  • 1. Data: 2008-07-24 22:19:44
    Temat: Odrzucenie spadku + kto musi napisać oświadczenie?
    Od: "Roki" <r...@g...pl>

    Witam.
    Zmarła mama mojego znajomego. Zostawiła po sobie kredyt zatem najlepszym
    wyjściem (biorąc pod uwagę zero majątku) byłoby odrzucenie spadku. Kobieta
    miała dwóch synów, jeden z tych synów ma córkę, natomiast drugi z nich ma
    dwójkę dzieci i jedną wnuczkę. Czy wszyscy muszą napisać oświadczenie o
    odrzucenie spadku? (a za wnuczkę, która ma 2 latka rodzice?)
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-07-25 07:13:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Roki" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > miała dwóch synów, jeden z tych synów ma córkę, natomiast drugi z nich ma
    > dwójkę dzieci i jedną wnuczkę. Czy wszyscy muszą napisać oświadczenie o

    Tak.

    > (a za wnuczkę, która ma 2 latka rodzice?)

    Obawiam sie, ze to moze nie wystaczyc. W imieniu maloletniego to
    pewnie sąd musi zdecydować.

    Nie wiem, czy nie bedzie prosciej przyjac z dobrodziejstwem i zaplacic
    za spis inwentarza. Jak nie ma czego spisywac, to chyba drogo nie
    bedzie? Googlanie mowi cos o kwotach rzedu 200 czy 300 zl...

    MJ

  • 3. Data: 2008-07-25 08:55:41
    Od: "Roki" <r...@g...pl>

    > Nie wiem, czy nie bedzie prosciej przyjac z dobrodziejstwem i zaplacic
    > za spis inwentarza. Jak nie ma czego spisywac, to chyba drogo nie
    > bedzie? Googlanie mowi cos o kwotach rzedu 200 czy 300 zl...

    A jaka jest procedura spisywania inwentarza?

  • 4. Data: 2008-07-25 16:50:21
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Roki" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Zmarła mama mojego znajomego. Zostawiła po sobie kredyt zatem najlepszym
    > wyjściem (biorąc pod uwagę zero majątku) byłoby odrzucenie spadku. Kobieta

    Art. 1024. § 1. Jeżeli spadkobierca odrzucił spadek z pokrzywdzeniem
    wierzycieli, każdy z wierzycieli, którego wierzytelność istniała w chwili
    odrzucenia spadku, może żądać, ażeby odrzucenie spadku zostało uznane za
    bezskuteczne w stosunku do niego według przepisów o ochronie wierzycieli w
    razie niewypłacalności dłużnika.

    IMHO dług trzeba będzie spłacić

  • 5. Data: 2008-07-25 18:38:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "William" <n...@m...mnie.pl> writes:

> [...]
    > uznane za bezskuteczne w stosunku do niego według przepisów o ochronie
    > wierzycieli w razie niewypłacalności dłużnika.

    Bzdura. Tu chodzi o wierzycieli spadkobiercy.

    MJ