  • 1. Data: 2006-10-26 07:32:07
    Temat: Odpowiedzialność rodziców - a sprawa w szkole w Gdańsku.
    Od: "starkes" <s...@i...pl>

    Sprawa opisana między innymi na:
    http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news/koledzy-ani-
    przed-sadem,810015,2943
    http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news/14-latka-pop
    elnila-samobojstwo,809642

    Czy poza trudną do wyegzekwowania odpowiedzialnością cywilną -
    istnieje możliwość przedstawienia zarzutów rodzicom sprawców
    "innej czynności seksualnej"?
    Jeśli tak to kto powinien / może to zrobić i jakie mogą być
    podstawy prawne?

    Wcale bym się nie ździwił - gdyby okazało się, że kilku z nich
    było z "dobrych domów".

    Jak spowodować aby wreszcie rodzice na prawdę WYCHOWYWALI dzieci ?

  • 2. Data: 2006-10-26 08:05:15
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Już wiadomo, że byli z tzw. normalnych domów - dzieci bogatych kaszubskich
    rolników.
    I co z tego wynika - aż strach ogarnia co mogą zrobić ci z domów
    patologicznych, gdzie przemoc i nadużycia seksualne bywają na porządku
    dziennym.
    Cała sprawa uwidacznia totalną niemoc w każdej płaszczyźnie. Dziewczynka nie
    uzyskała pomocy ani ze strony klasy, ani potem wsparcia psychologicznego ze
    strony szkoły, ani w końcu od najbliższych, którzy chyba do końca nie mieli
    pojęcia co tak naprawdę się w szkole stało.
    Sama jestem matką dziecka z II klasy gimnazjum - udusiłabym własnoręcznie
    tych bandytów!
    Gdy sobie wyobrażę w jakim upokorzeniu i bezradności dziewczynka podjęła
    decyzję o samobójstwie - wyć mi się chce z rozpaczy.
    Człowiek jest bestią!
    Graszka.

  • 3. Data: 2006-10-26 08:35:13
    Od: " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > I co z tego wynika - aż strach ogarnia co mogą zrobić ci z domów
    > patologicznych, gdzie przemoc i nadużycia seksualne bywają na porządku
    Warto posluchac rowniez innych wiadomosci niz tylko tvn'u. W radio1 mowili
    ze wlasnie dziewczyna byla z 'trudnej' rodziny.

    > Gdy sobie wyobrażę w jakim upokorzeniu i bezradności dziewczynka podjęła
    > decyzję o samobójstwie - wyć mi się chce z rozpaczy.
    dziewczynka decyzje o samobojstwie podejmowala juz kilka razy, tylko wczesniej
    nie bardzo jej wychodzilo. Powinna byc pod stala opieka psychologa.
    W pierwszym rzedzie to bym sie zajal odpowiedzialnoscia jej rodzicow...
    To oczywiscie nie zmienia faktu i nie pomniejsza zlego postepowania
    chlopakow. Ale robienie z nich jedynych winnych jest chyba troche polowaniem
    na czarownice pachnacym proba wykazania sluznosci tezy pewnego ministra
    o koniecznosci izolowania zlej mlodziezy.

    pozdrawiam
    Bruno

  • 4. Data: 2006-10-26 08:50:37
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > dziewczynka decyzje o samobojstwie podejmowala juz kilka razy, tylko
    > wczesniej nie bardzo jej wychodzilo.
    Z zeznan kolegow i kolezanek wynika ze meczli ta dziewczyne od wrzesnia,
    znasz powody dla ktorych
    one wczesniej podejmowala takie proby ?

    >Powinna byc pod stala opieka
    > psychologa.
    Pod stala opieka i to klawisza w pierdlu to powinni byc raczej ci chlopcy.

    >W pierwszym rzedzie to bym sie zajal odpowiedzialnoscia jej
    > rodzicow...
    Bo ? Rodzice nie wiedzieli o calej sprawie bo szkola nie zadala sobie trudu
    aby
    ich skutecznie poinformowac.

> [...]
    > troche polowaniem na czarownice pachnacym proba wykazania sluznosci tezy
    > pewnego ministra o koniecznosci izolowania zlej mlodziezy.
    Nie wiem jakie tezy Ty starasz sie dowiesc zwalajac wine na jej rodzicow, bo
    jak inaczej nazwac
    propozycje zajmowanie sie odpowidzialnoscia rodzicow w _pierwszej_
    kolejnosci.
    Moze miales do szkoly pod gorke, albo Cie matka nie przytulala i jestes
    niedorozwiniety emocjonalnie,
    ale wysil sie i sproboj sobie wyobrazic co moze czuc mloda kobieta rozebrana
    i upokorzona przed
    rowiesnikami ?

    Daniel
    ps. Ciagle nie moge pojac czemu chcesz sie zajmowac w pierwszej kolejnosci
    odpowiedzialnoscia jej
    rodzicow, a nie gnojkow ktorzy przestepstwo popelnili, szkoly ktora nie
    powiadomila, rodzicow i policji
    oraz nauczycielki ktora zostalwila klase w trakcie zajec umozliwiajac cale
    zajscie ?

  • 5. Data: 2006-10-26 09:20:58
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 26.10.2006, o godzinie 10.05.15, na pl.soc.prawo, GP napisał(a):

    > Człowiek jest bestią!

    Ty też.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 6. Data: 2006-10-26 09:27:07
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> napisał w wiadomości
> [...]

    > powiadomila, rodzicow i policji
    > oraz nauczycielki ktora zostalwila klase w trakcie zajec umozliwiajac cale

    A mnie również nie podobają się jej rodzice. I to bardzo. Jeśli matka dzwoni
    do sprawców i mówi że ich nie wini za to co się stało, to albo jest samym
    Chrystusem, albo coś tu nie tak. Niech się wypowie jakiś psycholog ,ale
    czy to normalne zachowanie matki w kilka godzin po śmierci dziecka? Prawie
    czekałam az jej matka powie że sama dziewczyna była winna .
    Ktoś gwałci moje dziecko i doprowadza do jego smobójstwa i ja po kilku
    godzinach, mówie no trudno, nic się nie stało nie przejmujcie się to nie
    wasza wina. Jak ta dziewczyna mogł żyć w takim domu?

  • 7. Data: 2006-10-26 09:27:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Warto posluchac rowniez innych wiadomosci niz tylko tvn'u. W radio1
    > mowili
    > ze wlasnie dziewczyna byla z 'trudnej' rodziny.

    nawet jesli to prawda, to co to ma za znaczenie?
    to ona byla ofiara

    > chlopakow. Ale robienie z nich jedynych winnych jest chyba troche
    > polowaniem

    jedynych napewno nie, ale glownych, jak najbardziej

  • 8. Data: 2006-10-26 09:27:16
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> napisał w wiadomości
    >" BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > Pod stala opieka i to klawisza w pierdlu to powinni byc raczej ci chlopcy.
    Przysiegam - jesli kiedys cos takiego spotka moje dziecko to zapie*dole gnojów
    gołymi rekoma.

    grrrrr.
    Po co wogóle mu odpisujesz :/

    CAT

  • 9. Data: 2006-10-26 09:34:16
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Warto posluchac rowniez innych wiadomosci niz tylko tvn'u. W radio1 mowili
    > ze wlasnie dziewczyna byla z 'trudnej' rodziny.

    A jakie kurwa to ma znaczenie?

    > postepowania chlopakow. Ale robienie z nich jedynych winnych jest chyba
    > troche polowaniem na czarownice pachnacym proba wykazania sluznosci tezy
    > pewnego ministra o koniecznosci izolowania zlej mlodziezy.

    Czy zawsze musi się znaleźć psychopata, który każde nieszczęście musi wiązać
    z czarnymi lub czerwonymi?
    Co to ma wspólnego z polityką?
    Masz wogóle dzieci?

    --
    Paweł

  • 10. Data: 2006-10-26 09:42:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    starkes wrote:

    > Jak spowodować aby wreszcie rodzice na prawdę WYCHOWYWALI dzieci ?

    Pomysł Korwina-Mikke: znieść obowiązkowy system emerytalno-rentowy. Gdy
    starość rodziców będzie zależała od tego jak wychowali dzieci, to sami
    zaczną o ich wychowanie dbać.