  • 21. Data: 2005-12-23 06:50:31
    Temat: Re: Odśnieżanie chodnika.
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Na ścieżkę rowerową to się zwala to co się odgarnia z chodnika. Do
    > tego służy zimą ścieżka rowerowa. Przynajmniej na Ursynowie (Wa-wa).

    Ale ja się pytam w kontekście tej grupy. A takiego zwalającego to
    powinna jakaś organizacja prorowerowa obfotografować i obfilmować a
    następnie pokazowo przeciągnąć przez straże miejskie i ewentualnie sądy
    za uniemożliwianie przejazdu.
    Tak czy owak pytam się, do kogo należy odśnieżanie ścieżki rowerowej?

    cheter
    --
    http://rowerowy.szczecin.pl

  • 22. Data: 2005-12-23 13:41:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    chester [c...@p...gazeta.pl] napisał:
> [...]
    sądy
    > za uniemożliwianie przejazdu.
    > Tak czy owak pytam się, do kogo należy odśnieżanie ścieżki

    Ścieżka rowerowa, to po prostu droga dla rowerów, więc jej odśnieżenie
    należy do administratora drogi.

  • 23. Data: 2005-12-23 14:58:07
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "leon" <L...@n...interia.pl> napisał w wiadomości

    > pwoluja sie na
    > Art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
    > czystości i porządku w gminach (Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.):
    > "Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku
    > przez:
    > (...)uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników
    > położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się
    > wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną
    > bezpośrednio przy granicy nieruchomości;

    Czy to by znaczyło, że jeżeli chodnik nie dotyka fundamentu ogrodzenia tylko
    biegnie np. 40 cm od niego to przymus odsnieżania odpada ?

    > ja jescze polecam art 5 pkt 4.
    > Obowiązki utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych należą do
    > zarządu drogi. Do obowiązków zarządu drogi należy także:
    > 2) pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych
    > chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej,

    A pozbywają się. Jedzie pług z dużą prędkością i wrzuca z powrotem na
    chodnik.

    > wiec wystarczy raz odsniezyc a pozniej stwierdzamy, ze nie ma gdzie
    > ukladac kolejnych zwalow sniegu. wiec dalej nie odsniezamy.

    Dobra metoda :-)

    neelix

  • 24. Data: 2005-12-23 14:58:50
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    > U nas dozorcy posypują chodniki i asfalty tym samym czym posypywane są
    > jezdnie. To są jakieś kryształki (ale chyba nie soli), które momentalnie
    > "wyżerają" śnieg.
    > Jest tylko problem (dla ludzi, którzy mają śliskie buty) jak to wszystko
    > potem zamarznie :-( Mogliby jeszcze sypać piaskiem.

    Prawdopodobnie jednak sól.

    neelix

  • 25. Data: 2005-12-23 15:48:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    neelix [a...@w...pl] napisał:

    zm.):

    To zależy jak biegnie granica nieruchomości. Czasem nie linią
    ogrodzenia.

    > Czy to by znaczyło, że jeżeli chodnik nie dotyka fundamentu
    ogrodzenia
    > tylko biegnie np. 40 cm od niego to przymus odśnieżania odpada ?

    Właśnie się nad tym zastanowiłem, przy czym należało by brać pod uwagę
    moim zdaniem nie ogrodzenie, a granicę działki. W sumie chyba tak
    jest. Przez analogię. Jak ulicę odgradza park, to obowiązku nie ma.
    Zredukowanie parku do 40 cm pasa zieleni moim zdaniem sytuacji prawnej
    nie zmienia.

    > A pozbywają się. Jedzie pług z dużą prędkością i wrzuca z powrotem
    na
    > chodnik.

    Dokładnie miewam ten sam problem :-)

    > Dobra metoda :-)

    Prościej piowiedzieć, że śnieg z opadów się usunęło, a ten leżący na
    chodniku pochodzi z pługa.

  • 26. Data: 2005-12-23 16:49:03
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ścieżka rowerowa, to po prostu droga dla rowerów, więc jej odśnieżenie
    > należy do administratora drogi.

    Tego się domyślałem. Ale wspominano że właściciel posesji ma obowiązek
    odśnieżania aż do granicy jezdni. A ścieżka rowerowa zazwyczaj leży poza
    jezdnią. Stąd moje dociekanie :-)

    chester
    --
    http://rowerowy.szczecin.pl

  • 27. Data: 2005-12-23 18:29:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    obowiązek
    > odśnieżania aż do granicy jezdni. A ścieżka rowerowa zazwyczaj leży

    Ścieżka rowerowa, to też jezdnia.

  • 28. Data: 2005-12-23 21:27:30
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ścieżka rowerowa, to też jezdnia.

    W myśl PoRD:

    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

    1) droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza,
    ^^^^^^^^
    chodnika, drogi (ścieżki) dla pieszych lub drogi (ścieżki) dla rowerów,
    ^^^^^^^^^
    łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego
    pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy
    wierzchem lub pędzenia zwierząt,

    Skoro więc ustawodawca wylicza poszczególne elementy 'drogi' i odrębnie
    występuje jezdnia, a odrębnie droga (ścieżka) dla rowerów, (BTW: mógłby
    się zdecydować a nie nawiasami walić), to jednak nie masz racji.

    chester
    --
    http://rowerowy.szczecin.pl

  • 29. Data: 2005-12-23 21:38:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    rowerów,
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^
> [...]
    mógłby
    > się zdecydować a nie nawiasami walić), to jednak nie masz racji.

    Ale w tym wypadku nie należy stosować PoRD tylko ustawę z dnia 21
    marca 1985 r. o drogach publicznych, gdzie: jezdnia - część drogi
    przeznaczoną do ruchu pojazdów.

    niestety pojęcia w tych ustawach są jednakowe, ale mają różne
    znaczenie.

  • 30. Data: 2005-12-25 15:21:15
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > się
    > położoną
    >

    > To zależy jak biegnie granica nieruchomości. Czasem nie linią

    Prawdopodobnie linią, ale tego nie jestem pewien.

> [...]

    > jest. Przez analogię. Jak ulicę odgradza park, to obowiązku nie ma.
    > Zredukowanie parku do 40 cm pasa zieleni moim zdaniem sytuacji prawnej

    Sprytne :-)

    > na
    >
    > Dokładnie miewam ten sam problem :-)

    Czyli to nie przypadek tylko celowe działanie.

    > Prościej piowiedzieć, że śnieg z opadów się usunęło, a ten leżący na
    > chodniku pochodzi z pługa.

    W pewnych granicach można, ale padło by pytanie czy aż tyle nasypał i czy
    mógł sypać na 2 metry szerokości chodnika ? :-)

    neelix