  • 1. Data: 2011-01-20 08:19:14
    Temat: "Odsiedzenie" alimentow/kar pienieznych - jest cos takiego?
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    Witam.

    Czesto spotykam sie z mowieniem potocznie, ze jak ktos "nie ma z czego
    zaplacic, to odsiedzi", czy podobnie. Ciekawi mnie, czy cos takiego
    funkcjonuje w polskim prawie?
    Np. ktos nie placi alimentow - czy przez czas odsiadki one nie sa mu
    naliczane? Maleja? Albo ktos nie zaplacil wysokiego mandatu/grzywny - po
    odbyciu kary pozbawienia wolnosci jest anulowany/a? A moze takiej kary
    nie dostanie?

    Mowie o sytuacji, w ktorej komornik nic nie moze zdzialac, bo zakladam,
    ze jesli ktos po prostu uchyla sie od zaplaty, a jezdzi Mercedesem, to
    sprawa jest prostsza.

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 2. Data: 2011-01-20 09:06:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/20/2011 2:19 AM, WRonX wrote:
> [...]
    >
    > Mowie o sytuacji, w ktorej komornik nic nie moze zdzialac, bo zakladam,
    > ze jesli ktos po prostu uchyla sie od zaplaty, a jezdzi Mercedesem, to

    poszkuaj w kodeksie wykroczen zamiane grzywny na kare ograniczenia wolnosci.
    jest na samym poczatku.

  • 3. Data: 2011-01-20 11:31:55
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "WRonX" <WRonX@[-CUT-].WRonX.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > jesli ktos po prostu uchyla sie od zaplaty, a jezdzi Mercedesem, to sprawa

    sprawa wcale nie jest prostsza w takim przypadku :-)
    A co jesli jezdzi mercedesem "babci, dziadka, cioci" ?
    Co jesli on "papierowo" nie ma nic? Bo wszystko co "posiada" jest zapisane
    na... babcie, dziadka, ciocie, szwagra itp?
    Teoretycznie on nie ma nic, nigdzie nie pracuje itd. Co moga mu zrobic? Co
    moga mu "zabrac"?

  • 4. Data: 2011-01-21 08:51:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-01-2011 09:19, WRonX pisze:
> [...]
    > funkcjonuje w polskim prawie?
    > Np. ktos nie placi alimentow - czy przez czas odsiadki one nie sa mu

    Cały czas licznik bije.

    > Albo ktos nie zaplacil wysokiego mandatu/grzywny - po
    > odbyciu kary pozbawienia wolnosci jest anulowany/a? A moze takiej kary
    > nie dostanie?

    Może być areszt zamiast grzywny. Bo i to kara i to kara.
    A alimenty nie są karą, siedzieć się idzie za uchylanie się od płacenia
    alimentów ale nie zamiast płacenia.
    Swoją drogą idiotyczne - siedzący alimenciarz kosztuje tyle, że jakby te
    pieniądze przeznaczyć na zasiłki dla samotnych matek którym ci
    delikwenci nie płacą, te myślałyby, że boga za nogi złapały.

    > Mowie o sytuacji, w ktorej komornik nic nie moze zdzialac, bo zakladam,
    > ze jesli ktos po prostu uchyla sie od zaplaty, a jezdzi Mercedesem, to
    > sprawa jest prostsza.

    O ile to jest jego Mercedes.

    Za samo uchylanie się od płacenia odsiadka nie grozi (poza paroma
    wyjątkami - alimenty, podatki).
    Ale czasami długi są wynikiem wyłudzenia, oszustwa czy innego
    przestępstwa. I za to grozić może kara więzienia.

    Swoją drogą ustawodawca zdawał sobie sprawę, że jak się wsadzi za kratki
    np. przedsiębiorcę który popadł w finansowe tarapaty nie z własnej winy
    czy bezrobotnego, który jak brał kredyt to miał niezłe dochody, to już
    na pewno nikt niczego nie odzyska. Ale dziwnie zabrakło mu tej
    świadomości w przypadku alimentów.
    Zwłaszcza że za alimenty siedza w areszcie nie ci, którzy unikają
    płacenia - ci się potrafią wymigać, ale Ci, którzy po prostu nie mają z
    czego płacić i chowają głowę w piasek, np. nie odbierając poleconych.
    Taka dziecinna strategia "jak zamknę oczy to mnie nikt nie zobaczy".

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2011-01-21 12:43:06
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    W dniu 2011-01-21 09:51, Maddy pisze:
    > Cały czas licznik bije.

    Kiedyś czytałem w jakiejś gazecie, że ludzie, którym groziła grzywna,
    cieszyli się z długiego aresztu tymczasowego, bo każdy dzień odsiadki
    zmniejszał wielkość grzywny. Był nawet dokładny przelicznik, ile
    pieniędzy daje jeden dzień aresztu. Szczegółów nie pamiętam, możliwe
    też, że redaktor coś pomieszał.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 6. Data: 2011-01-21 13:32:08
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 21 Sty, 13:43, argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>
    wrote:

> [...]
    > zmniejszał wielkość grzywny. Był nawet dokładny przelicznik, ile
    > pieniędzy daje jeden dzień aresztu. Szczegółów nie pamiętam, możliwe

    Licznik bije przy alimentach