  • 11. Data: 2011-10-06 19:43:52
    Temat: Re: Odprawa a szantaż pracodawcy
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    W dniu 2011-10-06 16:43, Alpin pisze:

    > Nie mogę być na wypowiedzeniu i pracować w innej firmie równocześnie,
    > chyba że jestem niedoinformowany.

    oczywiście że możesz

  • 12. Data: 2011-10-06 20:16:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.10.2011 21:42), szerszen wrote:

    > a skąd ci się nagle bierze ta dwukrotna pensja do tego?

    Z jego słów z pierwszego postu: "ale ostrzeżenie, że domagając się
    należącej się mi 2 miesięcznej odprawy zostaną mi zaśmiecone papiery".

    p. m.

  • 13. Data: 2011-10-06 20:25:58
    Od: Michał <m...@a...net.pl>

    On 10/06/2011 06:55 PM, witek wrote:

    > wersja d) wyplacaja ci do reki nagrode za caloksztalt w wysokosci 3
    > pensji, a ty skladasz pismo o rozwazanie umowy bez okresu wypowiedzenia.

    I traci w ten sposób ubezpieczenie.

  • 14. Data: 2011-10-07 04:41:41
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    W dniu 2011-10-06 22:16, mvoicem pisze:

    > Z jego słów z pierwszego postu: "ale ostrzeżenie, że domagając się
    > należącej się mi 2 miesięcznej odprawy zostaną mi zaśmiecone papiery".

    no ok, przeoczyłem
    czyli biorąc aspekt finansowy, bardziej opłaca mu się punkt drugi,
    zwolnić samemu, bo ma 3 pensje i nie musi pracować
    a biorąc pod uwagę czas na poszukiwania, punkt 3 czyli zwolnienie przez
    pracodawcę, wtedy pozostaje problem szantażu i wszelkiego syfu który z
    tego powodu wyniknie

  • 15. Data: 2011-10-07 06:37:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.10.2011 06:41), szerszen wrote:

> [...]
    > a biorąc pod uwagę czas na poszukiwania, punkt 3 czyli zwolnienie przez
    > pracodawcę, wtedy pozostaje problem szantażu i wszelkiego syfu który z

    Chyba że zaproponowany przez kogoś punkt (d) - przyjąć wypowiedzenie,
    odebrać świadectwo pracy, przypomnieć o zaległej odprawie.

    Chociaż wcześniej mogą coś podsunąć do podpisu ...

    p. m.

  • 16. Data: 2011-10-07 06:58:12
    Od: "Me(L)Isa" <j...@a...pl>

    W dniu 2011-10-06 12:14, Alpin pisze:
> [...]
    > świadczenia stosunku pracy, bieg wypowiedzenia możemy skrócić za
    > porozumieniem stron gdy znajdę inną pracę.
    > 3.) Dostaję od pracodawcy zwolnienie 3 m-czne, ale ostrzeżenie, że
    > domagając się należącej się mi 2 miesięcznej odprawy zostaną mi
    > zaśmiecone papiery, czyli przerzucenie winy na mnie, abym się nie
    > obronił w ewentualnym sądzie pracy.
    >
    > Nie otrzymałem przez cały okres pracy żadnych upomnień, nagan i temu
    > podobnych rzeczy.
    >
    > Prośba.
    > Jak rozegrać taką sprawę, aby nie zostać niesłusznie pomówionym, a przy

    Jeśli zależy Ci na tej pracy - punkt 1.
    Jeśli masz chęć na zmiany (a na oku inną pracę, lub pewność, że w ciągu
    3 miesięcy znajdziesz lepszą, lub adekwatną - punkt 2
    (w szczególności, że pracodawca zgadza się na porozumienie stron w
    momencie znalezienia pracy).
    Punktu 3 nie bierz pod uwagę.

    Mel

  • 17. Data: 2011-10-07 09:44:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Oct 2011, szerszen wrote:

    > oczywiście że możesz

    Umówmy się, że może być problem z kolizją czasową.
    Jeśli ktoś pracuje na 2 etaty[1], to tylko w układzie w którym
    doszedł z *oboma* pracodawcami do porozumienia w zakresie
    niekolidowania wyznaczonego czasu pracy.
    Jeśli "stary" będzie mocno nieskłonny do współpracy, zaś
    "nowy" nie ma elastycznego czasu, to zainteresowany nic
    nie zrobi.
    Trzeba uwzględnić jeszcze czas na dojazdy (zakładając że czas
    na sen już jest prywatną sprawą pracownika :P)
    Oczywiście powyższe wynika z faktu iż wersja 3. nie przewiduje
    zwolnienia ze świadczenia pracy.

    [1] pomijam oczywiście "etaty szczególne", na których te godziny
    mogą być z lekka wirtualne lub nawet legalny wymiar godzinowy
    etatu jest niski (np. nauczyciele)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2011-10-07 10:29:32
    Od: Alpin <a...@g...com>

    W dniu 2011-10-06 12:14, Alpin pisze:
    > Witam Szanowne Grono.

    > Pozdrawiam,
    > Alpin

    Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi, wiem już na czym stoję.

    Pozdrawiam,
    Alpin

  • 19. Data: 2011-10-07 11:27:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.10.2011 11:44), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Umówmy się, że może być problem z kolizją czasową.
    > Jeśli ktoś pracuje na 2 etaty[1], to tylko w układzie w którym
    > doszedł z *oboma* pracodawcami do porozumienia w zakresie
    > niekolidowania wyznaczonego czasu pracy.

    Gotfrydzie, obserwuję u Ciebie niepokojący spadek formy ...

    Toż przecież mowa jest o tym, że wypowiedzenie + zwolnienie z obowiązku
    świadczenia pracy.

    p. m.

  • 20. Data: 2011-10-07 17:19:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Oct 2011, mvoicem wrote:

    > Gotfrydzie, obserwuję u Ciebie niepokojący spadek formy ...

    Wzajem, cierpliwość Ci spada i nie doczytujesz do końca ;)

    > Toż przecież mowa jest o tym, że wypowiedzenie + zwolnienie z obowiązku
    > świadczenia pracy.

    To Ci przywrócę co wyciąłeś z mojego postu:

    +++
    Oczywiście powyższe wynika z faktu iż wersja 3. nie przewiduje
    zwolnienia ze świadczenia pracy.
    ---

    (sprawdź w poście inicjującym - zwolnienie jest przy przyjęciu wersji
    preferowanej przez pracodawcę, czyli dobrowolnego zwolnienia SIĘ
    pracownika, a nie wersji mało preferowanej)

    pzdr, Gotfryd