  • 1. Data: 2008-11-18 10:06:03
    Temat: Odrzucona reklamacja UPS
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam,
    we wrzesniu, nieszczesliwie wyslalam umywalke za posrednictwem
    wspomnianej firmy, umywalka dotarla do klienta z peknieciem
    uniemozliwiajacym jej dalsze uzytkowanie.
    Protokol uszkodzenia zostal zpisany przy kuriezrze, przy nim paczka byla
    otwierana. Przesyłka byla zabezpieczona wedle ich wskazan, nie bylo
    wolnych przestrzeni wewnatrz, na zewnatrz dodatkowo owinieta byla folia
    babelkowa, oznaczona aby uwazac, jest to ceramika sanitarna, mimo
    wszystko dotarla uszkodzona.
    No i coz UPS nie uznal reklamacji. Zawiadomili mnie, ze "... na
    podstawie zgromadzonych dokumentów i informacji, nie stwierdzono
    zaistnienia odpowiedzialnosci odszkodowawczej w rozumieniu Ogolnych
    warunkow swadczenia uslug UPS."
    Nie wiem czy takie stwierdzenie moge potraktowac jako odrzucenie
    reklamacji, jasno napisane nie jest, choc wskazuje na odrzucenie. Nie ma
    zadnej podstawy prawnej na podstawie, ktorej odrzucaja reklamacje...
    A jakie uzasadnienie...
    "zgodnie z protokolem szkody, opakowanie zewnetrzne pozostalo
    nienaruszone, nie mozna zatem stwierdzic, ze szkoda powstala podczas
    wykonywania uslugi transportowej"
    Po mojej odpowiedzi, odpisali, ze podtrzymuja swoje stanowisko...
    umywalki fizycznie nie mam, zostala u klienta i wyrzucona na smietnik...

    Co z tym dalej, do sadu cywilnego wniesc pozew o zwrot wartosci
    zniszczonej rzeczy, kosztow zwiazanych z nadaniem przedmiotu oraz
    kosztow postepowania sądowego?
    czy jakis konkretny wydzial (gospodarczy?), za kazda wskazowke bede
    wdzieczna,bo nawet nie wiem od czego mam zaczac, ale zamierzam sie
    przegryzc przez temat

    inspekcja handlowa, niestety tylko i wylacznie moze przeprowadzac
    mediacje pomiedzy konsumentem i przedsiebiorca

    jak to wyglada jakie koszty ja musze poniesc, jaki czas jest na
    wniesienie takiego pozwu, umywalka - wartosc 380 zł plus koszt wysylki,
    byla dodatkowo ubezpieczona, mimo wszystko wina nie lezy po ich stronie ;)
    moze i wiekszosc odpowie, ze nie warto dla takiej kwoty... jednak jest
    to moja druga przygoda z ta firma... wczesniej byla identyczna sytuacja
    i tym razem nie zamierzam im odpuscic

  • 2. Data: 2008-11-18 19:45:24
    Temat: Re: Odrzucona reklamacja UPS
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    ... jednak jest
    > to moja druga przygoda z ta firma... wczesniej byla identyczna sytuacja i
    > tym razem nie zamierzam im odpuscic

    Pani Aniu, zycie nauczy Pania, ze po dwoch nieudanych przygodach nalezy
    jednak odpuscic...

  • 3. Data: 2008-11-19 09:40:26
    Od: Ania <a...@g...pl>

    e-zop pisze:

    > Pani Aniu, zycie nauczy Pania, ze po dwoch nieudanych przygodach nalezy
    > jednak odpuscic...

    Panie e-zop nie zamierzam, bo wyboru w polsce nie mamy zadnego i kazda
    firma kurierska tak postepuje z naszymi przesylkami, zycze aby nigdy Pan
    nie mial takiej przygody, chocby jako klient, ktory zaplaci i zostanie z
    uszkodzonym produktem

  • 4. Data: 2008-11-19 18:50:02
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

> [...]
    > firma kurierska tak postepuje z naszymi przesylkami, zycze aby nigdy Pan
    > nie mial takiej przygody, chocby jako klient, ktory zaplaci i zostanie z

    Pani Aniu,
    czy wie Pani, ze Poczta Polska przyjmuje do dalszego przeslania paczki do
    Niemiec, ale nie udziela zadnej gwarancji ??? !!!

    Nawet, jesli chodzi o paczki WARTOSCIOWE ...!!!

    Taka Poczte to ja tez moge zalozyc: bede przyjmowal paczki wartosciowe, ale
    nie bede gwarantowal ich dostway do adresata !!!

    To porownanie powinno Pani wystarczyc !
    W przypadku UPS - prawdopodobnie - musialaby Pani udowodnic, ze ich
    pracownik rzucil paczke nieostroznie, w wyniku czego zawartosc doznala
    uszkodzenia.
    Jak zamierza Pani tego dokonac ?
    Radze ponownie ODPUSCIC i zwiazac sie z innym przewoznikiem.

    Pozdrawiam
    E-zop

    PS. Moze Pani rowniez wynajac prawnika, ktory przez dwa lata bedzie pobieral
    honorarium, a i tak nic wiecej nie wskora.
    Na tym forum bedzie to typowa porada...