  • 1. Data: 2011-10-06 10:14:44
    Temat: Odprawa a szantaż pracodawcy
    Od: Alpin <a...@g...com>

    Witam Szanowne Grono.

    Sytuacja rzeczywista, dotycząca mnie osobiście, mogę uszczegółowić w
    przypadku wątpliwości.
    Duża firma w Krakowie, zostaję zaproszony na rozmowę do szefa szefów,
    gdzie zostaję poinformowany, że z uwagi na sytuację ekonomiczną mogę:
    1.) Zmienić dział bez zmiany warunków płacowych, na adekwatne
    stanowisko, szczegóły poznam w ciągu najbliższych dni.
    2.) Złożyć wypowiedzenie z terminem 3 m-ce liczonym od początku
    następnego miesiąca, podczas wypowiedzenia jestem zwolniony ze
    świadczenia stosunku pracy, bieg wypowiedzenia możemy skrócić za
    porozumieniem stron gdy znajdę inną pracę.
    3.) Dostaję od pracodawcy zwolnienie 3 m-czne, ale ostrzeżenie, że
    domagając się należącej się mi 2 miesięcznej odprawy zostaną mi
    zaśmiecone papiery, czyli przerzucenie winy na mnie, abym się nie
    obronił w ewentualnym sądzie pracy.

    Nie otrzymałem przez cały okres pracy żadnych upomnień, nagan i temu
    podobnych rzeczy.

    Prośba.
    Jak rozegrać taką sprawę, aby nie zostać niesłusznie pomówionym, a przy
    okazji otrzymać odprawę.

    Pozdrawiam,
    Alpin

  • 2. Data: 2011-10-06 12:41:59
    Temat: Re: Odprawa a szantaż pracodawcy
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    Wziąć wypowiedzenie, nic o odprawie nie gadać.. jak dostaniesz
    świadectwo pracy to wysłać wezwanie do zapłacenia kasy, jak nie zapłacą
    to do sądu pracy.. na następną rozmowę wziąć dyktafon..

  • 3. Data: 2011-10-06 12:58:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Alpin" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup

    pytam z ciekawości, pomijając sk..stwo pracodawcy
    czemu ci tak bardzo zależy, aby zostać zwolnionym, chcesz się rejestrować
    jako bezrobotny, bo wszak tylko wtedy ma to sens?

    finansowo na tym nie tracisz, w papierach masz, że ty odszedłeś, co zawsze
    łatwo uargumentować przed nowym pracodawcą itd

  • 4. Data: 2011-10-06 13:48:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.10.2011 14:58), szerszen wrote:

> [...]
    >
    > finansowo na tym nie tracisz, w papierach masz, że ty odszedłeś, co
    > zawsze łatwo uargumentować przed nowym pracodawcą itd

    Przecież napisał że chodzi mu o odprawę.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-10-06 14:25:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Przecież napisał że chodzi mu o odprawę.

    ale też napisał że pracodawca proponuje mu 3 miesięcy okres wypowiedzenia,
    bez obowiązku świadczenia pracy, więc dostaje kasę za 3 miechy i idzie gdzie
    chce, w przypadku zwolnienia przez pracodawcę będzie dokładnie to samo
    dostanie kasę za 3 miechy i już

    przynajmniej tak jego tekst rozumiem

  • 6. Data: 2011-10-06 14:43:18
    Od: Alpin <a...@g...com>

    W dniu 2011-10-06 16:25, szerszen pisze:
> [...]
    > obowiązku świadczenia pracy, więc dostaje kasę za 3 miechy i idzie gdzie
    > chce, w przypadku zwolnienia przez pracodawcę będzie dokładnie to samo

    Nie mogę być na wypowiedzeniu i pracować w innej firmie równocześnie,
    chyba że jestem niedoinformowany.

    Pozdrawiam,
    Alpin

  • 7. Data: 2011-10-06 15:09:41
    Od: karask <t...@a...pl>

    Dnia 06-10-2011 o 16:43:18 Alpin <a...@g...com> napisał(a):

    > Nie mogę być na wypowiedzeniu i pracować w innej firmie równocześnie,
    > chyba że jestem niedoinformowany.

    Jak nie jak tak?
    A jakbyś pracował na dwa etaty w dwóch różnych firmach i z jednej by cię
    zwalniali to z drugiej też byś musiał rezygnować?

    KK

  • 8. Data: 2011-10-06 16:21:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.10.2011 16:25), szerszen wrote:

> [...]
    > miechy i idzie gdzie chce, w przypadku zwolnienia przez pracodawcę
    > będzie dokładnie to samo dostanie kasę za 3 miechy i już

    Nie do końca to samo.

    Po pierwsze, może mieć jakąś umowę o zakazie konkurencji, więc może mieć
    ograniczenia w podjęciu zatrudnienia w czasie kiedy jest formalnie
    pracownikiem starego pracodawcy.

    Po drugie, nie jest powiedziane że od razu znajdzie robotę.

    Jeżeli porównać - 3mies wypowiedzenia ze świadczeniem pracy + 2*pensja
    odprawa, daje mu to 5 miesięcy pewności że ma z czego żyć. I 2 do 5
    miesięcy na szukanie pracy, zanim mu się skończą środki do życia (przy
    założeniu że wydaje na życie tyle ile zarabia).

    Znowu 3 mies bez świadczenia pracy - ma tylko 3 miesiące pewności że ma
    z czego żyć i tylko 3 mies. na szukanie pracy.

    Oczywiście, jeżeli nową pracę znajdzie od ręki - to bardziej mu się
    opłaca 3 mies bez świadczenia pracy.

    p. m.

  • 9. Data: 2011-10-06 16:55:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/6/2011 5:14 AM, Alpin wrote:
> [...]
    > podobnych rzeczy.
    >
    > Prośba.
    > Jak rozegrać taką sprawę, aby nie zostać niesłusznie pomówionym, a przy

    wersja d) wyplacaja ci do reki nagrode za caloksztalt w wysokosci 3
    pensji, a ty skladasz pismo o rozwazanie umowy bez okresu wypowiedzenia.

  • 10. Data: 2011-10-06 19:42:54
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    W dniu 2011-10-06 18:21, mvoicem pisze:

    > Jeżeli porównać - 3mies wypowiedzenia ze świadczeniem pracy + 2*pensja

    a skąd ci się nagle bierze ta dwukrotna pensja do tego?