  • 1. Data: 2004-05-25 10:19:06
    Temat: Odpowiedzialność serwisu naprawczego
    Od: Jakub Dębski <j...@m...com.pl>

    Witam

    Czy może ktoś doradzić mi czy (i ewentualnie jaka) jest odpowiedzialność
    serwisu naprawczego (nie autoryzowanego)? Jeżeli oddam jakąś rzecz do
    naprawy, a w serwisie zostanie ona uszkodzona jeszcze bardziej, w jaki
    sposób mogę dochodzić odszkodowania za wyrządzone straty?
    Pytanie jest dla mnie dosyć ważne, ponieważ oddałem do serwisu notebook'a,
    który miał problemy z ładowaniem baterii, a po "naprawie" w ogóle nie
    startuje (uszkodzona płyta główna, jak się telefonicznie dowiedziałem od
    pracownika serwisu). Dzisiaj będę jechał wyjaśniać sprawę.
    Jedynym dokumentem potwierdzającym stan przed naprawą jest potwierdzenie
    przyjęcia notebook'a do naprawy, z opisanym problemem. Opis ten jest bardzo
    lakoniczny (dwa zdania).
    Dodatkowo termin realizacji z kwitu przyjęcia do naprawy to 3 dni, ja czekam
    już 7 dni. Czy z powodu takiej zwłoki w wykonaniu usługi coś mi przysługuje?

    pozdrawiam,
    Jakub
    --
    "We're just toys in the hands of Xom"
    www.xenocide.w.pl - SF roguelike in development

  • 2. Data: 2004-05-25 11:00:51
    Temat: Re: Odpowiedzialność serwisu naprawczego
    Od: Jakub Dębski <j...@m...com.pl>

    w kodeksie cywilnym znalazłem następujące artykuły:

    Art. 415. Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej
    naprawienia.

    Art. 429. Kto powierza wykonanie czynności drugiemu, ten jest odpowiedzialny
    za szkodę wyrządzoną przez sprawcę przy wykonywaniu powierzonej mu
    czynności, chyba że nie ponosi winy w wyborze albo że wykonanie czynności
    powierzył osobie, przedsiębiorstwu lub zakładowi, które w zakresie swej
    działalności zawodowej trudnią się wykonywaniem takich czynności.

    Art. 363. Naprawienie szkody. § 1. Naprawienie szkody powinno nastąpić,
    według wyboru poszkodowanego, bądź przez przywrócenie stanu poprzedniego,
    bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej. Jednakże gdyby pociągało za
    sobą dla zobowiązanego ogranicza się do świadczenia w pieniądzu. § 2. Jeżeli
    naprawienie szkody ma nastąpić w pieniądzu, wysokość odszkodowania, chyba że
    szczególne okoliczności wymagają przyjęcia za podstawę cen istniejących w
    innej chwili.

    Czy mają one tutaj zastosowanie, czy mógłbym/powinienem domagać się
    odszkodowania za wyrządzone straty na podstawie innych?

    pozdrawiam
    Jakub

  • 3. Data: 2004-05-26 00:45:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c8v6hq$6ht$1@mks-30.mks.com.pl>, Jakub Dębski wrote:
> [...]
    > naprawy, a w serwisie zostanie ona uszkodzona jeszcze bardziej, w jaki
    > sposób mogę dochodzić odszkodowania za wyrządzone straty?

    Na początek możesz ich wezwać do usunięcia w określonym terminie usterek
    które spowodowali. Tylko wszystko pisemnie i za potwierdzeniem odbioru.

    > Jedynym dokumentem potwierdzającym stan przed naprawą jest potwierdzenie
    > przyjęcia notebook'a do naprawy, z opisanym problemem. Opis ten jest bardzo
    > lakoniczny (dwa zdania).

    Szkoda że nie podałeś jakie.

    > Dodatkowo termin realizacji z kwitu przyjęcia do naprawy to 3 dni, ja czekam
    > już 7 dni. Czy z powodu takiej zwłoki w wykonaniu usługi coś mi przysługuje?

    Tak, odszkodowanie na drodze powództwa cywilnego o ile klarownie będziesz
    w stanie wykazać poniesioną z tego powodu stratę.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-27 10:25:52
    Od: Jakub Dębski <j...@m...com.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Na początek możesz ich wezwać do usunięcia w określonym terminie
    > usterek które spowodowali. Tylko wszystko pisemnie i za
    > potwierdzeniem odbioru.

    Tak też zrobiłem.

    > Tak, odszkodowanie na drodze powództwa cywilnego o ile klarownie
    > będziesz
    > w stanie wykazać poniesioną z tego powodu stratę.

    Dzięki za odpowiedź.

    pozdrawiam
    Jakub