  • 1. Data: 2006-07-07 09:32:18
    Temat: Odpowiedzialność Prezeza za ZUS i US
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    Czy Prezes Sp. z o.o. odpowiada za brak wpłat do US lub ZUS? Jeśli tak to w
    jaki sposób odpowiada? Majątkiem spólki, swoim własnym czy "tylko karnie" ?

    --
    Krzysiek M.

  • 2. Data: 2006-07-07 18:40:44
    Temat: Re: Odpowiedzialność Prezeza za ZUS i US
    Od: stern <s...@0...pl>

    Krzysiek M. napisał(a):
    > Czy Prezes Sp. z o.o. odpowiada za brak wpłat do US lub ZUS?

    tak

    > Jeśli tak to w
    > jaki sposób odpowiada?

    normalnie, pieniędzmi ;)

    > Majątkiem spólki, swoim własnym czy "tylko karnie" ?

    majątkiem spółki to odpowiada spółka, prezes odpowiada z własnego majątku.
    przy niewpłacaniu podatku prezes może nadto mieć sprawę karnoskarbową o
    uchylanie się od opodatkowania.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-07-08 07:26:39
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przy niewpłacaniu podatku prezes może nadto mieć sprawę karnoskarbową o

    Czyli wychodzi na to, że np. spółka nie ma pieniędzy na ZUS i US więc Prezes
    musi wyjąć z własnej kieszeni i to zaplacić !!!!!!!!!! Coś nie tak jak dla
    mnie. Chyba, że jak Spólka nie ma pieniędzy na ZUS i US to Prezes powinien
    zgłosić do sądu wniosek o upadłość spółki?

    --
    Krzysiek M.

  • 4. Data: 2006-07-08 08:28:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@m...internetdsl.pl> napisal(a):

> [...]
    > mnie. Chyba, że jak Spólka nie ma pieniędzy na ZUS i US to Prezes powinien
    > zgłosić do sądu wniosek o upadłość spółki?

    Dokładnie. Jeśli zarząd zgłosi w odpowiednim momencie upadłość, to nie
    odpowiada za te długi. No chyba, że wcześniej coś celowo narozrabiał,
    ale to już inna opowieść.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/