  • 1. Data: 2006-11-07 05:42:23
    Temat: Odpowiedzialność za pozostawione rzeczy.
    Od: "PYTON" <j...@W...pl>

    Witam

    Mam pytanie dotyczące kradzieży rzeczy pozostawionych w depozycje ( basen,
    dyskoteka itp.) Słyszałem w radio że informacja " szatnia nie ponosi
    odpowiedzialności za pozostawione rzeczy " jest zupełnie bez podstawna. Pan
    prowadzący audycje twierdził że można domagać zwrotu równowartości
    zagubionych rzeczy. Niestety prowadzący zapomniał podać jaki to artykuł KC.
    I moja prośba może ktoś wie który to jest artykuł ??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-07 07:20:17
    Temat: Re: Odpowiedzialność za pozostawione rzeczy.
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

    Przechowawca obowiązany jest do staranności ogólnie wymaganej,
    przejawiającej się dbałością o powierzoną rzecz. Staranność przechowawcy
    prowadzącego działalność gospodarczą ocenia się przy uwzględnieniu
    zawodowego charakteru tej działalności (por. uwagi do art. 355 i 472 k.c.).

    Zgodnie z prawem (art. 836 k.c. i nast.) sposób przechowywania rzeczy oraz
    zakres obowiązków i stopień staranności przechowawcy nie jest zależny od
    odpłatnego lub nieodpłatnego charakteru umowy - jej cel jest w każdym
    wypadku taki sam. Umowa przechowania dla swej ważności nie wymaga nawet
    formy pisemnej.

    Pozdrawiam
    Igor
    www.serwisprawa.pl

  • 3. Data: 2006-11-07 17:00:47
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Igor napisał(a):
> [...]
    > odpłatnego lub nieodpłatnego charakteru umowy - jej cel jest w każdym
    > wypadku taki sam. Umowa przechowania dla swej ważności nie wymaga nawet

    a jeśli chodzi o basen, to są jeszcze art.846 i nast. w zw. z art.852 kc

    KG