eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność za zły wydruk
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 1. Data: 2010-08-25 12:53:37
    Temat: Odpowiedzialność za zły wydruk
    Od: "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com>

    Witam,
    Jakiś czas temu pewna firma zamówiła u mnie projekt okładki folderu.
    Projekt poprawiany kilkanaście razy, w efekcie ostateczną wersję
    klient otrzymał w wersji cyfrowej (nie mam potwierdzenia podpisem),
    zapłacił i zlecił do drukarni.

    Po wydrukowaniu okazało się że coś jest nie tak - konkretnie
    literówka. Rzecz niemiła, ale klient chce obciążyć mnie kosztami
    nakładu okładki.

    Wiem że gdybym miał ostateczną wersję wydrukowaną i podbitą/podpisaną
    przez klienta to mógłby "nafiukać decybeli", ale co w takiej sytuacji?
    Czy przed wydrukowaniem to ON nie powinien sprawdzić czy wszystko jest
    okay?
    Czy podpisując FVAT nie podpisuje w domyśle - "wszystko jest OK, wiem
    co biorę"?

    Z góry dziękuję za pomoc, choć pewnie i tak skończy się to sporymi
    kosztami :-/


  • 2. Data: 2010-08-25 13:55:47
    Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
    Od: "malgosia" <m...@o...pl>

    >Po wydrukowaniu okazało się że coś jest nie tak - konkretnie

    Jak sworuowany jest protokół odbioru?

    jk


  • 3. Data: 2010-08-25 14:41:08
    Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 15:55:47 +0200, malgosia napisał(a):

    >>Po wydrukowaniu okazało się że coś jest nie tak - konkretnie
    >
    > Jak sworuowany jest protokół odbioru?

    Jak co jest zrobione?

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    Tlen: madman1985, GG: 2283138


  • 4. Data: 2010-08-25 14:46:44
    Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik MadMan napisał:
    > Dnia Wed, 25 Aug 2010 15:55:47 +0200, malgosia napisał(a):
    >
    >>> Po wydrukowaniu okazało się że coś jest nie tak - konkretnie
    >>
    >> Jak sworuowany jest protokół odbioru?
    >
    > Jak co jest zrobione?
    >

    'sformułowany' :) Ale mogę się mylić.

    --
    bla


  • 5. Data: 2010-08-25 14:48:16
    Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
    Od: "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com>

    Nie mam żadnego dokumentu (zamówienia, projektu, wydania,
    czegokolwiek) prócz FVAT.

    Sytuacja wyglądała następująco:

    1. Przyjechał handlowiec - przy nim był sporządzony 1szy projekt.
    2. Wziął projekt na pendrive, pojechał,
    3. Przyjechał za jakiś czas z jakimiś zmianami,
    4. Zmiany poprawione, wziął projekt, pojechał.
    pkty 3-4 powtórzone nawet nie pamiętam ile razy.
    5. w końcu wszystko było OK, wziął projekt pojechał,
    6. Wystawiona FVAT, zapłacono,
    7. Po dwóch(?) miesiącach dzwoni boss i mówi że na wydrukach są błędy.


  • 6. Data: 2010-08-25 15:34:32
    Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:02cb8bb7-dfd1-4a18-a592-1649d56cc6e9@z28g2000yq
    h.googlegroups.com...
    Nie mam żadnego dokumentu (zamówienia, projektu, wydania,
    czegokolwiek) prócz FVAT.

    Sytuacja wyglądała następująco:

    1. Przyjechał handlowiec - przy nim był sporządzony 1szy projekt.
    2. Wziął projekt na pendrive, pojechał,
    3. Przyjechał za jakiś czas z jakimiś zmianami,
    4. Zmiany poprawione, wziął projekt, pojechał.
    pkty 3-4 powtórzone nawet nie pamiętam ile razy.
    5. w końcu wszystko było OK, wziął projekt pojechał,
    6. Wystawiona FVAT, zapłacono,
    7. Po dwóch(?) miesiącach dzwoni boss i mówi że na wydrukach są błędy.


    Ale błędy względem czego? W takiej sytuacji, jak opisana, to moim zdaniem
    ich problem. Może chcieli z literówką, skoro zaakceptowali.


  • 7. Data: 2010-08-25 16:32:09
    Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
    Od: "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com>

    > Ale błędy względem czego? W takiej sytuacji, jak opisana, to moim zdaniem
    > ich problem. Może chcieli z literówką, skoro zaakceptowali.

    No tak, ale nie mam kwitu na to że projekt im się podoba.
    I nie wiem, czy podpisałem fakturę, zapłaciłem = podoba mi się z
    literówką.


  • 8. Data: 2010-08-25 16:51:08
    Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com> napisał

    >> Ale błędy względem czego? W takiej sytuacji, jak opisana, to moim
    >> zdaniem
    >> ich problem. Może chcieli z literówką, skoro zaakceptowali.
    >
    > No tak, ale nie mam kwitu na to że projekt im się podoba.

    Jak się nie podoba to niech zgłosi reklamację. Pytanie na podstawie
    czego. Bo jak on ma do ciebie jakieś pretensje to on musi wykazać, że
    ma po temu podstawę, np. że usługa została wykonana niezgodnie z
    zamówieniem.

    A tak to może zamówić wprowadzenie *zmiany* do projektu.
    Nie wątpię, że zrealizujesz to *nowe zamówienie* od ręki i niedrogo ;)

    > I nie wiem, czy podpisałem fakturę, zapłaciłem = podoba mi się z
    > literówką.

    Podpisanie faktury oznacza w zasadzie tyle, że klient fakturę odebrał.
    Czasem umieszcza sie na fakturze zapisy dodatkowe (potwierdzenie
    odbioru towaru, zastrzeżenie własności itp.) i wtedy podpis załatwia
    wszystkie te sprawy hurtowo. Ale domyślam się, że na twojej fakturze
    nie ma kaluzuli "kwituję odbiór usługi zgodnie z zamówieniem" czy
    czegoś w podobie, więc podpis na fakturze niczego w niniejszej sprawie
    nie załatwia.


  • 9. Data: 2010-08-25 17:11:48
    Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-25 18:32, marcin-fotograf.pl pisze:
    >> Ale błędy względem czego? W takiej sytuacji, jak opisana, to moim zdaniem
    >> ich problem. Może chcieli z literówką, skoro zaakceptowali.
    >
    > No tak, ale nie mam kwitu na to że projekt im się podoba.
    > I nie wiem, czy podpisałem fakturę, zapłaciłem = podoba mi się z
    > literówką.

    Tak to nie działa ale to nie ty zlecałeś robotę drukarni i byłeś
    obowiązany do dostarczenia materiałów.
    Dwa miesiące to wystarczająca ilość czasu aby wychwycić błędy i
    reklamować u Ciebie.

    --
    spp


  • 10. Data: 2010-08-25 17:22:28
    Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
    Od: "malgosia" <m...@o...pl>

    > Tak to nie działa ale to nie ty zlecałeś robotę drukarni i byłeś

    ZAleży jak forułuje protokół obopru

    kl

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1