  • 21. Data: 2020-12-22 22:59:53
    Temat: Re: Odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki za jej nieskuteczność
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > W dużej populacji da sie policzyć i 6~10% będzie nadprogramowe,
    > ale nie da się ustalić które to dokładnie osoby. Moim zdaniem 5 %
    > błędu, to dużo. Jakby t obyło na poziomie 99,5%, to uznałbym
    > środek za bezpieczny. Ale 1/20 szczepionych, to nie jest pomijalne
    > zjawisko - pomijając litościwie sposób badania tego.

    Znaczy twoim zdaniem 95% skutecznosc (zakładajac taka) to mało?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

  • 22. Data: 2020-12-22 23:24:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.12.2020 o 17:29, J.F. pisze:

    > A rok pamietasz ? Bo podobne historie slyszalem i od innych ... ale
    > moze akurat byl jakis potezny atak grozniejszej grypy ?
    > W sumie ... szczepionka stymuluje naturalna odpornosc organizmu,
    > wiec dlaczego mialaby powodowac obnizenie odpornosci ?

    Zaryzykuję, ze jesień 2017 roku, bo w 2016 mam wbite szczepienie
    ostatnie. Lekarzem nie jestem. Posłuchałem lekarza - fakt, ze chirurga,
    ale jednak lekarza :-D

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2020-12-23 07:08:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Zaryzykuję, ze jesień 2017 roku, bo w 2016 mam wbite szczepienie
    >ostatnie.

    Jak spojrzec tu
    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    To gdzies na poczatku 2018 byl wyrazny wzrost smiertelnosci.
    Widoczny w grupie 65+, tudziez w niektorych krajach - Hiszpania,
    Szkocja.

    Ale to wzrost podobny jak na poczatku 2019 roku, a jesli mnie pamiec
    nie myli - to grypa sezonu 2016/17 byla jeszcze mocniejsza.

    Jeszcze lepiej widac tu:
    https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/DEMO_
    R_MWK_TS__custom_386924/default/line?lang=en
    tylko trzeba dobrze ustawic.

    W Niemczech byl wyrazny pik na poczatku 2018, w Polsce ... w zasadzie
    jak co roku - zimowy sezon.
    Na Slowacji podobnie.

    Moze to nie "reakcja organizmu", tylko jednak wredną grype trafiles.
    Ale zima 2018/19 tez jakas wredna grasowala.

    >Lekarzem nie jestem. Posłuchałem lekarza - fakt, ze chirurga,
    >ale jednak lekarza :-D

    No, ale na szczepieniach to sie moze nie znac, wiedza stara i
    zapomniana :-)

    J.

  • 24. Data: 2020-12-23 07:20:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

    >Ty chorujesz regularnie na grype?

    A Ty nie ?
    Co roku mamy w kraju "sezon grypowy", ale chyba wszyscy nie zapadaja.

    No i nie bardzo wiadomo - grypa, czy jakies inne "przeziebienie" ...
    U mnie objawy jakies malo wyrazne, a potrafi ciagnac sie dlugo ...

    akurat sezon 2017/18 byl u nas rekordowy
    https://www.medonet.pl/zdrowie,rekordowa-liczba-zaka
    zen-grypa-w-sezonie,artykul,1724991.html

    I teraz tylko pytania: Robert prezentuje typową reakcje na
    "odstawienie szczepionki",
    czy dopadla go jakas "wyjatkowo ciezka grypa" w tamtym roku,
    czy to skutek calkiem inny - np skonczyly sie dotacje do szczepien i
    wielu rodakow odstawilo ... ale nie, na grype to sie chyba ogolnie
    malo szczepilismy, wiec to raczej nie ma wplywu na ilosc zachorowan.
    Czy jakies machinacje w szczepionkach i wirusach - jak tam pisza -
    dominujacy byl inny pod/typ wirusa, mozliwe ze wczesniejsze
    szczepionki go nie obejmowaly.

    J.

  • 25. Data: 2020-12-23 22:46:25
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Gorzej, jak 5% zdrowych po szczepieniu zachoruje na coś.

    Ostanie słyszane przeze mnie gadające głowy w TV twierdzą, że już 80tys
    ludzi na świecie przyjęło tę szczepionke i jak na razie większych od
    typowych działań niepożądanych nie odnotowano.
    Co prawda niewiele czasu minęło, ale masz racje, nie da się wykluczyć,
    że w bliżej nieokreslonej przyszłości zaszczepieni zachorują na coś.

    Ulotka ujawnia jaki jest skład:
    https://farmacja.pl/polska-charakterystyka-produktu-
    leczniczego-comirnaty-szczepionki-przeciw-covid-19/

    # ((4- hydroksybutylo)azanediyl)bis(heksano-6,1-diyl)bis(2-
    dekanian
    heksylu) (ALC-0315),
    # 2- [(glikol polietylenowy)-2000]-N,N-ditetradecyloacetamid ( ALC-0159),
    # 1,2-distearoilo-sn-glicero-3-fosfocholina (DSPC),
    # cholesterol,
    # chlorek potasu,
    # diwodorofosforan potasu,
    # chlorek sodu,
    # dwuwodny fosforan disodu,
    # sacharozę oraz wodę do wstrzykiwań.

    Tylko skąd pacjent ma wiedzieć, że jest uczulony na dekanian heksylu lub
    (4- hydroksybutylo)azanediyl) ??
    Lekarz kwalifikujący powie: to się okaże !!

  • 26. Data: 2020-12-24 00:34:06
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-23 o 22:46, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > # 2- [(glikol polietylenowy)-2000]-N,N-ditetradecyloacetamid ( ALC-0159),
    > # 1,2-distearoilo-sn-glicero-3-fosfocholina (DSPC),

    Fajnie, fajnie. Pakują ludziom cholestrol, pewnie, żeby szybciej zeszli
    z tego świata.

    > Tylko skąd pacjent ma wiedzieć, że jest uczulony na dekanian heksylu lub
    > (4-  hydroksybutylo)azanediyl) ??
    > Lekarz kwalifikujący powie: to się okaże !!

    --
    animka

  • 28. Data: 2020-12-24 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof kw1618 k...@g...pl ...

> [...]
    > heksylu lub (4- hydroksybutylo)azanediyl) ??
    > Lekarz kwalifikujący powie: to się okaże !!

    Zaszczepiono juz chyba ponad milion, w samych stanach ponad pol
    miliona...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 27. Data: 2020-12-24 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A Ty nie ?
    > Co roku mamy w kraju "sezon grypowy", ale chyba wszyscy nie
    > zapadaja.

    Nie wiem, miewam jakies katary czy kaszle, ale nie pamietam kiedy
    miałbym byc przeziebiony z jakims łamaniem w miesniach etc.
    Wysoka gorączka tez sporadycznie. O braku aptetytu nie wspominajac ;-D
    Duzo osób na przeziebienie mowi grypa, stad moje pytanie.
    A ze u nas nikt na grype nie robi badan...

> [...]
    > tam pisza - dominujacy byl inny pod/typ wirusa, mozliwe ze
    > wczesniejsze szczepionki go nie obejmowaly.

    No własnie - ciekawe byłoby porownanie ilosci chorych na grype w
    krajach gdzie szczepi sie bardzo duzo osób z krajami takimi jak Polska
    gdzie szczepi sie jakis procent czy dwa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 29. Data: 2020-12-30 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...ja.wp.pl ...

    > Fajnie, fajnie. Pakują ludziom cholestrol, pewnie, żeby szybciej
    > zeszli z tego świata.

    Pewnie jakis 1ml wszystkiego... :)
    Boze jaka ty jestes mundra inaczej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 30. Data: 2020-12-30 12:10:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2020 21:23:27 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Jaka jest odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki jeśli
    > nastąpi zakażenie pomimo zaszczepienia?

    A jak weźmiesz aspirynę i kac ci nie przejdzie to będziesz skarżył
    Bayera?
    --
    Jacek
    -I hate haters-