-
1. Data: 2010-08-25 12:53:37
Temat: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com>
Witam,
Jakiś czas temu pewna firma zamówiła u mnie projekt okładki folderu.
Projekt poprawiany kilkanaście razy, w efekcie ostateczną wersję
klient otrzymał w wersji cyfrowej (nie mam potwierdzenia podpisem),
zapłacił i zlecił do drukarni.
Po wydrukowaniu okazało się że coś jest nie tak - konkretnie
literówka. Rzecz niemiła, ale klient chce obciążyć mnie kosztami
nakładu okładki.
Wiem że gdybym miał ostateczną wersję wydrukowaną i podbitą/podpisaną
przez klienta to mógłby "nafiukać decybeli", ale co w takiej sytuacji?
Czy przed wydrukowaniem to ON nie powinien sprawdzić czy wszystko jest
okay?
Czy podpisując FVAT nie podpisuje w domyśle - "wszystko jest OK, wiem
co biorę"?
Z góry dziękuję za pomoc, choć pewnie i tak skończy się to sporymi
kosztami :-/
-
2. Data: 2010-08-25 13:55:47
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: "malgosia" <m...@o...pl>
>Po wydrukowaniu okazało się że coś jest nie tak - konkretnie
Jak sworuowany jest protokół odbioru?
jk
-
3. Data: 2010-08-25 14:41:08
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Wed, 25 Aug 2010 15:55:47 +0200, malgosia napisał(a):
>>Po wydrukowaniu okazało się że coś jest nie tak - konkretnie
>
> Jak sworuowany jest protokół odbioru?
Jak co jest zrobione?
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
4. Data: 2010-08-25 14:46:44
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: gazebo <g...@c...net>
Użytkownik MadMan napisał:
> Dnia Wed, 25 Aug 2010 15:55:47 +0200, malgosia napisał(a):
>
>>> Po wydrukowaniu okazało się że coś jest nie tak - konkretnie
>>
>> Jak sworuowany jest protokół odbioru?
>
> Jak co jest zrobione?
>
'sformułowany' :) Ale mogę się mylić.
--
bla
-
5. Data: 2010-08-25 14:48:16
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com>
Nie mam żadnego dokumentu (zamówienia, projektu, wydania,
czegokolwiek) prócz FVAT.
Sytuacja wyglądała następująco:
1. Przyjechał handlowiec - przy nim był sporządzony 1szy projekt.
2. Wziął projekt na pendrive, pojechał,
3. Przyjechał za jakiś czas z jakimiś zmianami,
4. Zmiany poprawione, wziął projekt, pojechał.
pkty 3-4 powtórzone nawet nie pamiętam ile razy.
5. w końcu wszystko było OK, wziął projekt pojechał,
6. Wystawiona FVAT, zapłacono,
7. Po dwóch(?) miesiącach dzwoni boss i mówi że na wydrukach są błędy.
-
6. Data: 2010-08-25 15:34:32
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com> napisał w
wiadomości
news:02cb8bb7-dfd1-4a18-a592-1649d56cc6e9@z28g2000yq
h.googlegroups.com...
Nie mam żadnego dokumentu (zamówienia, projektu, wydania,
czegokolwiek) prócz FVAT.
Sytuacja wyglądała następująco:
1. Przyjechał handlowiec - przy nim był sporządzony 1szy projekt.
2. Wziął projekt na pendrive, pojechał,
3. Przyjechał za jakiś czas z jakimiś zmianami,
4. Zmiany poprawione, wziął projekt, pojechał.
pkty 3-4 powtórzone nawet nie pamiętam ile razy.
5. w końcu wszystko było OK, wziął projekt pojechał,
6. Wystawiona FVAT, zapłacono,
7. Po dwóch(?) miesiącach dzwoni boss i mówi że na wydrukach są błędy.
Ale błędy względem czego? W takiej sytuacji, jak opisana, to moim zdaniem
ich problem. Może chcieli z literówką, skoro zaakceptowali.
-
7. Data: 2010-08-25 16:32:09
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com>
> Ale błędy względem czego? W takiej sytuacji, jak opisana, to moim zdaniem
> ich problem. Może chcieli z literówką, skoro zaakceptowali.
No tak, ale nie mam kwitu na to że projekt im się podoba.
I nie wiem, czy podpisałem fakturę, zapłaciłem = podoba mi się z
literówką.
-
8. Data: 2010-08-25 16:51:08
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com> napisał
>> Ale błędy względem czego? W takiej sytuacji, jak opisana, to moim
>> zdaniem
>> ich problem. Może chcieli z literówką, skoro zaakceptowali.
>
> No tak, ale nie mam kwitu na to że projekt im się podoba.
Jak się nie podoba to niech zgłosi reklamację. Pytanie na podstawie
czego. Bo jak on ma do ciebie jakieś pretensje to on musi wykazać, że
ma po temu podstawę, np. że usługa została wykonana niezgodnie z
zamówieniem.
A tak to może zamówić wprowadzenie *zmiany* do projektu.
Nie wątpię, że zrealizujesz to *nowe zamówienie* od ręki i niedrogo ;)
> I nie wiem, czy podpisałem fakturę, zapłaciłem = podoba mi się z
> literówką.
Podpisanie faktury oznacza w zasadzie tyle, że klient fakturę odebrał.
Czasem umieszcza sie na fakturze zapisy dodatkowe (potwierdzenie
odbioru towaru, zastrzeżenie własności itp.) i wtedy podpis załatwia
wszystkie te sprawy hurtowo. Ale domyślam się, że na twojej fakturze
nie ma kaluzuli "kwituję odbiór usługi zgodnie z zamówieniem" czy
czegoś w podobie, więc podpis na fakturze niczego w niniejszej sprawie
nie załatwia.
-
9. Data: 2010-08-25 17:11:48
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2010-08-25 18:32, marcin-fotograf.pl pisze:
>> Ale błędy względem czego? W takiej sytuacji, jak opisana, to moim zdaniem
>> ich problem. Może chcieli z literówką, skoro zaakceptowali.
>
> No tak, ale nie mam kwitu na to że projekt im się podoba.
> I nie wiem, czy podpisałem fakturę, zapłaciłem = podoba mi się z
> literówką.
Tak to nie działa ale to nie ty zlecałeś robotę drukarni i byłeś
obowiązany do dostarczenia materiałów.
Dwa miesiące to wystarczająca ilość czasu aby wychwycić błędy i
reklamować u Ciebie.
--
spp
-
10. Data: 2010-08-25 17:22:28
Temat: Re: Odpowiedzialność za zły wydruk
Od: "malgosia" <m...@o...pl>
> Tak to nie działa ale to nie ty zlecałeś robotę drukarni i byłeś
ZAleży jak forułuje protokół obopru
kl