spotkał bo mnie też nie zauważy i dojdzie do wypadku.

    Mnie się wydaje, że ludzie tylko nie widzą błędów jakie sami popełniają.

  • 22. Data: 2010-08-13 09:58:55
    Temat: Re: Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy jakieś przepisy=?ISO-8859-2?Q?to_reguluj=B1=3F?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    koleszka wrote:

    > To był łuk w prawo właśnie.
    >
    > Błąd rzeczywiście popełniłem chyba szkolny. Nie pamiętam dokładnie, w
    > którym momencie zauważyłem tego drugiego TIR-a.

    Powiedzmy sobie szczerze - jeśli drugiego tira nie zauważyłeś od razu
    po wyskoczeniu na lewy pas, to znaczy że zacząłeś wyprzedzać JESZCZE na
    łuku.
    Tylko w takiej sytuacji cały kolejny tir mógłby Ci się schować przed
    tym pierwszym.
    A wyprzedzanie na łuku... to wiesz, zbytnio zgodne przepisami nie jest.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 23. Data: 2010-08-13 10:07:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RadoslawF pisze:

    > Skoro nie widziałeś co jest przed wyprzedzanym tirem dlaczego

    Jak można zobaczyć co jest przed wyprzedzanym tirem? Na przykład, czy
    nie jedzie przed nim fiat126p?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2010-08-13 10:21:44
    Od: koleszka <k...@o...eu>

    On 13 Sie, 11:58, "Massai" <t...@w...pl> wrote:

    > Powiedzmy sobie szczerze - jeśli drugiego tira nie zauważyłeś od razu
    > po wyskoczeniu na lewy pas, to znaczy że zacząłeś wyprzedzać JESZCZE na
    > łuku.

    Na wyjściu z łuku, czyli praktycznie już na prostej. Drugi pojazd
    zobaczyłem oczywiście nieco wcześniej, będąc już na lewym pasie. Gdy
    jednak doszło do konieczności zjechania po wyprzedzeniu, to dopiero
    wtedy było widać odstęp pomiędzy nimi.

    Dosłownie wczoraj czytałem o podobnym przypadku, gdy to ktoś passatem
    wpakował się pomiędzy takie dwa TIR-y. Ten drugi, z przodu zaczął w
    międzyczasie hamować (aby passat zdążył jego też wyprzedzić) więc ten
    się w niego wbił, a ten z tyłu go pod niego wepchnął. Nie znam jednak
    szczegółów tamtej sprawy. Wiem tylko, że też był dość mały odstęp
    pomiędzy tymi TIR-ami.

    k.

  • 25. Data: 2010-08-13 10:56:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.08.2010 12:07), Liwiusz wrote:

    > Jak można zobaczyć co jest przed wyprzedzanym tirem? Na przykład, czy
    > nie jedzie przed nim fiat126p?

    W tym przypadku to poprzedzający tir powinien być dość widoczny, ale też
    mnie to zastanawia jak zobaczyć malucha lub np. motor przed tirem?

    p. m.

  • 26. Data: 2010-08-13 11:03:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-13 12:56, Użytkownik mvoicem napisał:

    > W tym przypadku to poprzedzający tir powinien być dość widoczny, ale też
    > mnie to zastanawia jak zobaczyć malucha lub np. motor przed tirem?

    Normalnie, aby wyprzedzić trzeba zamiast jechać za wyprzedzanym
    zjechać na lewo i wtedy widać co jedzie przed wyprzedzanym
    tirem. Fakt że jeśli to mały motor jadący przy prawej to z
    tej pozycji można go nie zauważyć, ale samochód nawet malucha
    będzie widać.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-08-13 11:19:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    koleszka napisał(a) :
    > Podejmując manewr wyprzedzania, po wyjściu z łuku drogi na prostą,
    > widziałem tylko jednego TIR-a. Dopiero na lewym pasie, będąc już
    > niemal na równi z jego przodem, spostrzegłem że on jedzie za drugim.

    Kiedy spostrzegłeś tego drugiego??? Dopiero niemal na równi z
    przodem tego pierwszego??? Na prostej???
    Udaj się do okulisty. Wada wzroku którą posiadasz jest niebezpieczna
    dla Ciebie i ludzi w pobliżu.

    > Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt że odległość pomiędzy nimi
    > była taka akurat na pół długości mojego samochodu. Byłem więc zmuszony
    > do kontynuowania manewru wyprzedzania,

    Zmuszony? Ktoś przystawił Ci pistolet do głowy?

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 28. Data: 2010-08-13 12:02:36
    Temat: Re: Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy ja=?ISO-8859-2?Q?kie=B6_przepisy_to_reguluj=B1=3F?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > tirem. Fakt że jeśli to mały motor jadący przy prawej to z
    > tej pozycji można go nie zauważyć, ale samochód nawet malucha

    Co nie zmienia faktu że takie wydłużenie wyprzedzania o malucha czy
    motor nie ma wielkiego znaczenia. Nawet jak się go nie zobaczy na
    początku manewru...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 29. Data: 2010-08-13 13:28:25
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > "czyjś obowiązek nie ustanawia prawa dla mnie".
    >
    > Tę zasadę powinni chyba wtłukiwać tłuczkiem od moździerza ;)

    swieta prawda.
    Niestety w Polsce jest wrecz odwrotnie;(
    "Jak widze ktos szybko jedzie, za szybko to ja mu sie wpakuje pod maske, bo
    co nie bedzie taki lamac przepisow..." kiedys slayszalem taka dyskusje!
    A potem zdziwienie, ze Polska zajmuje chyba 1 miejsce w europie pod wzgledem
    smierci na drodze...

  • 30. Data: 2010-08-13 14:26:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mvoicem wrote:

    > W tym przypadku to poprzedzający tir powinien być dość widoczny, ale
    > też mnie to zastanawia jak zobaczyć malucha lub np. motor przed tirem?

    Jak się pojedzie chwilę przed wyprzedzaniem za tym tirem
    (zakręt w prawo, zakręt w lewo itp), to wszystko będzie widać.