  • 11. Data: 2004-12-06 02:40:55
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc za osoby trzecie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gaga wrote:

    > Nie tak szybko. Hatton versus UK:
    >
    > http://www.echr.coe.int/Eng/Press/2003/july/Judgment
    HattonGC.htm

    Póki co sprawa nie doszła jeszcze do Sztrasburga, więc obowiązuje
    polskie prawo.

    [ciach]

    > Swoja droga, to niby dlaczego nie mialbys byc odpowiedzialny za
    > lokatorow? Pieniadze to wiedziales jak od nich brac, ale jak za nich
    > zaplaic to juz nie wiesz. Kwestia raczej jest stopien odpowiedzialnosci,
    > tj. czy miales jakas kontrole nad ich postepowaniem. Np. upominales
    > wielokrotnie i wypowiedziales z tego powodu umowe. Jezeli ignorowales,
    > to pojdz na ugode z sasiadka.

    Potworne idiotyzmy wypisujesz, wiesz o tym?

    Równie dobrze właściciel wypożyczalni video mógłby odpowiadać za hałasy
    powodowane przez odtwarzanie wypożyczonego u niego filmu.

    Pomijam już taki detal, że właściciela nie było przy zdarzeniu - miałby
    wypowiadać umowę na podstawie zrzędzenia starej wariatki, której (jak
    się okazało) przeszkadza kąpiel w nocy?

  • 12. Data: 2004-12-06 16:05:34
    Od: tierrra <n...@t...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    HattonGC.htm

    > Póki co sprawa nie doszła jeszcze do Sztrasburga, więc obowiązuje
    > polskie prawo.

    Powiadom o tym mame. Wyroki ze Strasbourga wyprzedzaja wyroki polskie
    (sa nadrzedne) o OBOWIAZUJA w Polsce od dnia uprawomocnienia sie w
    Strasbourgu. Nie ma nawet znaczenia ze idioci sedziowie w Pcimiu Dolnym
    nie znaja angielskiego.

    > [ciach]

    > Potworne idiotyzmy wypisujesz, wiesz o tym?
    >
    > Równie dobrze właściciel wypożyczalni video mógłby odpowiadać za hałasy
    > powodowane przez odtwarzanie wypożyczonego u niego filmu.

    Jezeli mial kontrole nad zachowaniem halasnikow to dlaczego nie? Do
    odpowiedzialnosci zaliczamy nie tylko to co wlasciciel zrobil, ale tez
    to czego nie zrobil (np. nie usunal sopli z dachu w pore, albo nie
    upomnial lokatorow). Ciekawe czy ten sam wlasciciel tolerowalby halas
    gdyby sam nie mogl spac.

    > Pomijam już taki detal, że właściciela nie było przy zdarzeniu - miałby
    > wypowiadać umowę na podstawie zrzędzenia starej wariatki, której (jak
    > się okazało) przeszkadza kąpiel w nocy?

    Tlo halasu w nocy jest inne niz w dzien. Babcina moze wygladac na
    wariatke, ale to nie zmienia faktu ze halas szkodzi i jest podstawa
    roszczenia o szkode. Wyrok jest tak fundamentalny ze rzad UK wniosl o
    ponowny wyrok w pelnym skladzie. To sie zdarza baaardzo rzadko.
    Oczywiscie dla Ciebie spokoj sasiadow nie jest wart zadnej uwagi.

    Z mojego drzewa spadla galaz w wybila szybe w aucie sasiadowi. Galaz
    byla legalna, auto parkowalo nie na mojej poseji i tez legalnie.
    Oczywiscie nie ospowiadam za konar z MOJEGO drzewa bo bylo legalnie
    zasadzone a konar spadl poza granice mojej posesji. Jakies problemy z
    tym rozumowaniem?