  • 1. Data: 2004-06-30 11:26:44
    Temat: Odpowiedzialnosc spoldzielcow za dlugi spoldzielni mieszkaniowej
    Od: "Pelos" <p...@p...pl>

    Witam grupowiczow,
    Mam takie pytanie swojego czasu wplacilem wklad budowlany do pewnej poznanskiej
    spoldzielni mieszkaniowej z nadzieja ze kiedys
    zamieszkam (o ja glupi i naiwny).
    Mieszkania nadal nie mam i nie bede mial - zalozmy ze spoldzielnia upadnie - czy
    oprocz tego, ze przepadnie mi wplacony wklad
    budowlany mam sie czegos jeszcze obawiac ze strony wierzycieli ?
    Wycofac sie z tej spoldzielni na razie nie moge i nie chce bo w leb wezmie duza ulga
    budowlana i premie z ksiazeczek mieszk. ktore
    to trzeba bedzie zwrocic w przeciagu 30 dni. A spoldzielnia kasy nie ma i musialbym
    jeszcze doplacic do tego interesu.

    pozdrawiam
    --
    Pelos
    http://www.pelos.pl

  • 2. Data: 2004-06-30 15:32:33
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Pelos" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam grupowiczow,
    > Mam takie pytanie swojego czasu wplacilem wklad budowlany do pewnej
    poznanskiej spoldzielni mieszkaniowej z nadzieja ze kiedys
    > zamieszkam (o ja glupi i naiwny).

    Współczuje.

    > Mieszkania nadal nie mam i nie bede mial - zalozmy ze spoldzielnia
    upadnie - czy oprocz tego, ze przepadnie mi wplacony wklad
    > budowlany mam sie czegos jeszcze obawiac ze strony wierzycieli ?

    Prawo spółdzielcze

    Ustawa z dnia 16 września 1982 r.

    Dziennik Ustaw Rok 2003 Nr 188 poz. 1848 - Tekst ujednolicony.

    Art. 19. [Zobowiązania finansowe członków] § 1. Członek spółdzielni
    obowiązany jest do wniesienia wpisowego oraz zadeklarowanych udziałów
    stosownie do postanowień statutu.

    § 2. Członek spółdzielni uczestniczy w pokrywaniu jej strat do wysokości
    zadeklarowanych udziałów.

    § 3. Członek spółdzielni nie odpowiada wobec wierzycieli spółdzielni za jej
    zobowiązania.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt